יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

מערכת 'טוג',

הותר לפרסום

ה'בכיר החרדי' נעצר?! איך צריכה התקשורת החרדית להתייחס לזה? 'טוג' בכמה סודות מחדרי המערכת, על השיקולים וההחלטה להמתין עם פרסום שמו המלא של ה'בכיר'

מערכת טוג, ד' באייר תש"ע - 18/04/2010 07:00

הסערות סביב חקירות המשטרה בשבוע שעבר, זכו לסיקור מלא של מערכת 'טוג'; הן פרשיית החשודה בריגול - 'ענת קם' והן פרשיית הולילנד. בתחילתו של שבוע חדש, זהו הזמן להציג את עמדת 'טוג' בכל הקשור לדיווחים על ה'בכירים החרדים' שנחקרו, ובכלל על סדרי העדיפות ב'טוג'.


'טוג', שחרטה על דגלה להיות 'אובייקטיבית', בדיוק כמו מערכות העיתונות החילונית, בהחלט תהיה 'סובייקטיבית' כמו העיתונות החילונית. 'טוג' תגן על האינטרס של המגזר החרדי בכל מחיר, 'טוג' לא תדווח על סיפורים הפוגעים במגזר החרדי גם אם הם אמיתיים.


בעיתונות הכתובה, יש לצוות הכתבים מרווח מספק של זמן להיערכות ולבירורים, במדיה הזו נקבעו סטנדרטים של איכות קפדנית -  רוחנית ויהודית, ומיד עם הפרסומים על מעצרו של הבכיר החרדי, נפתחו הפאנלים המורחבים של  העיתונות הכתובה בעריכת התייעצויות עם העורכים והוועדות הרוחניות. וזה לא סוד. זה מה שמייחד את התקשורת היהודית - חרדית. בסופו של דבר התקבלה החלטה מקבילה לשלושת העיתונים; שלא לציין לעת עתה את שמם של העצורים.


בניגוד לעיתונות הכתובה, למערכת 'טוג' אין את טווח הזמן הזה, שיש מי שמכנה אותו: עשרים וארבע שעות של חסד. לפעמים פחות.

אין לנו את הפריבילגיה של פסק זמן מיושב להתייעצויות ארוכות, וההחלטות צריכות להתקבל תוך דקות ספורות, בדרך כלל. ובכל זאת, אחד העוסקים בענייני הציבור בוקר וליל אמר לי פעם, כחלק מהמערכת: נצא לסיור וירטואלי ברוורס של למעלה משנה מאז ש'טוג' (אז אתרוג) החלה לפעול, ואין שם אפילו טעות אחת. ולנו נותר אלא לומר, "ברוך השם".


בשבוע שעבר, יחד עם פרסום שמו של ה'בכיר החרדי' שנעצר, החליטה המערכת שלא למהר, ולעת עתה אף לא לציין את שמו. שעות אחר כך, התקבלה החלטה דומה במערכות העיתונות הכתובה. אלפי גולשים ש'טוג' מהווה עבורם מקור יחיד להתעדכנות בחדשות, התוודעו להחלטה שלא לכתוב את שמו של הבכיר, וחלקם אף התרעם על כך.


הגיע הזמן להסביר.


התקשורת החילונית (ולא רק) עטה על ידיעות עסיסיות כמוצאת שלל רב, המטרה היא רייטינג וממש לא משנה על כמה גוויות צריך לדרוך בדרך. 'הארץ' כבר הוכיח כי לקיחת החוק לידיים מותרת, כשמדובר בידיעה עיתונאית שתומכת באג'נדה האישית של העיתון. מערכות אחרות הוכיחו כי ידיעות שסיכנו חיים פורסמו רק כדי להשיג עוד אחוז של רייטינג.


'טוג' לא הייתה כזו, ובעזרת השם גם לא תהיה כזו. 'טוג' עלתה לאוויר כדי לשרת את האינטרסים של היהדות החרדית, וכך היא עשתה, עושה ותעשה.


נכון לעכשיו, הבכירים עליהם דווח כעצורים, הם כאלו ששנים שירתו את הציבור החרדי במערכות ציבור שונות. לא ייתכן שאנו כחרדים, נקפץ על גופותיהם ונמהר לספר על מעצרם. נכון. זה לא אובייקטיבי, זה לא ממש מוגדר כמביא רייטינג וזה אפילו לא משמר אותו. אנחנו לא נציין כי 'בהמשך נביא פרטים מהחקירה'. לא. התשובה היא חד משמעית: לא ולא. ההתייחסות של 'טוג' לכל חרדי היא כמו לבן משפחה. מעניין מה היו עושים אנשי תקשורת כשבני משפחתם היו חשודים בפלילים? התשובה ברורה.

---

ראוי לציין, כי מדיווחי יום חמישי האחרון באתר תוכלו גם ללמוד על סדרי העדיפות המאפיינים את 'טוג'.


בעוד כל כלי התקשורת עסקו בהקדחת הפרטים של פרשת הולילנד על הרזולוציות החרדיות שבה, העלינו כאן אנו את מחאתו הכללית של הציבור החרדי. את המחאה שלנו. מחאה שכמובן אליה אף לא אחד מן הציבור הכללי מתגייס. בכתבה ראשית פרש הכתב ראובן שטיין את דבר חילול השבת בחברת שירותי המים 'מיתב', ככתבה עוקבת לידיעה על חברה הצפויה להתחיל לחלל שבת. זאת כאשר רבים מצאו בכל כלי התקשורת האחרים את נאומיו חוצבי הלהבות של אולמרט בעניין פרשת 'המפלצת'.


הנה הפתיח לכתבתו של שטיין, ואם תרצו, תקציר האג'נדה הטוגית: "מערכת החדשות של 'טוג' חרטה על דגלה להעלות על נס פרשיות שמשום מה לא זוכות לחשיפה תקשורתית-חרדית ראויה במרחב האינטרנטי. כאשר חברות המספקות שירות למגזר החרדי רומסות את יום השבת בריש-גלי ואין פוצה פה ומצפצף, מחובתנו להתריע על כך ולעשות הכל כדי להביא לשינויים במערכות אלו", הבהיר בשמנו שטיין. "לא תמיד נצליח, אך בגדר השתדלות, אנו אכן יוצאים ידי-חובה".


ייתכן כי הטור הזה לא חכם מספיק. הוא חושף יותר מדי הרבה קלפים מפני הגולשים שבדרך כלל אמורים להיות מן העבר השני של כלי התקשורת. קרי: 'טוג'. אבל כ'טוג', ולא ככל כלי קשורת אחר, אנו מזדהים עם הצרכים והתחושות של הגולש ויחד עימם יוצרים את סדר היום המועדף.


אנו משתדלים תמיד לבטא כראוי את עמדת הגולשים ותחושותיהם.


'טוג' תמשיך תמיד לשאת את דגל המגזר החרדי והאינטרסים שלו, ותציב אותם בסדר עדיפות עליונה ללא פשרות.