שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

השבוע: השליחים של נשיא ארצות הברית מגיעים לירושלים

שלושה שליחים של הנשיא אובמה יגיעו לישראל בשבוע הקרוב, בניסיון להגיע להבנות בנושאים המדיניים הקשורים לפלסטינים, הקפאת ההתנחלויות ועוד. במקביל, פעילי הימין נערכים להקמת 11 מאחזים חדשים ביהודה ושומרון

דוד שמואלי ה' באב תשס"ט - 26/07/2009 10:30
השבוע הקרוב עשוי להיות שבוע מכריע ביחסי ישראל-ארצות הברית. שלושה משליחיו של אובמה עשויים לפקוד את האזור במהלך השבוע, כשהם ינסו להגיע להבנות בסוגיות שונות. השליחים: השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, מזכיר ההגנה רוברט גייטס, והיועץ לביטחון לאומי ג'יימס ג'ונס. הנושאים המרכזיים על הפרק: הסנקציות העתידיות נגד איראן, ההכרה הערבית בישראל, כשגולת הכותרת תהא הסוגיה הפלסטינית על כל גרורותיה ובכללה הקפאת ההתנחלויות ופינוי המאחזים הלא חוקיים.
 
במהלך היום (א') יפקוד ג'ורג' מיטשל את דמשק. עם סיום הביקור הוא צפוי להגיע לארץ, אז ייוועד עם שר הביטחון אהוד ברק. בערבו של יום שלישי אמור מיטשל להיוועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אין ספק כי מיטשל יביא עמו מסרים מסוריה באשר לחידוש הדיאלוג המדיני.
 
אמנם שני הצדדים יודעים כי עדיין מוקדם לפתוח בשיחות. אולם ארה"ב הבהירה ערב נסיעתו של מיטשל, כי מטרת ביקורו של השליח האמריקני בדמשק מוגדרת כ"בחינת האפשרות לחידוש המשא ומתן הישיר, בתיווך הממשל האמריקני". מזכירת המדינה האמריקנית קלינטון הבהירה כי מיטשל בודק בדמשק "כיצד יגיבו הסורים לחידוש המו"מ עם הישראלים ובאיזה לוח זמנים". מיטשל אף עשוי לבחון עד כמה רחוק מוכנים בסוריה ללכת לקראת ריכוך תנועת החמאס והבאתה אל סף הכרה בישראל.
 
הנושא המרכזי שיעמוד בטבורן של השיחות, הינו תביעת ממשל אובמה ממדינת ישראל להקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות, ובכללה מזרח ירושלים. בסביבת שר הביטחון, המשמש כמתווך רשמי בין נתניהו למיטשל, יודעים לספר כי האמריקנים מגלים הבנה בצורך לדון בתביעה. יחד עם זאת, הם עדיין עומדים איתנים בדרישתם.
 
שר ההגנה האמריקני, רוברט גייטס, יגיע ביום שני כשהוא מלווה בפמליה של בכירים מהפנטגון. האחרון עשוי לעסוק בעיקר בסוגית הביטחון, ובין היתר בעניין האיראני. ביום רביעי צפוי להגיע לירושלים היועץ לביטחון לאומי של הנשיא אובמה - הגנרל ג'יימס ג'ונס, להגיע לירושלים. גם זה כקודמו יעסוק בעניינים האסטרטגיים הנוגעים לאיום האיראני, אך גם בנושאים הקשורים למדיניות ארה"ב במזרח התיכון כולו ובכללם כוונת הנשיא לצאת מעירק.
 
האם מדובר בסנונית שלום ראשונה המבשרת את שיפור יחסי ישראל-ארה"ב? אם לשפוט על פי אנשי נתניהו הרי שהתשובה שלילית. אלה טוענים, כי למרות ההתקרבות בעמדות, הרי שהפגישה הצפויה עם מיטשל לא עשויה להביא לתוצאות ויהיה צורך בסבב נוסף.
 
ובעוד הממשל בארץ עסוק בלהקביל את פני השליח האמריקני, אנשי תנועת "נאמני ארץ ישראל" הודיעו על ה"מתנה" אותה הם מתכוונים להעניק לו, בדמות הקמתם של 11 מאחזים חדשים בגדה המערבית כבר במהלך השבוע הקרוב. אנשי התנועה מבקשים לחזור "לאותו לילה בשנת 46', כשהיישוב היהודי העלה בלילה אחד 11 נקודות חדשות בנגב לקראת חלוקת הארץ". יש לציין כי שלשה מתוך אחד עשר המאחזים העתידיים כבר הוקמו בעבר ופורקו.
 
דבר הקמתם של המאחזים החדשים, הופץ במנשר בפורומים של הארגונים. המנשר, קורא לפעילים לבוא ולהקים את נקודות ההתיישבות החדשות בימים שני ושלישי, וזאת, על רקע ביקורו של שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל. "רק הקמת ישובים תחזיר את מדינת ישראל למסלול של עצמאות, צמיחה ובניין, תיצור חוסן לאומי ותתן כוח מול לחצים בינלאומיים", נכתב במנשר.  
 
עורך הדין מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של ארגון "יש דין", אומר כי ארגונו מתכוון באופן מיידי לגורמי החוק הרלוונטיים, על מנת למנוע את בניית המאחזים. "המנשר מעלה חשד כבד לכוונה להפר את החוק באופן מאורגן, הוא מופנה ומופץ לבני נוער ומשדלם להפר את החוק", אמר ספרד.