יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

מעמד לכבוד התורה בבכולל נר יצחק ואהבת שלום

מעמד נרגש בכולל "נר יצחק ואהבת שלום" בקרית פוניבז' באשדוד בהוצאת הספר "מנוחה וקדושה"

אהרן רוט ז' בכסלו תש"ע - 24/11/2009 20:02
מעמד נרגש ומיוחד התקיים לרגל הוצאת הספר ''מנוחה וקדושה'', פרי ביכורם של אברכי הכולל חשוב ''נר יצחק ואהבת שלום'' על שם הרה''צ רבי יצחק עזרן זצ''ל והר' שלום מחפודה ז''ל בראשותו של נשיא הכולל, הגאון רבי יוסף עזרן, רבה של ראשון לציון שהגיע במיוחד למעמד.

כל העולם כולו
הרה''ג רבי יוסף עזרן[צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
הגר''י עזרן נשיא הכולל נושא דברים [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
הרה''ג רבי יוסף עזרן [צלם]
כל העולם כולו
גר''י עזרן נשיא הכולל נושא דברים [צלם]
 
המעמד התקיים בהיכל הכולל שבבית הכנסת ובית המדרש ''בית יוסף'' בקרית פוניבז' בראשותו של הרב עובדיה דהן ובמעמד ראש הכולל הרה''ג רבי יעקב נחמני וחתדב"נ.
 
אברכי הכולל, שלהם היה יום חג, התאספו בשעת הצהריים קודם תפילת מנחה לסעודת מצוה שבמהלכה נשא דברים נשיא הכולל, הגאון רבי יוסף עזרן. בראשית דבריו ציין שהוא יום שמחה לבני התורה האברכים השוקדים על התורה, מתוך על ויגיעת התורה במשך שנים, והנה מתקיים בהם ''ברינה יקצורו'', כאשר הנושאים שנלמדו במשך חמש שנים מאז הקמתו של הכולל החשוב בראשותו של חתני הגאון רבי יעקב נחמני הפועל ועושה במסירות להצלחת הכולל, חפץ ה' בידכם הצליח, כולם התקבצו בספר אחד כאשר האברכים עמלו בדיבוק חברים ובהתמדה גדולה בכתיבת החבורות והמאמרים בנושאים של או"ח, איסור והיתר ויו"ד כשהדברים כתובים באופן ברור ונפלא ואכן ניכר העמל מתוך השורות שבספר המהודר "מנוחה וקדושה" המכיל כ-400 עמודים.

"אני שמח להשתתף במעמד מיוחד שכזה ואשמח גם בעתיד בע''ה לבא למסור שיעורי תורה ולשמוע על עליה בלימוד התורה ובעבודת ה' במסגרת הכולל, עלו והצליחו" אמר הרב.
 
כל העולם כולו
ראש הכול הגר''י נחמני והרב עובדיה דהן במעמד [צלם]
דברי ברכה קצרים נשא בעל האכסניה, הרב עובדיה דהן, יו''ר המועה''ד שאף הוא כתב מאמר תורני חשוב ומכובד בספר בהלכות 'מוקצה' בנושא של ''מגו בין השמשות''. בדבריו בירך את הגר"י עזרן בברכה רבה ובריאות גופא ונהורא מעליא להמשיך להנהיג את צאן מרעיתו, והודה על דבריו החמים והמעודדים לציבור האברכים להמשיך בעמל התורה. כן בירך את ראש הכולל המסור הגר"י נחמני שימשיך להגדיל תורה ולהאדירה בבית המדרש ובהצלחה רבה להחזיק את הכולל.
 
בסיום דבריו חילק לאברכים את החוברת הנפלאה ''ימי החנוכה'' - בהלכה ובאגדה שיצאה לאור בימים אלו ע''י המועצה הדתית ובה כל הלכות חנוכה בהלכה ובאגדה ע"פ מדרשים רבים.
 
כל העולם כולו
הספר מנוחה וקדושה [צלם]

הספר ''מנוחה וקדושה'' מחולק לנושאים שונים. בפתחו מובא מדור 'הגנוזות' מתלמיד המנחת חינוך, הגרחי''ד וויץ זצ''ל ומהגר''פ מימון זצ''ל, רבה של מושב גילת ויישובי מרחבים שבנגב. דבריו של נשיא הכולל הגר''י עזרן וראש הכולל הגר''י נחמני, האברכים, ודרשות שנאמרו באירוע מרכזי ממרנן ורבנן שליט''א לכבוד לה' שנים לכהונתו כרב ראשי לעיר ראשון לציון של נשיא הכולל הגרי עזרן.
 
בראש הספר כותב נשיא הכולל הגר"י עזרן מכתב בו מתאר את פתיחת הכולל באשדוד בראשות חתנו הגר''י נחמני וכן את מתכונת סדר הלימוד בעיון בנושאים אחרים מלבד או''ח, איסור והיתר ויו''ד. המכתב הביא את דברי בעל ה'שפת אמת' זי''ע על מעלת זכות השבת שהיא גדולה וסגולית. ש''לימוד התורה הנלמד ביום השבת זוכרים אותו ולא נשכח בכלל''.
 
המעמד הסתיים בתחושה של חיזוק בחלוקת הספר ''מנוחה וקדושה'' לאברכים לכל אחד ואחד.
כל העולם כולו
האברכים בסעודת המצוה [צלם]