יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

בברכיה יציינו היום את יום ההילוא הראשון במעמד הכנסת ספר תורה וביום שלישי בערב במרסיי

תכונה רבה לקראת מעמד הכנסת ספר תורה ביום השנה הראשון להגר"ח כהן זצ"ל בברכיה

אהרן רוט ו' בחשון תש"ע - 24/10/2009 23:56
תכונה והיערכות רבה לקראת מעמד ה-יב' חודש להסתלקותו של מזכה הרבים ומקים עולה של תורה הרה"ג רבי חיים כהן זצ"ל ראש ישיבת ''אורחות משה'' ומייסד המרכז התורני ''חוכמת רחמים'' במושב ברכיה שנסתלק לבית עולמו בפתאומיות.
 
לכבוד המעמד, בני המשפחה וידידי המוסדות נרתמו לכתיבת ספר תורה מהודר שנכתב לזכרו ולע"נ ויוכנס ברוב פאר והדר ביום האזכרה הראשון שייערך אי"ה מחר ביום ראשון ז' בחשון תש"ע לישיבת ''אורחות חיים'' שהוקמה על שמו במושב ברכיה.

במשך השבוע האחרון שבוע בניו ואחיו של הרב זצ''ל פקדו את בתיהם של גדולי ישראל מרנן ורבנן כדי להזמינם למעמד וכיבדו בכתיבת אותיות האחרונות בספר תורה.

במהלך הביקור גדולי ישראל הזכירו את פועליו ועשייתו הברוכה של הגר''ח כהן זצ''ל בהקמת עולה של תורה במושב 'ברכיה' שבדרום מאז הקמת המרכז התורני ''חוכמת רחמים'' ועד הקמת הישיבות והכולל במקום וכן את הרבצת התורה במיוחד בקרב עולי ג'רבה בארץ ובחו''ל תוך כדי החדרת המורשת התורנית בקרב המשפחות, שימשיכו לשמור על הגחלת בדרך התורה ובחינוך תורני טהור בדרך ישראל סבא כשהכל פעל ועשה מתוך מסירות נפש של ממש.
 
המעמד יחל בשעות הצהריים מבית הרב זצ''ל בקרית הרב אברמסקי באשדוד בשעה 16:00. משם תצא התהלוכה בשירה ובזמרה בהשתתפות ילדי תשב''ר ברחובה של עיר עד הצומת ומשם ימשיכו בהסעה מאורגנת למושב 'ברכיה' שם תמשיך התהלוכה מהיכל הישיבה לצעירים "אורחות חיים", לכיוון בית אביו הרה''ג רבי בנימין הכהן ומשם לאוהל הרב שם יתקיים סעודת מצוה אשר בה ישאו דברי תורה הרבנים חשובים שליט''א.
 
ספר תורה נוסף נכתב לע''נ ויכנס למחרת בע"ה בקהילה הג'רבאית במרסי שבצרפת שם הגר''ח כהן זצ''ל היה מוסר שיעורי תורה בקביעות במשך שנים.
 
ספר התורה ייצא בתהלוכה מקהילתו של רבי ממוש פיניש רב קהילה הג'רבאית במרסי ומשם להיכל בית הכנסת של ידיד המוסדות ר' שימו אליהו חאדאד פיניש הי''ו. משם ימשיכו בנסיעה לפריז שם תתקיים סעודת מצוה במעמד רבנים חשובים מהקהילה ומוקירי זכרו של הגר''ח כהן זצ''ל ובראשם הגאון רבי יצחק יוסף שליט''א ראש ישיבת ''חזון עובדיה'' ובעל ה''ילקוט יוסף'' שיגיע במיוחד למעמד.
כל העולם כולו
מרן הגר"ע יוסף שליט"א [צלם]
כל העולם כולו
מרן הגרי"ל שטיינמן שליט"א [צלם]
כל העולם כולו
מרן הגרמ"י לפקוביץ שליט"א [צלם]
כל העולם כולו
הגר"ג אדלשטיין שליט"א [צלם]
כל העולם כולו
הגאון רבי משה צדקה שליט"א ר"י פורת יוסף[צלם]
כל העולם כולו
הגאון רבי יהודא מועלם שליט"א מראשי ישיבת פורת יוסף  [צלם]
כל העולם כולו
הגרב''ד פוברסקי שליט"א [צלם]
כל העולם כולו
הגר''מ מאזוז שליט"א ר''י כסא רחמים [צלם]
כל העולם כולו
הרה''ג רבי אביעזר פילץ שליט"א ר''י תפרח [צלם]
כל העולם כולו
האדמו''ר מטשארנאביל שליט"א [צלם]
כל העולם כולו
המקובל רבי דוד בצרי שליט"א ר''י השלום [צלם]
כל העולם כולו
הגה''צ רבי דוד פינטו שליט"א רו''מ אורות חיים ומשה  [צלם]
כל העולם כולו
המקובל רבי בניהו שמואלי שליט"א ר''י נהר שלום [צלם]