יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

מעמד חנוכת ה"סמינר הכלל חסידי" באידיש

במעמד רבני הקהילות החסידיות בביתר נקבעו המזוזות ע"י הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א

עקיבא גוטליב א' בכסלו תש"ע - 18/11/2009 12:50

במעמד רב רושם ומלא תוכן השתתפו הורי תלמידות הסמינר הכלל חסידי שזה עתה פתח את שעריו לרווחה, וכבר ניכר שצועד על דרך החסידות הצרופה המסורה לנו מדור דור, הן בתוכן הלימודים הן במסירת השיעורים ע"י מחנכות בעלי שם טוב בחינוך והוראה, והנהגה בחינוך התלמידות המגיעות מבתים יראים ושלמים, ובעזהי"ת ימשיכו לבנות את כרם בית ישראל בצניעות ויראת שמים תוך רמת לימודים גבוהה בהכוונת ובהדרכת מנהלת הסמינר המפואר מרת ח. מנהיים תליט"א, והמפקחת החשובה מנהלת סמינר ויז'ניץ מרת מ. קליין תליט"א אשר להם יד שנים רבות בחינוך בנות ישראל בדרך ישראל סבא בדרך התורה והחסידות ומהווים דוגמא למופת, כאשר הרבה בתים הולכים לאור חינוכם. יצויין שממון רב הושקע בציוד הסמינר החדש ע"י הרה"ח ר' חיים גנזל שליט"א מנהל בית החינוך החסידי באידיש בביתר ת"ו, אשר בלעה"ר מונה למעלה מאלף תלמידות כ"י.

בשמחה רבה התקבל האורח הדגול כ"ק הרה"צ  רבי ישראל הגר שליט"א המלוה את הסמינר מצעדיו הראשונים בעצה מועילה ובתבונה רבה, והתרגש מאד לבקר במקום ואף לקבוע מזוזה בשעריו, לאחמ"כ התיישבו הורי התלמידות למעמד לחיים בו נשא האורח הדגול שליט"א מנועם אמרותיו ועמד על חשיבות העמדת בתי חינוך נאמנים לה' ולתורתו ללא עירוב דברי הרחוב הקלוקל דהיום ולעמוד על המשמר להעמיד חומה גדולה בין הבית לרחוב הן בסגנון הדיבור, הלבוש, והן בתוכן הלימוד והחינוך, הבית החסידי הרחיב אין לו עם הרחוב ולא כלום בהסבירו בדוגמא מפרשת השבוע פר' תולדות על "ויתרוצצו הבנים בקרבה" שכאב ליעקב שהוא לומד תורה באותו מקום עם עשו...

לאחמ"כ איחל ברכת לחיים והצלחה רבה לעומד מאחורי הסמינר בניהול ובמעש היוזם והמקים במסירות נפש הרה"ח ר' חיים הגר הי"ו אשר מנהל את המקום בכשרון רב, כן איחל לחיים לרבנים החשובים שליט"א רבני הקהילות החסידיות בביתר אשר השתתפו במעמד החשוב שחלק מהם אף יש להם בנות המתחנכות במקום זה, וחלק אשר נוטלות בעול החינוך וההוראה בבית החינוך.

השתתפו הגאון רבי יעקב סופר שליט"א רב קהילת חסידי ערלוי, האדמו"ר מסטאניסלאב הרה"צ רבי משה רוזנבוים שליט"א, הגאון רבי אברהם שטיגליץ שליט"א רב קהילת חסידי צאנז, הגר"י בקר שליט"א בן כ"ק האדמו"ר מאוז'רוב שליט"א, הרה"ח רבי אברהם אורי ויינברגר שליט"א והרה"ג רבי זלמן הגר שליט"א.

הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א פתח בשירה וזמרה לכבוד המאורע המרגש, אחמ"כ איחל הצלחה מרובה לעומדים בראש ניהול המוסד, וכן לראש העיר ר' מאיר רובינשטיין הי"ו אשר עומד לימין המוסד עוד טרם קרם עור וגידים ומסייע בכל עת וזמן בכל ליבו ונפשו, ואף שוחח איתו בענייני המקום והזמן, והוסיף שכשעובדים לשם שמים על דרך האמת לעשות רצון אבינו שבשמים שום מכשול אינו יכול לעכב את הפעולות הנעשות, שכן עסוקים בדבר של מלכו של עולם, ומי יבוא אחרי המלך, וכל הקשיים מתחילים רק כשישנם חשבונות אחרים וסיים בברכת הצלחה מרובה בהמשך הדרך.

המשתתפים התפזרו מתוך תחושת סיפוק שמחה והודי' להשי"ת שהנה קמה וגם ניצבה עוד פנינה ויהלום בכתר עירנו המעטירה עיר התורה והחסידות כשרבני העיר שליט"א נותנים אימונם וברכתם להצלחת בית החינוך הטהור שיהא מקום גדול הנטוע ומצמיח דורות ישרים ומבורכים לתפארת בית ישראל. אמן.

התאחדות חסידי ויז`ניץ
בכניסה לבנין הסמינר [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
בדיון הילכתי על קביעת המזוזה. נראה מנהל הסמינר הרב חיים הגר [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
מימין הרה''ג רא''א שטיגליץ שליט''א רב קהילת צאנז [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
עם רב קהילת ערלוי רבי יעקב סופר שליט''א [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
עם הרה''ח אברהם אורי ויינברגר הי''ו מראשי קהילת ויזניץ [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
עם הרה''צ האדמו''ר משה רוזנבוים שליט''א מסטאניסלאב [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
בקביעת המזוזה [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
בשיחה להורי התלמידות [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
בשירת ''בנה ביתך'' [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
עם ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
בשיחה עם ראש העיר על ענייני השעה [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
הקהל [צלם]
התאחדות חסידי ויז`ניץ
בשיחה עם בן האדמו''ר מאוז'רוב שליט''א [צלם]

  1. 2. האומנם טהרת האידיש אמצעי לטהרת המדות?
    משה 18/11/2009 20:13
    גם אני דובר אידיש, אך אני לא מרגיש שאני מכוון בתפילה טוב יותר. אם אידיש כל כך חשוב מה לא טוב בבית ברכה או בית יעקב הישן?
  2. 1. יפה מאד
    ברוך 18/11/2009 14:12
    הרבי החדש מארה"ק הרבי מסטאניסלאב שליט"א