יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

נפתחה ועידת החינוך השנתית בראשות מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א

מרן הגאון רבי אהרן ליב שטינמן שליט"א הרחיב בחוב שיש על המחנכים להראות דוגמה אישית לתלמידים

יוחנן וייסברג כ"ד בחשון תש"ע - 11/11/2009 14:10
המוני ראשי ישיבות, אישי חינוך, מנהלי תתי"ם ומפקחים השתתפו אתמול במושב הפתיחה החגיגי של 'ועידת החינוך' המתקיימת במלון ניר עציון, אשר במהלכה יעלו על הפרק נושאי חינוך שונים, דרכי ההתמודדות ומציאת פתרונות לבעיות בחינוך.

את הכנס פתח וניהל הרב יהודה לייב אוירבאך מראשי ארגון 'לב שומע', שעמד על חשיבות קיום הדיונים המשותפים בין כל האישים העוסקים בנושא החינוך.

הגאון רבי דוד כהן שליט"א ראש ישיבת 'חברון' כובד להזמין את מרן הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן שליט"א שהטריח את עצמו כדי לחזק את העוסקים במלאכת הקודש של חינוך ילדי ישראל.

מרן הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן שליט"א בירך בראשית דבריו את באי הועידה, ואמר שהצלחת העבודה החינוכית תלויה רבות בדוגמה האישית של המחנך, המהמעצבים המרכזיים את דמותו של הילד, המשתדל לילך בדרכיו של המחנך, דמותו והתנהגותו הוא המסר החינוכי היעיל ביותר.

הגאון רבי יצחק לורנץ שליט"א מראשי ישיבת 'קול תורה' ומהעומדים בראש המפעל החינוכי הגדול 'מרכז החינוך' הביא את ברכתו של מרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב שליט"א שאיחל את ברכתו לבאי הועידה שחפץ ה' בידם יצליח להגדיל תורה ולהאדירה.

הרה"ג רבי אברהם מרדכי קויפמן משגיח רוחני בישיבת גור בבית שמש הביא את ברכת כ"ק מרן אדמו"ר מגור שליט"א. ואת ברכת מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ שליט"א לועידה הביא הרה"ג הרב משה בלויא מראשי 'לב שומע'. את ברכת כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א הביא הרה"ג רבי יהודה פרוש שליט"א.

במושב הפתיחה נשאו דברים בנושאים שונים בעניני החינוך, כ"ק מרן גאב"ד מאקווא שליט"א, הגאון רבי נחום כץ שליט"א ראש ישיבת 'חזון נחום', הרה"ג רבי משה חיים דנדרוביץ מראשי ישיבת 'שפת אמת' לצעירים, שדברו בהרחבה על חובת שמירת החינוך של צעירי הצאן בטהרה, ושבחו מאד את רעיון הכינוס של ראשי הישיבות ואישי חינוך רבים לפונדק אחד במטרה למצוא פתרונות לנושאים החינוכיים העולים על הפרק במהלך ההתמודדות היומיומית עם בני הנוער לחנכם במסילה העולה בית א־ל.

עם סיום מושב הפתיחה החגיגי והמרשים, פנו ראשי הישיבות למושב מיוחד שבו דנו בנושא "הקשר בין הישיבות הקטנות לישיבות הגדולות והפעילות המתבקשת להצלת המעבר בין הישיבות ופעילות העבודה החינוכית".

לאחר דיון מעמיק שבו נשאו דברים ראשי ישיבות ואישי חינוך רבים, הוחלט על קיום כינוסים מיוחדים לראשי הישיבות שיתכנסו אחת לתקופה לדון בכל ההיבטים החינוכיים ורעיונות לייעול בתחום חשוב ונחוץ זה. כמו כן סוכם על הקמת ועדה שתרכז את הנושא שבו יהיו חברים הרבנים הגאונים: רבי יהושע אייכנשטיין ראש ישיבת 'יד אהרן', רבי אשר נייהוז ראש ישיבת 'שפתי צדיק – גור' חצור, רבי זאב פיינשטיין ראש ישיבת 'עמלה של תורה', רבי אברהם פרודיגר ראש ישיבת 'משכן שלמה'.

בערב התקיים מושב מיוחד בו לקחו חלק מנהלי ישיבות קטנות עם מנהלי התתי"ם שנפתח ע"י הרב משה בלוי ונוהל ע"י הרב אברהם גומבו מנהל ת"ת קרלין סטולין בב"ב, ובו דנו בנושא "המעבר מהת"ת לישיבה" ועל דרכי התמודדות להצלחת תקופה מיוחדת זו בחיי הנער.


בדיוני הועידה שיתקיימו יועלו לדיון הנושאים החינוכיים הבאים: "שילוב הילד החריג במוסד"; "פסיכולוגיה יעודית ברוח יהודית"; "הפסיכיאטריה ברוח ההלכה", ועוד.