יום שלישי ט' באדר ב תשפ"ד 19/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

זאת התורה לא תהא מוחלפת

ס"ת שנכתב לישיבת 'אורחות התורה' נמכר ובהוראת ר"ד אבוחצירא שליט"א סה"ת יוכנס ל'אורחות תורה'

יוחנן וייסברג ד' בתשרי תש"ע - 22/09/2009 15:38

בימים אלה מתבשרים ידידי תלמידי ובוגרי ישיבת "אורחות תורה" על חגיגת הכנסת ספר תורה שיוכנס להיכל הישיבה במוצאי חג שמחת תורה, אך לא רבים יודעים את הסיפור שמאחורי ספר התורה.

לפני שנה וחצי, בחודש אדר תשס"ח, פנה הנגיד הרב יעקב דב מרמורשטיין שיחי', פטרון הישיבה והעומד לימינה מיום היווסדה, לבן אחיו המשמש כסופר סת"ם, שיכתוב עבורו ספר תורה שיוכנס לישיבה. כדרכם של הסופרים שלא לכתוב מבראשית, אלא כל אחד מתחיל מהמקום הנח לו, התחיל הסופר לכתוב בחומש במדבר.

לימים פנו עו"ד אופיר בר-נוי - בן דוד שני למשפחת מרמורשטיין, וזוגתו, לסופר, שברצונם לכתוב ספר תורה מהודר, אך אין להם את הזמן לחכות עד שיכתוב ספר תורה חדש מתחילתו. הסופר הפנה את בר-נוי להרב יעקב דב מרמורשטיין, ובפנייתו אליו הפציר ר' אופיר בר נוי בהרב מרמורשטיין למכור לו את הספר תורה שהוחל בכתיבתו, כשהסופר עומד מהצד ומתחייב לכתוב ספר חדש עם סיומו של הספר הנוכחי.

הרב מרמורשטיין פנה לרבו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, ושאל אותו האם יכול למכור את הספר תורה שיועד לישיבה ויכתוב חדש עבור הישיבה. מרן הגראי"ל שליט"א הסכים, ואמר שאין שום בעיה בעניין.

בר-נוי, בראותו שאת ספר בראשית עדיין לא כתבו, הביע את רצונו שהאדמו"ר הרה"צ רבי דוד אבוחצירא שליט"א, מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א ורבנים נוספים, יכתבו את האותיות הראשונות בספר תורה המהודר. 

התורם פנה לפני מס' שבועות להאדמו"ר הרה"צ רבי דוד אבוחצירא שליט"א בנהריה, ובישר לו שברצונו לתרום את הספר תורה שהרה"צ שליט"א כתב את האותיות הראשונות לישיבה שבראשותו בנהריה. רבי דוד שליט"א סירב ואמר שזה ספר תורה אשכנזי ואי לכך שיתרום את זה לישיבת אורחות תורה.

התורם, בר-נוי, ניסה לומר שברצונו לתרום למקום שאין עדיין ספר תורה, אך הרה"צ רבי דוד אבחוצירא שליט"א, לאחר שהרהר במשך דקה, השיב לו בשנית: להכניס את ספר התורה לישיבת 'אורחות תורה' שבראשה עומד מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א. על אף שברצונו של התורם היה לתרום את הספר תורה למקום שאין שם עדיין ספרי תורה, הרה"צ רבי דוד שליט"א עמד על דעתו שמקומו של הספר באורחות תורה, במקום אליו יועד לכתחילה.

כשהרה"צ רבי דוד אבחוצירא שליט"א שמע שהספר היה מיועד מלכתחילה להכנס לישיבת אורחות תורה הביע קורת רוח מרובה.

רבי דוד אבוחצירא שליט"א והסופר [צלם]
ר' חיים בר נוי בכתיבת האותיות [צלם]