יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

חיים טברסקי

גירוש המצפון

חיים טברסקי עומד על הדמיון (שלא קיים) בין גירוש ילדי העובדים הזרים לגירוש ע"י הנאצים בשואה. הוא גם לא שוכח לאחל מזל טוב. איך ישובו האבודים?

חיים טברסקי כ"ז בתשרי תש"ע - 15/10/2009 13:36

גירוש ילדי העובדים הזרים שנולדו בישראל וחיים בה, מעסיק רבות את דעת הקהל והציבוריות הישראלית בימים האחרונים. מדובר באלפי ילדים שנולדו לעובדים שהסתננו לישראל בדרכים שונות, עבדו כאן באופן לא חוקי, ובמקביל מיסדו כאן את חייהם. הדיון כרגע אינו מתייחס לצרה הצרורה האמיתית אותה ממיטים כמויות ערלים אלו על עמנו השב לארצו בדורות האחרונים. אחוז נישואי התערובת בישראל נסק בצורה מפחידה ביותר בשנים האחרונות, אך ילדי תערובת אלו אינם מועמדים כלל לגירוש מכח חוקיות שהייתו של אחד מהוריהם.

גירוש היא מילה שמעבירה רעד וצמרמורת בליבו של כל יהודי, ובעצם בליבו של כל בן תמותה שמצפון אנושי פועם בליבו. בימים אלו אנו מציינים 70 שנה לתחילת המאורעות העצובים באירופה, שלימים התבררו כשואת העם היהודי. גירוש של ילדים, הוא מושג מחריד עוד יותר, הוא גורם לפעמים להגיון להשתתק ולרגש לעשות. את המושגים האלו מנצלים בימים אלו בציניות מרובה כל מי שמנסים לרקוד עם חליל 'יפי-הנפש' במרכז ההוויה הישראלית.

התקשורת הישראלית לקחה את העניין כפרוייקט לאומי, במיוחד לאור התייצבותו הברורה מן הצד שכנגד של הרב אליהו ישי, שר הפנים, ומי שמופקד מכח החוק על הוצאתם מהארץ של אזרחים זרים. אותה תקשורת ששתקה בעת אשר ילדים נכים שולחו על כיסאות גלגלים מבתיהם, בהם הם נולדו חלמו ונפצעו קשות בידי טרוריסטים בגוש קטיף, זו אותה תקשורת שגם תקבל בהבנה מרובה ואפי' בהערכה, את מדיניות ההגירה הנוקשה של ארה"ב ומדינות רבות בעולם המערבי, זו אותה תקשורת שמנסה היום בכל מחיר למנוע משר הפנים לבצע את חובתו על פי החוק הישראלי, ולהוציא מן המדינה את מי שאינם נמנים על אזרחיה ושוהים כאן בניגוד לחוק.

לצורך העניין מגייסים כמובן מיידית את השואה. השואה היא מותג שהתקשורת יודעת איך לנצל אותו לצרכיה באופן מיטבי, כשהיא זקוקה לו. איגוד ארגוני הניצולים המאגד בתוכו חמישים (!) ארגונים המטפלים בניצולי השואה, פנה בדחיפות אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בדרישה לעצור מיידית את מחול השדים סביב ילדי העובדים הזרים, ולהסיר מן הפרק את אפשרות שילוחם לארצות מוצאם. 'עדיף היה לו פרק זה כלל לא היה נכתב בקורות ארצנו' הם מציינים בפאתוס.

אותם, את שולחיהם ואת המייחצנים, אותם נשאל: האם ה'גירוש' הוא זה שהוביל את המלחמה העולמית השנייה להיזכר בתולדות עמנו בתואר 'שואה'? זו הטענה שלנו נגד הנאצים ועוזריהם הארורים? לו היתה המלחמה מסתיימת בגירוש יהודים מפה ולשם, לא היתה בפינו תלונה ואפילו קלה כלפי מאן דהוא. המושג 'גירוש' שנוצל בציניות בידי הנאצים ככינוי להשמדה בטרבלינקה, באושביץ, במיידנאנק ובחלמנו. מנוצל היום בציניות לא פחותה בידי הנאבקים נגד הוצאת שוהים לא חוקיים מגבולות ארצנו. ואל תזעקו מיד על כך שאני משתמש בשואה ופוגע בזכר מושגיה, כי אתם הייתם הראשונים לעשות כן.

האמת סביב המאבק ההומני כביכול הזה אותו מוביל השמאל הישראלי, היא אותה אמת שהובילה את ממשלת ישראל בראשותו של יצחק שמיר (ומזל טוב ליום ההולדת ה-94 שחל היום) להביא לכאן מיליון עולים מברית המועצות לשעבר, בהם אחוז ניכר של גויים צאצאי קוזקים אנטישמים שממשיכים בהפצת שנאת היהודים שלהם כאן ועכשיו. היא אותה אמת בגינה הם ניסו כל דרך והפכו כל אבן בנסיון להפוך את הפלשתינים בישראל וביו"ש לבעלי בריתם. האמת הזו היא אנחנו – החרדים.

