יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

ברוך דיין האמת: הרה"ח ר' ישראל מרדכי בנימין זצ"ל

הנפטר, מחשובי חסידי בעלזא בבית-שמש, סבל במשך חודשים מהמחלה. הותיר 4 יתומים קטנים

ישראל כהנא ד' בסיון תשס"ט - 27/05/2009 10:52
כאובי לב ומזועזעי נפש הלכו המונים רבים בירושלים ביגון ובאנחה אחרי מיטתו של האברך היקר הר"ר מרדכי ישראל בנימין ז"ל מחשובי האברכים דחסידי בעלזא בקרית בעלזא בית שמש, שהחזיר אתמול אור ליום ד' באישון ליל את נשמתו ליוצרה זכה ונקיה, והוא אך בן כ"ה שנים, לאחר שנזדכך ביסורים קשים ומרים שקיבלם באהבה. פטירתו במיטב השנים הכתה בהלם את כל חסידי בעלזא בכלל ואת בני העיר בית שמש בפרט, באשר נעקרה מהם דמות מיוחדת, אברך נינוח יקר ערך, הנחבא אל הכלים, אשר כל ידידיו ומכריו חיבבוהו בהערכה ושוחחו אודות שלוותו ורך לבבו, נעימות הליכותיו המיוחדות ואצילות נפשו הנדירה. אברך נלבב שכל כולו חסד והטבה למען הזולת.
 
המנוח ז"ל נולד בחודש אב תשמ"ג לאביו יבחלחט"א הרה"ח ר' חנוך בנימין הי"ו גבאי דבית החסידים בעיר פתח תקווה, ולאמו בת הרה"ח ר' אברהם אבא זילבר ז"ל. כאן בבית זה ספג מלא החופן של תורה ויראת שמים ומכאן עלה ונתגדל לאילן פאר, עד כי נגדע אתמול במיטב שנותיו לדאבון לב בני משפחתו מכריו וידידיו.
 
את תלמודו רכש בתלמוד תורה דחסידי בעלזא בבני ברק שם למד ונתחנך, כשהגיע לגיל המצוות עלה ללמוד בישיבה לצעירים צור יעקב בקרית יערים טלז סטון, ומשם המשיך ללמוד בישיבה גדולה 'דובר שלום' בראשון לציון, כאן שקד על התורה ועל העבודה והיה לאות ולדוגמא לתלמיד בן תורה וירא שמים הדבוק בהקב"ה. בשנות בחרותו אף כתב חיבור נאה 'על חומותיך ירושלים' בענייני חורבן בית המקדש.
 
בחודש כסלו שנת תשס"ג הקים את ביתו עם זוג' החשובה תחי' בת הרה"ח ר' אורי פרץ מילר הי"ו, מראשי הפעילים בתורה ואמונה ובארגון צהר. ביתו היה בית מלא תורה ומלא קדושה, כאשר זוגתו תחי' עמדה לימינו להשתית את הבית על יסודות מוצקים.
 
בנחישות ובנמרצות עמל לפרנסתו להביא טרף לביתו וליהנות מיגיע כפיו. אולם טובת הזולת היתה תמיד לנגד עיניו. למען האחר היה מתמסר, מתוך תחושת הדדיות. חבריו וידידיו מציינים בהערכה את נדיבות לבו הטוב, כאשר הכל מוענק לשני בפשטות ובטבעיות, בחיוכו הנצחי, בהשקט ובהצנע.
 
בצאצאיו השקיע את מיטב ומירב כוחותיו למען יפרחו ויגדלו לשם ולתפארת. למענם לא חסך כל מאמץ והקדיש עבור הצלחתם שעות רבות.
 
בתקופה האחרונה נחלה ל"ע, ותפילות רבות נישאו בכל מקום ומקום לצד קבלות טובות שנתקבלו בקרב עמך בית ישראל לרפואתו. אתמול ביום רביעי לפנות בוקר השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב כל ידידיו שקיבלו את הבשורה בכאב צורב.
 
