יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

מעמד חלוקת פרסים בתלמוד תורה צמח צדיק ויז'ניץ באשדוד

הרה"צ רבי ישראל הגר במעמד: "שינון החומר הנלמד, מביא לשמירת הלשון"

יוחנן וייסברג ל' בחשון תש"ע - 17/11/2009 19:56
מעמד מרגש ורב רושם התקיים אתמול (שני) אחה"צ בהיכל בית המדרש הגדול ''אמרי חיים'' דחסידי ויז'ניץ ברובע ז' באשדוד, שם התקיימה מסיבת חלוקת פרסים לילדי התלמוד תורה שעמדו על כור המבחן ונבחנו בהצטיינות בלימודם בארגון "מנחת שי" שמעודד את התלמידים לחזור ולשנן את לימוד המשניות, ואף עורכים מבחנים על פרקי משניות. כמו כן נבחנו כן תלמידי הארגון "מפעל הדפים ברכת יוסף" שמדרבן את התלמידים ללמוד ולשנן את דפי הגמרא.

מעמד שמחת התורה נחוג ברוב רושם ומפואר בציון שנת השתים עשרה של הכרזת תוארי הכבוד וחלוקת פרסים למצטייני הת"ת שעמדו בכור המבחן על למעלה ממאה דפי גמרא ועל למעלה מאלף משניות בעל פה ממסכתות ופרקים שנלמדו במהלך השנים בת"ת.
 
תלמידי הכיתה הגבוהה בת"ת, בשנת המכינה לישיבה קטנה, נבחנו על דפי גמרא במבחנים בכתב על פרקים שלמים בגמרא עפ"י תכנית ערוכה ומסודרת ממסכתות שנלמדו בת"ת. לאחר סדרת המבחנים בכתב על כל פרק ופרק, נערך מבחן מקיף בכתב על כל 105 הדפים.
 
מתוך כאלף תלמידי התלמוד תורה, הגיעו לשלב האחרון 99 ילדי חמד, שנבחנו ועמדו על הכור המבחן והוכיחו בקיאות מדהימה בחומר הנלמד.
 
את המעמד הנחה בטוב טעם, המחנך הדגול איש החינוך, הרב אהרן זעליג רייס שליט"א מנהל הרוחני בת''ת, שבשנה האחרונה שמכהן כמנהל התלמוד תורה הצעיד את התלמוד תורה לקדמת הבמה בשולחן המזרח במוסדות התורה והחינוך באשדוד.
 
המנהל הזמין לשאת דברים את הגאון רבי נחום רוטשטיין שליט"א ראש ישיבת נזר התורה, שהיה אחד הבוחנים שבחן את התלמידים. בדבריו אמר שהתפעל מאד לראות ילדים צעירים כאלה "עם עמקות וידע כה נרחב בדפי הגמרא, בפרקי המשניות, ובטוח אני שמכאן יצמחו גדולי הדור הבא".
 
את המשא המרכזי נשא כ"ק הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א בן כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א. הרה"צ שליט"א פתח בדברי הלל והודאה לצוות המנהלים העושים לילות כימים להגברת פעלים לתורה בקרב צעירי הצאן.

לאחר מכן פנה בדברים לצעירי הצאן ועודדם להמשיך ולשנן, ואמר הרה"צ רבי ישראל שליט"א, שאם חוזרים על הלימודים, ומשננים בכל עת, זוכים לשמירת הלשון.
 
לאחר מכן הוזמנו התלמידים לקבל את הפרסים יקרי ערך, תעודות. בהמשך הוכרזו התארים שקבלו התלמידים, כל אחד לפי דרגתו בעומדו בכור המבחן.

בסיום המעמד פתחו הרבנים יושבי שולחן המזרח בריקוד של מצוה כשכל הקהל מצטרף לריקוד דקות ארוכות.


בשנים האחרונות נתרבו ספסלי בי מדרשא ורבים מן התלמידים אומרים "מי יראנו טוב" - אין טוב אלא תורה, ועל כן זכינו השנה בס"ד לכמאה תלמידים מצטיינים העולים לבימת הכבוד במעמד המפואר לכבודה של תורה.
 
