יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גייטס לברק: נסייע לישראל להחזיק בנשק המתקדם ביותר

שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס, נפגש הבוקר בירושלים עם שר הביטחון אהוד ברק ואמר לו: "נמשיך להעניק סיוע צבאי, כלכלי וטכנולוגי לישראל, כדי שיהיה לכם את הנשק המתקדם ביותר בעולם". על איראן: תערער את יציבות האיזור

דוד שמואלי ו' באב תשס"ט - 27/07/2009 11:59
בתום פגישה בירושלים שקיים שר ההגנה של ארצות-הברית, רוברט גייטס עם שר הביטחון, אהוד ברק, הבהיר גייטס כי ארצו תמשיך להעניק את כל הסיוע הנחוץ לישראל כדי להגן על עצמה.
 
"נמשיך להעניק סיוע צבאי, כלכלי וטכנולוגי כך שלישראל יהיה את הנשק המתקדם ביותר". הגנרל האמריקאי אף התייחס לאיום האיראני, וציין כי איראן גרעינית תערער את יציבות האזור.
 
בתוך דבריו ציין אהוד ברק כי ישראל מודה לממשל האמריקני על הסיוע הכלכלי, אולם מעדיפה לקבל את הכלים, וזאת, כדי שתוכל לפעול בעצמה. "איננו עיוורים לעובדה שפעולות מצידנו משפיעות גם על שכנינו, אבל אנו מחוייבים לאינטרס הלאומי של ישראל", אמר ברק.
 
בהתייחס לסוגיה האיראנית, אמר ברק כי "איננו במצב שאנחנו יכולים לומר לארה"ב האם לקיים את השיח עם איראן". ברק הוסיף כי אין לנקוט בסלחנות כלפי איראן באמרו כי "שיחות אלו צריכות להיות מוגבלות בזמן, ולפי דעתנו, יש להכין מראש את הסנקציות שצריכות להיות קשות יותר. אנחנו לא מסתירים את עמדתנו שאין להוריד שום אופציה מהשולחן, ואנחנו מתכוונים לכך".
 
במהלך היום אמור גייטס להיוועד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. השר האמריקני צפוי לדרוש מנתניהו להימנע מכל פעולה צבאית כלפי איראן ללא תיאום מוקדם עם ארצות-הברית.