יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הכינוס השנתי של השלוחים בתל אביב-יפו

מנכ"ל מרכז חב"ד בת"א הציג בפני השלוחים את טנק המבצעים החדש וסיפורי מופת נדירים מהרבי מחב"ד חיזקו את הנוכחים

עקיבא גוטליב ט"ו בחשון תש"ע - 02/11/2009 20:02
מי שניסה לפענח את סוד קסמה והצלחתה של הפעילות החבדי"ת העניפה בכל רחבי תל-אביב, קיבל את ההסבר הטוב ביותר במוצאי-שבת פרשת "לך לך", בבית הכנסת המפואר של הרב מנחם מענדל הכט, השליח בשכונות צפון מערב תל אביב. בקומת הקרקע של בית הכנסת ישבו בהתוועדות רעים, מתוך אהבה ואחוה, כל שלוחי חב"ד בעיר, כאיש אחד בלב אחד, בהנהגתו הנעימה של השליח הראשי של הרבי לתל- אביב יפו ורב קהילת חב"ד: הרב יוסף שמואל גרליצקי.

כך כמה פעמים בשנה, מתאספים כל השלוחים בעיר יחדיו, אברכים בגילאים שונים, איש איש ורקע קהילתו הוא, משכונת קרית שלום בדרום העיר ועד לשכונות העושר האליטיסטיות בצפונה, ולכולם משימה אחת, להאיר את העיר היהודית הגדולה בעולם באור החסידות. מבלי להכביר במילים, דומה כי אין זו מציאות שכיחה בימינו: עיר אחת צפופה, כ- 350 אלף יהודים, עשרות מוסדות חב"ד, למעלה משלושים שלוחים כ"י – ואחדות אחת אמיתית, שלימה ומוחלטת.

בקצב הגידול המהיר של חב"ד בתל-אביב, כבר מסורת היא בהתוועדויות אלו להציג בכל פעם את השליח החדש המצטרף בימים אלה לצבא הרבי בעיר. הפעם מדובר בשליח הרב חיים לויטין, שיחד עם רעייתו פתח לאחרונה בית חב"ד בשכונות נוה צדק ושבזי בעיר, ועד מהרה הוכתר כרב בבית הכנסת השכונתי "עץ החיים", אותו הוא מפעיל כיום ביד רמה.

את ההתוועדות פתח המארח התורן, השליח הרב מנחם מנדל הכט, שבשנים האחרונות הפך את בית הכנסת בו הוא מכהן כרב, ל'מרכז יהדות קהילתי' שוקק פעילויות ושיעורי תורה. אחריו המשיך השליח הרב אשר גליס, שליח בשכונת נחלת יצחק ורב שכונת מונטיפיורי.

לצד דברי ההתעוררות והאימרות החסידיות, הועלו לדיון פומבי כמה מהנושאים העומדים על הפרק. ביניהם: הפקת אלבום מהודר משותף של כל מוסדות ובתי חב"ד בעיר. ייזום סמינרים יוקרתיים למקורבים ותורמים מכל שכונות העיר, ושיתוף פעולה של שלוחים משכונות שונות בייצוג כלפי עיריית תל אביב. סיכם את הדיון מנכ"ל מרכז חב"ד בת"א השליח הרב יצחק לפקיבקר כשהוא מוסיף ייעוץ ו'טיפים' מניסיונו הרחב. וכן סיפר על 'טנק מבצעים' חדש שמופעל לאחרונה ע"י מרכז חב"ד בעיר ת"א- וישרת את כל הבתי חב"ד בשכונות.

את ההתוועדות והדיונים ניווט השליח הראשי ורב מרכז תל אביב הרב יוסף גרליצקי. הרב גרליצקי שמעורה, תומך ומסייע, באהבה ובדאגה בכל פרט ופרט בפעילותם וחייהם של כל שליח ושליח, ממשיך כל העת להביא עוד ועוד שלוחים נוספים לעיר, כאשר הוא מעניק את מלוא האפשרות לכל שליח לפעול בשכונתו בכל דרך; מצד שני אינו נרתע מלקבוע באופן חד וברור, על-סמך ההוראות וההדרכות שקיבל מהרבי, את אופי ודרך הפעילות החבד"ית בכל חלקי העיר, כל זאת בדרכו הנעימה והמיוחדת.

הרב גרליצקי סיכם במילים קצרות את מטרת ההתכנסות, ואת הנושאים שבהם עוסק מרכז חב"ד בתל אביב כיום, ועורר את השלוחים שוב על חשיבות עצם הישיבה בצוותא. מניסיונו הרב כשליח, דירבן הרב גערליצקי את השלוחים הנוכחים לקבוע ביניהם ובין עצמם שיעורים בחסידות, מלבד השיעורים במסגרת פעילותם. "אפילו 20 דקות של לימוד חסידות אליבא דנפשי', או בחברותא עם שליח נוסף", אמר הרב גרליצקי, "יכול פשוט להפוך שבוע שלם של שליח מן הקצה אל הקצה!"

את ההתוועדות סיים הרב מנחם מנדל גרליצקי,שליח בשכונות הצפון החדש, בסיפור 'מופת' פלאי מהרבי, כאשר המסר מן הסיפור הוא: אם 'העסק לא זז' – כנראה שזה לא בדיוק הרצון של הרבי. כשמכוונים לרצונו של הרבי, מצליחים. בשעה מאוחרת נפרדו זה מזה השלוחים, לחודש נוסף גדוש פעילות, של הפצת המעיינות בדרכי נועם בשכונות העיר תל-אביב יפו, והענקת הצביון היהודי גם שם.


  []
  []
  []
  []
  []
  []