יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקום או אתר

גן המדע על שם קלור

מקום אטרקטיבי במיוחד המשלב הקניית ידע איכותי לילדים עם הנאה מושלמת לכל המשפחה. מיועד למי שרוצה חוויה מעשירה ומלאת תוכן, ובעצם - זה מיועד לכולם...

איתן פריד, כ"ו באדר תש"ע - 12/03/2010 10:37

גן המדע על-שם קלור הוא מוזיאון מדע ייחודי הפועל תחת כיפת השמיים בלב מכון ויצמן למדע ברחובות. הגן הוקם בשנת תשנ"ח. משנת תשס"ז פועל הגן במסגרת מכון דוידסון לחינוך מדעי, המאגד את הפעילויות החינוכיות של מכון ויצמן למדע.


חוויה מדעית לכל המשפחה


המוזיאון מאפשר לילדים ומדענים גם יחד (כל אחד בדרכו שלו) ליהנות מחוויה מדעית. בין עצי הגן, המוצגים והמתקנים השונים מאפשרים למבקרים ללמוד עקרונות מדעיים ותופעות טבע תוך כדי משחק והתנסות בגוף ראשון. הצגת המוצגים בשטח פתוח מאפשרת להמחיש עקרונות מדעיים וטכנולוגים שונים באמצעות מתקנים ומכשירים אמיתיים - ולא באמצעות דגמים.


כך אפשר ללמוד על אנרגיית השמש, לחוש כיצד מרגיש אסטרונאוט הצועד על אדמת הירח, ולהתנסות בקסמן של בועות סבון. מתחם האקו-ספירה, שהוא מבנה אקולוגי ייחודי,  מאפשר למבקרים להכיר תופעות טבע בסביבה ולחקור את יחסי הגומלין המתקיימים במערכות אקולוגיות.


הגן פתוח לקבוצות מאורגנות (בתאום מראש) ולקהל הרחב (אין צורך בתאום), ומתאים לילדים מגיל 5. בחופשות ובחול המועד מתקיימות בגן פעילויות מיוחדות.
 
קיימת גם אפשרות לפעילות משותפת של הורים וילדים (במסיבת סיום ובאירועים אחרים), תוך התמקדות בתופעות כמו יציבות, חושים, ועוד.

הצבת המתקנים בחיק הטבע, מתחת לכיפת השמיים, מחייבת בנייה מאסיבית, וכמעט שאינה מגבילה את בוני ומתכנני המוצגים באשר לגודל המוצג שלהם. דוגמה לכך יכול לשמש "הגל הענק" שמזוויות מסוימות נראה לצופים בו כמעין סולם-יעקב שראשו בשמים. 

כדי לבנות מוצגים גדולים שניצבים חשופים לעין כל, באוויר הפתוח, צריך, קודם כל, לראות את הדברים בגדול. היכולת לפזר את המוצגים בשטח גדול יחסית, מאפשרת למבקרים לנהוג בקרבתם באופן טבעי. ילדים שמבקרים בגן יכולים להתרוצץ, להשתובב (ואפילו להתקוטט...) ליד המוצגים ואינם נדרשים להלך על קצות אצבעותיהם בחרדת קודש. במלים אחרות; הגן מאפשר למבקרים בו ללמוד על הטבע מבלי שהם עצמם יידרשו להתכחש לטבעם שלהם.


היינו, החכמנו, היה מעניין ומהנה בהחלט!

המכון ממוקם ברחובות,
מס' טלפון: 9344401 -08
מס' פקס:  9344402 -08


ברכב פרטי – עליכם להגיע לכניסה הצפונית של רחובות ושם להכנס בשעריו של מכון ויצמן למדע; מגרש חנייה חופשי מחכה לכם ליד הגן.
ברכבת – עלו על כל רכבת הנוסעת בכיוון רחובות ורדו בתחנת רחובות. מכאן ועד הגן המשיכו בטיול רגלי דרך שער הכניסה הצפוני של מכון ויצמן (כ-15 דקות).

והנה כמה תמונות מן המקום:

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

סולם יעקב  []

  1. 1. חשוב לציין כי המקום שומר שבת [לל"ת]
    איש כנרות 14/03/2010 16:30