יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

סאטמר עם הפנים להורים המחתנים

אולמות מפוארים נבנים בתוך בניין הענק של בית חינוך לבנות של מוסדות סאטמאר בוויליאמסבורג

יוסף פפר, ניו יורק י"ט באלול תשס"ט - 08/09/2009 22:53
חסידות סאטמאר בארה"ב בונה בימים אלה שתי אולמות אשר ייפתחו את שעריהם בחודש כסליו הקרוב. בחסידות מציינים, כי כבר כעת נרשמה תפוסה מלאה עד לאחר חג הפסח.
 
שני האולמות המפוארים נבנים בתוך השכונה החרדית וויליאמסבורג, בתוככי בנין הענק של בית חינוך לבנות של מוסדות סאטמאר - בנין ברכה סימה. האולמות הנושאים את השמות פרדס פיגא, ופרדס צבי, נבנים על פי הוראת קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר מסאטמאר שליט"א, בנדבת לבו של הנגיד הפילנטרופ ר' אליעזר קעסטנבוים שליט"א בונה ומקים שיכון סאטמאר בשכונת עזרת תורה בירושלים ונשיא כולל דמשק אליעזר.
 
האדמו"ר מסאטמאר הולך בדרכי אביו האדמו"ר בעל ה'ברך משה' זצוק"ל אשר בימיו הנהיג הרבה תקנות לצמצם ההוצאות בשמחות. בין היתר הנהיג בשעתו כי יוזמנו לא יותר מנגן אחד בכל שמחה. יצוין כי עד אז נהוג היה להזמין תזמורות בהרכב מלא בכל חתונה, ובמרוצת השנים הפך הדבר למקור פרנסה לרבים מאנ"ש.
 
בין התקנות אף הנהיג לערוך תנאים בביתו נאווה קודש. היה זה בשנת תשנ"א אז פתח האדמו"ר את האולם הזול הראשון בארה"ב - אולם ברכה סימה בעיר וויליאמסבורג - אשר אלפים רבים התחתנו שם במרוצת השנים.
 
מרן בעל הברך המשה זצ"ל אף ייסד את האולמות לשמחות קטנות - "שמח תשמח" - שם מתקיימות בכל ערב לפחות ארבע שמחות אירוסין, בר מצוות, שבע ברכות. אנשי החסידות מציינים במיוחד את עריכת 'שבת שבע ברכות' באולם המדובר החוסך כמה אלפי דולר לכל שמחה. יש לציין כי מודל החיסכון הזה כבר הועתק בלא מעט מוסדות וקהילות ברחבי העולם כולו.
 
שימת הלב לחיסכון בהוצאות בשמחות, החל אצל האדמו"ר שליט"א מאז החל להנהיג את עדת חסידיו. כצעד ראשון מינה הרבי וועדה מיוחדת של בעלי בתים חשובים שתטפל בנושא הזה, וכבר בתחילת השנה, כאשר תנופת הבניין החלה לצבור תאוצה, גייס האדמו"ר שלושה מיליון דולר מאת הנדבן ר' אליעזר אשר הוא נמנה על מקורביו ונחשב לאחד הנדיבים הגדולים של מוסדות סאטמאר.
 
על בניית האולמות פורסם לראשונה באופן רשמי בערב פסח השנה לשמחת לב החסידים. באותה שעה אף החלה הבנייה. אך יצא דבר השמועה, וכבר, כאמור, התמלאה רשימת התפוסה עד לאחר פסח הקרוב.
 
כאמור, החתונות הראשונות יתקיימו בראש חודש כסליו, ותושבי וויליאמסבורג בכלל, ובמיוחד חסידי סאטמאר, מחכים בכיליון עיניים כאשר ייפתח עידן חדש של חתונות, כאשר כל ההוצאות יכללו את האולם, נגן, בדחן, פרחים, צלם, ב-10 אלף דולר לשני הצדדים יחד. לצד המחיר הזול תישמר אף האיכות הגבוהה המתאימה אף לבעלי בתים. אחד העסקנים סיפר כי החתונות הראשונות הנערכות במקום הן של בני נגידים מפורסמים בקרב החסידות.
 
מיד לאחר חג הפסח ייגשו לחלק הבניה השני - לבניית האולם השני פרדס צבי, ובנוסף שלשה אולמות קטנים יותר, אשר בשנים הקרובות עשוי לחסוך ממון עצום לכלל ההורים המתגוררים באזור.
 
השבוע זכו העסקנים העוסקים במלאכת הקודש לביקור מפתיע, כאשר מרן האדמו"ר שליט"א הגיע לחזות בהתקדמות העבודה. אל הביקור נלווה מקורבו הנדבן ר' אליעזר קסטנבוים. האדמו"ר הביע את קורת רוחו מההתקדמות ואף בירך את העסקנים שיזכו לברך על הגמר בעיתו.


דגם אולם פרדס צבי

דגם אולם פרדס פיגא

הכניסה לאולמות החדשים

האדמו"ר בביקור באיזור הבניה

האדמו"ר מסייר במקום הבניה

 

האדמו"ר מסאטמאר עם הנדיב ר' אליעזר קעסטנבוים

 

 

 

 

 

 

 

 




  1. 1. קנאת סופרים
    יצחק 09/09/2009 13:36
    קנאת סופרים תרבה חכמה ותמעי"ט הוצאות, התקנות שהתחיל אחיו מרן האדמו"ר מהר"א מסאטמאר שליט"א נכנס כעת לקהילת מרן האדמו"ר מהרז"ל שליט"א חזקו ואמצו חסידי סאטמאר