בחודש שבט כשנולדה לו בתו הקטנה והיה הוא במהלך הטיפולים בבית החולים, שלח כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א את ספר התורה האישי שלו לשבת, על מנת שיוכל לעלות לתורה ולתת שם לבתו.
 
הלווייתו רוויות הדמעות ורבת התמרורים יצאה מבית הלוויות בסנהדריה, כאשר המוני חסידי בעלזא ובמרכזם בני העיר בית שמש מלווים את חברם למנוחת עולמים.
 
הרה"ג ר' פישל פיליפ שליט"א הספידו על הכתוב 'אשרי כל ירא ה' ההולך בדרכיו' ועל היותו תמיד נהנה מיגיע כפיו מתוך שמחה ומרץ עם צהלה בפניו. הדומ"ץ הרה"ג ר' ארי' פינק שליט"א ספד על האבידה של בני הקהילה בבית שמש, כאשר נעקרה מהם עתה אחד מן המיוחדים מבני החבורה.
 
משם המשיכו מאות המלווים להיכל בית המדרש הגדול בקרית בעלזא, שם המתין קהל אלפים בראשות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, מכרים וידידים כואבים ודואבים.
 
בקול בוכים הספידו הגה"צ רבי אברהם דירנפלד שליט"א חבר הבד"ץ, שקרא עליו הכתוב 'דודי ירד לגנו ללקוט שושנים' - בפרוס חג השבועות בחר הקב"ה ונטל אליו שושנה, אברך חשוב ויקר שמסר נפשו לקבוע עתים לתורה מדי יום ביומו לפנות בוקר. הגה"צ שליט"א קרא עליו הכתוב 'מי יעלה בהר ה' - מ"י ר"ת מרדכי ישראל, אשר עולה כעת בהר ה', וודאי יהיה עבור כולנו למליץ טוב. המנוח ז"ל - אמר - לא זכה לסיים את ספירת העומר עד תום, אך ודאי 'אביכם שבשמים מטהרו ומקדשו'.
 
חותנו הרה"ח ר' אורי מילר הי"ו התייפח מבכי ללא הפוגה כאשר קיבל עליו את הדין באהבה, והודה להקב"ה על האוצר שהוענק לו. הקב"ה שנתן לנו את המתנה הוא אשר בחר גם לקחת זאת מאתנו, ועלינו לקבל זאת באהבה.
 
בדבריו סיפר, כי בתקופה האחרונה השקיע חתנו דמים מרובים ללימוד מקצוע מסוים, ולשם כך עבר אף סדרה ארוכה של מבחנים. ויהי כאשר זכה להתקבל לראיון עבודה שאל הוא, אם במשמרתו יוכל להימנע מלראות מראות שאינם טהורות. הלה השיב בחיוב. אך חתנו התעקש וביקש להתחייב על כך בחתימה. משלא נענה, עזב את המקום ולא הסכים לעבוד בעבודה שאינה על טהרת הקודש ממש. בשם המשפחה ובשם הקהל ביקש בדמע ובכאב מחילה מחתנו "שלא התפללנו עליך תפילות כראוי".
 
אחריו ספד האדמו"ר מזידיטשוב שליט"א מפתח תקוה, שאביו של המנוח נמנה בין מתפללי ביהמ"ד דשם. בדברי ההספד ציין כי עומדים אנו בתוך שלושה ימים לפני החג וודאי עולה המנוח לפני הכסא הכבוד להמליץ טובה על כל בני הקהילה.
 
משם המשיך מסע הלוויה לעבר חלקת מחזיקי הדת בהר המנוחות כאשר כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מלווה את המיטה עד לאחר סתימת הגולל.
 
הניח אחריו את הוריו החשובים, אביו ואמו חמיו וחמותו שיחי', אלמנתו החשובה תחי' וארבעה יתומים שהקטנה שבהם היא בת ארבעה חודשים בלבד.