הצלחת קיום המעמד ברוב פאר והדר נזקפת לזכותו של הר"ר אליהו גוטסמן הי"ו, אשר שני בניו הצעירים זכו לפאר את בימת המצטיינים ביומו הבהיר לנחת ההורים והסבים הדגולים שיחיו.
 
לאחר מעמד נפלא שכזה לא נותר לנו אלא לברך, יהי רצון שיזכו לראות ולרוות רוב תענוג ונחת דקדושה מכל יוצ"ח מתוך בריות גופא ונהורא מעליא שפע ברכה הצלחה וסייעתא דשמיא וזכות הבל פיהם של תשב"ר יגן בעדם להיוושע בכל מילי דמיטב וימלא השי"ת כל משאלות ליבם לטובה ולברכה.
 
יצוין, כי מבין אותם תלמידים מצטיינים שנבחנו בכתב על הדפים הנ"ל ישנם תלמידים שהוסיפו תוספת ברכה ונבחנו על הנ"ל עם שאלות מיוחדות על פירוש רש"י הק', וכן עמדו למבחן מיוחד בעל פה אצל חשובי רבני הכולל שליט"א, ההצלחה המרשימה במבחנים אלו העניקה להם את התואר המיוחד של: ה"אריות שבחבורה". [הפרס: ש"ס בבלי מפואר].
 
האריות שבחבורה זכו גם למבחן כבוד על כל אותם 105 דפי גמרא עם פרש"י אצל הגאון הגדול רבי נחום רוטשטיין שליט"א ראש ישיבת "נזר התורה" שהשתעשע עמם בסוגיות הגמרא במעונו אשר בעיה"ק ירושלים תובב"א. מתוך התפעלותו והתרשמותו של הגאון הגדול שליט"א ביקש להעניק לכל "ארי שבחבורה" פרס אישי מיוחד מאוצר ספריו של הגאון שליט"א, אשר יוענק אי"ה ע"י המחבר הבוחן שליט"א במהלך המעמד אשר יכובד בהשתתפותו.
 

המבחנים בגמרא במסגרת ''ברכת יוסף'' נערכים ע"י יו"ר הארגון המחנך הדגול הרב מנחם מענדיל ויז'ניצר הי"ו המנהל את הארגון ביד רמה ומפעיל אותו בכל שלביו ובכל עניניו הודות לנדבת לבו של פטרון הארגון ידידנו הדגול והנכבד רודף צדקה וחסד מוקיר ורחים רבנן ותלמידיהון ה"ה מוה"ר שמשון ווייס הי"ו –מבני ברק אשר הנציח את המפעל התורני ע"ש ולעי"נ של אביו הדגול הרה"ח ר' יוסף יו"ט ז"ל מרחובות בהשתדלותו של ש"ב המנהל הרוחני בת"ת מיום הקמתו ה"ה המחנך הוותיק הרב יהודה פולק שליט"א אשר אודות לפעולותיו הברוכות זכינו בס"ד להגיע עד הלום בתקוה להמשך פורה ומשגשג להגדיל תורה ולהאדירה.


המבחנים במשניות נערכו עד כה זה עשור בשנים ע"י המחנך הוותיק הרב שואל ארי'ה מאירוביץ שליט"א ששימש גם כמפקח רוחני בת"ת, אשר השקיע את כל מרצו להמריץ לדרבן ולעודד את התלמידים למבחנים בע"פ הן במשניות והן בגמרא כאשר הוא עומד עליהם ומכה על קודקדם ואומר להם: גדלו! ואכן בס"ד גדלו הצליחו וגם עשו פרי קודש הילולים לכבוד ולתפארת.

 

כל העולם כולו
במת התלמידים המצויינים [צלם]
כל העולם כולו
הגאון רבי נחום רוטשטיין נושא דברים [צלם]
כל העולם כולו
שולחן המזרח [צלם]
כל העולם כולו
הרה"צ רבי ישראל הגר במשאו[צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
המנהל הרב אהרן זעליג רייס [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
הרה"צ רבי ישראל מביט באחד התעודות [צלם]
כל העולם כולו
התלמידים עוברים לקבל את הפרסים יקרי ערך[צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
[צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]

  1. 1. פשוט מרגש
    שלמה'לה 18/11/2009 00:13
    זכיתי להיות אבא לאחד הילדים, מרגש לקרוא, מרגש לראות את התמונות. תודה לכתב שיודע להביע את זה בכתב.