יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

כ"ק מרן האדמו"ר מלעלוב זצ"ל

בהלם התקבלה עם מוצאי היום הקדוש הבשורה המרה על הסתלקותו הפתאומית של אחד מצדיקי הדור כ"ק מרן האדמו"ר רבי שמעון נתן נטע בידרמן מלעלוב זצ"ל, שנסתלק לשמי רום בליל יום הכיפורים. אלפים מלווים אותו למנוחות בבני-ברק ובירושלים

יוחנן וייסברג י' בתשרי תש"ע - 28/09/2009 19:20
אבל כבד יורד על היהדות החרדית, עם היוודעה דבר הבשורה המרה והקשה, על הסתלקותו לשמי רום של רבם ומאורם של חסידי לעלוב, כ"ק מרן אדמו"ר הרה"ק רבי שמעון נתן נטע בידרמן זצוק"ל מלעלוב.
 
האדמו"ר זי"ע נולד ביום ו' טבת תרצ"א, לאביו כ"ק מרן אדמו"ר הרה"ק משה מרדכי זי"ע מלעלוב. האדמו"ר זי"ע גדל ונתחנך על ברכי אביו הק' זי"ע. בילדותו ינק תורה ממלמדי תשב"ר בבית חינוך הגדול בירושלים בת"ת "חיי עולם". לאחר מכן למד והתעלה במדרגות התורה והיראה בישיבת "שפת אמת".
 
נודע בשער בת רבים כגדול בתורה ובחסידות. כל ימיו ישב על התורה ועל העבודה. סיגף עצמו בסיגופים ועבד את ה' בכוחות נפש עצומים. בעולם התורה התקבל ספרו 'הר בשן' על הרמב"ם באהבה יתירה.
 
בשנת תשל"ג נסע לקראון-הייטס שבארה"ב, שם למד תורה מתוך הדחק עד לשנת תשמ"ז. בתקופת שהותו בארה"ב התחבב בחיבה יתירה אצל כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, שרחש לו כבוד גדול. ידוע שפעם נתן לו לעלות בתורה בעליה השלישית בשבת במנחה, במקומו.
 
עם הסתלקות אביו בתשמ"ז קבלו עליהם חסידי לעלוב את מרותו. הנהיג את עדת מרעיתו והחדיר בהם תורה ואהבת השם יתברך. אלפים נהרו לפתחו לקבל את עצתו וברכתו. כן היה מחובב על כל גדולי ישראל, וידוע שמחותנו כ"ק מרן אדמו"ר מויזניץ שליט"א אמר כמה וכמה פעמים כשהגיע לבקרו: 'איך האב הנאה זיך ציטרעפן מיט ערליכער יודן'.
 
בליל יום הקדוש יום הכיפורים עוד ניגש לעמוד לתפילת 'כל נדרי'. לאחר התפילה הלך לביתו והכין עצמו לשינה מועטה, קרא קריאת שמע וסידר את עצמו בתוך מיטתו, סידר את כיפתו וביקש שיפתחו לו את השרוכים שעליו. בלילות האחרונים ישן כשהוא מחובר לחמצן. כהשהגבאי הגיע לחבר את החמצן, ראה שמשהו אינו כשורה. מיד הזמינו את כוחות ההצלה שניסו להציל את חייו, והחליטו לפנות אותו לבית החולים, אך בדרך החזיר את נשמתו הטהורה ליוצרו. מיד החזירו את גופתו הק' לחדרו שליד היכל בית מדרשו שם שפך שיח והתפלל שנים רבות.
 
בבני-ברק פשטה הידיעה המרה בבתי הכנסיות במהלך היום הקדוש, והתקבלה בכל מקום בתדהמה וביגון עז. יצויין, כי האדמו"ר נודע בתפילותיו הנרגשות ולבביותו המיוחדת לכל אדם באשר הוא. בערב יום הכיפורים, עדיין עמד על משמרתו בעוז ובגבורה, וקיבל את קהל חסידיו וציבור רב לחלוקת ה'לעקח' הנהוגה בחצרות חסידיות.
 
הלוויתו יצאה בשעה 21:30 מהיכל בית מדרשו ברחוב ברויאר - שיכון ה' בבני-ברק, בהשתתפות אלפים רבים, בראשות גדולי וצדיקי הדור שליט"א, דרך בית המדרש לעלוב ברחוב בהר"ן בשכונת מאה שערים בירושלים, לקברי אבותיו בהר הזיתים בירושלים.
 
השאיר אחריו ברכה מאות חסידים שבורים ורצוצים, ובראשם בניו הרה"צ רבי אליהו עזריאל, הרה"צ רבי אהרן, הרה"צ רבי יעקב יצחק שליט"א וחתניו. בין חתניו – כ"ק האדמו"ר מנדבורנה צפת שליט"א.
 
וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם.
 
 (עודכן: 00:19)
  1. 1. ממשיכי דרכו? [לל"ת]
    מוישה 29/09/2009 14:59