יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הרה"ח ר' אברהם משה דויטש ז"ל

המונים ליוו למנוחות בבני-ברק את אחד מחשובי צאנז, שנפטר בגיל 70 לאחר שנזדכך ביסורים

יוחנן וייסברג כ"ח בחשון תש"ע - 15/11/2009 19:16
קהל חשוב ליווה אמש למנוחות בבני ברק, את הרה"ח ר' אברהם משה דויטש ז"ל, מחשובי חסידי צאנז בבני ברק, יהודי חסיד ואציל מידות, מרביץ תורה ואהוב על הבריות. בן שבעים שנה היה בפטירתו, לאחר שנזדכך בייסורים.

המנוח ז"ל נולד בפתח תקוה ביום ג' בטבת ת"ש, לאביו הרה"ח רבי אליהו דויטש ז"ל. אביו היה מתושבי העיר קלויזנבורג ומהמקושרים אל כ"ק מרן אדמו"ר ה"שפע חיים" זצוק"ל מקלויזנבורג עוד בחו"ל. כאשר עלה לפתח תקוה בשנת תרצ"ה, היה ממקימי היהדות בימים ההם בעיר ההולכת ונבנית. עוד בן חשוב של רבי אליהו, היה רבי אליעזר דויטש ז"ל, שנודע כאחד מהמובהקים בקרב עסקני אגודת ישראל בפתח תקוה.

את משנת תלמודו קנה החל משנת תשט"ז בישיבת צאנז, כאן היה מהמקושרים והדבוקים במיוחד ברבי הקדוש מצאנז-­קלויזנבורג. עוד בימי בחרותו מינה אותו הרבי למגיד שיעור במתיבתא של הישיבה הרמה, בראותו בו כוח עולה של תלמיד חכם ומרביץ תורה, חסיד ואיש מעלה. אחרי הסתלקות רבו, המשיך לדבוק בלהבדלחט"א בנו כ"ק אדמו"ר מצאנז שליט"א.

בשנת תשכ"ג הקים את ביתו עם תבדלחט"א זוגתו הדגולה תחי', בת הרה"ח רבי אברהם יהודה בינדר, מחשובי החסידים ומקימי היהדות בקרית אתא. היה זה בית חסידי לתפארת, שתורה ויראת שמים ומידות תרומיות עיטרו אותו. זוגתו היקרה עמדה לימינו במסירות עילאית עד יומו האחרון.
במשך שלושים שנה היה מגיד שיעור בבית המדרש צאנז בבני ברק, בהוראת מרן ה"שפע חיים". עבר לפני התיבה בתפילת מוספין בימים הנוראים בהשתפכות הנפש ובדמעות שליש.

מיוחד היה במאור פניו ובלבביות המיוחדת שבה התייחס לבריות, שמהם קרנו המידות המיוחדות שלו.

בשנים האחרונות סבל יסורים ומכאובים וזוגתו תליט"א וילדיו סעדו אותו במסירות. הוא המשיך בעמל הרוחני שלו ומאור והדרת פניו לא זנחו אותו. לאחרונה חש שלא בטוב ולפני כחודש אושפז. בשבת קודש, בעת רעוא דרעוין, השיב נשמתו לבוראה בבית החולים איכילוב כאשר מנין נמצא סביבו ואומר פסוקי הייחוד.

הלוייתו יצאה אמש מביתו ועברה דרך בית המדרש צאנז ברחוב רבי יהודה הלוי לבית ההלויות שמגר בדרכה להר המנוחות.

הניח דור ישרים יבורך, בנים וחתנים, נכדים ונינים ההולכים בדרכו.