החרדים והריבוי הדמוגרפי והלא דמוגרפי שלהם, מדירים שינה מעיני נותני הטון במעוזי השליטה של השמאל הישראלי, ושמאל לצורך העניין הוא אינו שמאל פוליטי אלא שמאל יהודי. יצחק שמיר כותב על כך בספרו 'סיכומו של דבר' כי מטרת העל של העלאת אזרחי ברית המועצות לישראל, היתה מיתון כוחם הפוליטי של החרדים. הנסיון לשמר את השליטה שלהם במעוזי התקשורת, הצבא ובתי המשפט, שליטה שמותירה בידי אליטה מצומצמת המונה אחוז קטן מאזרחי המדינה את השלטון המוחלט בסדר היום ובהתנהלות העניינים בישראל, היא המביאה אותם לנסיונות חוזרים וכושלים, שונים ומשונים, להחליש את ההשפעה של הציבור החרדי, הדתי והאמוני בארץ.

זה שישראל ניצבת במקום השני בעולם במדד צריכת האלכוהול אצל בני נוער, שני רק לאוקראינה, אינה מורידה ואינה מפחיתה בכהוא זה את העובדה שעליה זו נתנה בידי האליטות 20 שנים נוספות (נכון להיום) בשלטון האבסולוטי שלהם. המחשבה שבעוד עשרים ואולי חמישים שנה יחיו באיזור שבטים אפריקאניים שיתפסו את מקומם של אותם אליטות, אינה מטרידה את מנוחתם כלל ועיקר. שכן, כל דרך כשירה בנסיון להחליש את ההשפעה החרדית, ומבחינתם, כשלון מטרה זו, מצדיק גם חיסול אופיה של מדינת ישראל, עליה מסרו אבותיהם את נפשם.

                                                  * * *

זו היתה זווית הראיה שלנו כאזרחי המדינה החרדים לגורלה. כחרדים לתורת ישראל, המאמינים בהשגחה פרטית בדרך הבעש"ט, וכמי שחיים בידיעה שאין עלה זע ממקומו ללא מטרה, ואין נימה נוגעת בחברתה ללא שליחות, יש להסתכל על נושא זה, כמו על המכלול המתרחש לנגד עינינו המשתאות בעשרות השנים האחרונות, בצורה אחרת לגמרי.

כפי שאנו מאמינים שכל המאורעות שארעו לעמנו מאז היותו לעם לא באו על מצע ריק, אנו יודעים מפי ספרים וסופרים כי בני ישראל נועדו בגלותם לתקן ניצוצות קדושים שהתפזרו בכל רחבי תבל, ויש שהיו צדיקים שולחים את תלמידיהם מרחק רב כדי לעשות ברכה בכוונה או במצווה כלשהיא, במטרה לתקן ולהעלות איזה אור שכמה למקורו. בראיה מסוג זה, עלינו לבחון את הדברים בפרספקטיבה בעלת מוטיבים הסטוריים, ולא רק מבעד לעדשה הצרה הנגלית אלינו.

איננו יודעים ואיננו מתיימרים להבין כיום מהי המטרה ואיזוהי השליחות, אך כמאמינים עלינו לדעת שקיבוץ אותם בני אנוש מרחבי תבל לארצנו הקטנה אינו מיקרי ואינו סתמי. את הנסיבות לכך נוכל רק לשער, להעריך. אולי מדובר בכח החלוץ של צבא העבדים העתידי שמובטח לכל בן ישראל בגין החזיקו במצוות הציצית כמובא בגמרא. אולי זהו חלק מן המסתורין של קיום הבטחת 'לבלתי יידח ממנו נידח', שהבנתה עדיין כרגע נסתרת ונשגבת מבינתנו.

מיהם האובדים האמורים לשוב מארץ אשור וכיצד יראו הנידחים השבים מארץ מצרים, ובאיזו צורה ואופן הם יגיעו לכאן, כל זה עדיין תעלומה, אך הם בוא יבואו. ובעת ההיא כשיאמר ליעקב ולישראל מה פעל אל, בודאי נבין הרבה יותר, ונוכל להביט אחורה (בחיוך ובעצב) על מאורעות שונים בחייה הסוערים של אומתנו.

  1. 3. אנחנו הולכים לקראת שואת גיס חמישי
    אברהם 17/10/2009 22:09
    בתוכנו, הם מתרבים, יהיו נישואי תערובת, יהיו המון אסונות, וכמובן גם גיס חמישי. !!
  2. 2. אין לממשלה את האומץ לעשות את זה
    ירושלמי 17/10/2009 21:03
    הם פשוט מתרפסים בעיני השמאל שכבר מזמן לא איכפת להם מהמדינה.
  3. 1. כל מילה נכונה [לל"ת]
    ברכהלה 15/10/2009 19:14