יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

האדמו"ר מקרעטשיף שליט"א בארצות הברית

כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף שליט"א מירושלים שהה בניו-יורק לרגל שמחת הברית לנכדו

יוסף פפר, ניו יורק כ"ג בחשון תש"ע - 10/11/2009 17:35
חסידי קרעטשניף באמריקה זכו השבוע לימי התרוממות, בעת ביקורו של כ"ק אדמו"ר מקרעטשניף שליט"א מירושלים בניו יורק, לרגל שמחת הברית לנכדו, בן לבנו אב"ד טרעבישאן, חתן הרה"ג ר' שמואל דוד קרויס שליט"א, דומ"ץ אדווארי ובן כ"ק גאב"ד אדווארי שליט"א לרפו"ש.

שמחת ה"וואך נאכט" והברית נערכו בבית המדרש של אבי הבן, אב"ד טרעבישאן בוויליאמסבורג, כאשר במשך השמחה הגיעו להשתתף המוני חסידים וכן רבנים חשובים, קרובי המשפחה ותשובי השכונה, כאשר כל הזמן האדמו"ר נושא דברי תורה וסיפורי צדיקים כדרכו בקודש.

לקראת שבת נסע האדמו"ר לעיירת הנופש סיגעט, שם שבת ביחד עם תושבי המקום וכן עשרות חסידים שלא רצו לפספס שבת מרומת בצלו. במשך השבת ערך האדמו"ר את התפילות והשולחנות בבית מדרש 'קהל יראים' שבראשות גאב"ד סיגעט, הגה"צ ר' זלמן לייב מייזליש שליט"א (השוהה בימים אלו בארצינו הקדושה לרגל שמחת נישאוי נכדתו עם בן האדמו"ר מצאנז).

כן ביקר האדמו"ר במעונו של מחותנו הגאון הישיש ר' אלימלך אשכנזי שליט"א גאב"ד מעלבורן, המתגורר בשכונה גם הוא. בימים אלו צפוי האדמו"ר לחזור לארץ.
JDN
 בבית גאב''ד מעלברוין - סיגעיט [צלם]
JDN
  [צלם]
JDN
 נפרד מחסידיו  [צלם]
JDN
  [צלם]
JDN
  [צלם]
JDN
  [צלם]
הרשל רובנשטיין
 בשמחת הוואך נאכט  [צלם]
הרשל רובנשטיין
  [צלם]
הרשל רובנשטיין
  בשמחת הוואך נאכט עם  מחותנו הגרש''ד קרויז דומ''ץ אדווארי [צלם]
הרשל רובנשטיין
  בשמחת הוואך נאכט עם הרה''ג ר' מאיר גרינוואלד בן האדמו''ר מפאפא [צלם]
JDN
 סעודת שלישית בעת שלש סעודות [צלם]
JDN
הבדלה בבית האכסניא [צלם]
JDN
  [צלם]

  1. 3. אכן מדובר באדמו"ר מקרעטשניף ירושלים ולא באדמו"ר מקרעטשניף רחובות [לל"ת]
    ראובן 11/11/2009 00:10
  2. 2. מדובר באדמור מקרעטשניף-סיגעט ירושלים [לל"ת]
    שמעון 10/11/2009 23:14
  3. 1. שיינע בילדער פונעם קרעטשניפער רבי שליט"א
    מענדלי' האניגקוועטשער 10/11/2009 21:46
    איני נמנה על חסידות קרעטשניף, אך דכירנא בעת שאביו הרבי הקדוש ר' הערשלי' מקרעטשניף זצ"ל עלה במדרגות העולות לביתו מדי שבת בלילה לאחר שלחנו היה אוירת קודש עילאית שאינה ניתנת לתיאור. בתמונה שראיתי עכשיו מבנו עומד כך באותן מדריגות, זה הזכיר לי את דמות קדשו של אביו הרבי זצ"ל.