שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

כ"ק מרן האדמו"ר מגור ממשיך בביקורי ההוד

מסע גור: כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א המשיך גם היום (ג') לבקר במעונם של גדולי ישראל באמריקה

יוחנן וייסברג ט' בחשון תש"ע - 27/10/2009 17:02

בהמשך לדיווח על ביקורו של כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א במעונם של גדולי ישראל, גם היום (ג') המשיך כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א לבקר במעונם של גדולי ישראל.

כזכור, אמש הגיע לביקור במעון קדשו של כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז קלויזענבורג שליט"א, לביקור שארך חצי שעה. במהלך הפגישה שוחחו השניים על עניינים העומדים על הפרק למען חינוך הדור הצעיר, ועל סוגיות בוערות שיש לתקן בקרב הישיבות והכוללים ובקרב כלל עדת ישראל ברחבי ארה"ב.

בהמשך השיחה אמר האדמו"ר מצאנז קלויזענבורג שעדיין חקוקה בזיכרונו האהבה העזה שרחש אביו כ"ק מרן האדמו"ר השפע חיים זי"ע לכ"ק אביו מרן האדמו"ר הרה"ק בעל הלב שמחה מגור זי"ע. האדמו"ר מגור אמר בתגובה כי הוא עוד זוכר איך שהאדמו"ר מצאנז קלויזענבורג זי"ע ליווה את אביו ה'לב שמחה' עד למכונית וזה היה ממש בשארית כוחותיו.

עוד שוחחו על הידידות העמוקה בין האדמו"ר השפע חיים זי"ע להאדמו"ר בעל הבית ישראל מגור זי"ע, ודיברו על פועליו של האמרי אמת ועל הקירבה היתירה שרחש למרן השפע חיים זי"ע.

השיחה נמשכה כעשרים דקות, ולאחר מכן ביקש האדמו"ר מגור שליט"א מהנוכחים שייצאו מהחדר והסתגר עם האדמו"ר מצאנז קלויזענבורג שליט"א ללמעלה מעשר דקות ביחידות. לאחר מכן ליווהו האדמו"ר מצאנז קלויזענבורג עד למכוניתו.

לאחר הביקור האמור פנה כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א לביקור נוסף במעונו של הגאון רבי יחזקאל ראטה שליט"א מגדולי הפוסקים בארה"ב, ואף כאן דיברו בענייני השעה.

בתום ביקורו זה הגיע האדמו"ר לביקור במעון קדשו של כ"ק מרן האדמו"ר ממונקאטש שליט"א לביקור שארך דקות ספורות. כ"ק האדמו"ר ממונקאטש שליט"א קיבלו בחביבות רבה. אחרי שהתיישבו האדמו"רים שליט"א, פתח האדמו"ר מגור שליט"א בדבריו ואמר שבפרשת השבוע מרומז על אברהם אבינו שהוא מדת החסד.

האדמו"ר ממונקאטש: "כמדומני שאיתא בשם השפת אמת בך חותמין מה הבטחה שבך חותמין, אלא הרבה פעמים רואים דבר חסד שנפתח בחסד אבל כשנגמר זה כבר בגבורה ולא בחסד, וזה ההבטחה שנאמר לאברהם אבינו שיגמרו גם בחסד".

האדמו"ר מגור: "והרי גם ההלכה היא שצריך לכוין בברכה ראשונה ואם לא כיון לא יצא, כי חסד זה העיקר".

האדמו"ר ממונקאטש כיבדו עם יין ובקשו לברך תחלה, אך האדמו"ר מגור סירב וביקש כי האדמו"ר ממונקאטש יברך תחלה. האדמו"ר ממונקאטש החזיר את הכיבוד, והאדמו"ר מגור בירך תחלה.

השניים איחלו לחיים אחד לרעהו, כשהאדמו"ר ממקונאטש שליט"א מברך את האדמו"ר מגור "בברכת בהצלחה מרובה וסייתא דשמיא". עוד הוסיף כי "הקב"ה הבטיח לאברהם אבינו אל ארץ אשר אראך, ואף שעדיין לא הגיע עדיין לארץ ישראל רק התחיל לצאת על אם הדרך כבר זכה לאווירא דארץ ישראל".

האדמו"ר מגור: "והרי אפילו כשכבר הגיע אברהם אבינו לארץ ישראל עדיין היה לו נסיונות, וגם והכנעני עדיין יושב אז בארץ, ואפילו הכי כבר היה ארץ ישראל".

לאחר מכן נפרדו השניים לשלום, כשהאדמור ממונקאטש קם ללוותו עד הדלת. כשהתחיל לצאת החוצה אמר האדמו"ר מגור: "מספיק, עד כאן". ענהו האדמו"ר ממונקאטש כי זהו שכר פסיעות למצות לוויה.


י. שוורץ
האדמו"ר מגור אצל האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג [צלם]
י. שוורץ
  [צלם]
י. שוורץ
 [צלם]


 

 

כל העולם כולו
 האדמו"ר מגור אצל האדמו"ר ממונקאטש [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
כל העולם כולו
 [צלם]
  1. 4. למה אין תמונות יחד עם האדמור מסאטמר שליטא [לל"ת]
    יום טוב 28/10/2009 14:28
  2. 3. אתם ההוכחה שאפשר גם אחרת
    יצחק 28/10/2009 13:01
    אפשר להוביל כתבות מרתקות מלא חן וטעם יהודי, ובכל זאת לא לסור מדין תורה ימין ושמאל.
    כל הכבוד!!
  3. 2. מאוד מאוד יפה
    שמיל משה 28/10/2009 05:27
    תמשיכו להביא עוד כאלו גלריות
  4. 1. כל הכבוד לכם על כל התמונות{אבל חבל שזה עם הלוגו } [לל"ת]
    אריה 27/10/2009 20:31