יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הממשלה תשנה את החוק המעניק הטבות לישובים הסמוכים לקו העימות

ועדת הכספים דנה בחוק המעניק הקלות לישובים הקרובים לקו העימות, והחליטה לשנות את החוק

שמואל ברזל א' באב תשס"ט - 22/07/2009 12:17
ועדת הכספים קימה הבוקר דיון בנושא החוק לפקודת מס הכנסה המעניק הקלות לתושבי עוטף עזה, בו נכללו בשנת 2005 חמישה ישובים נוספים אשר אינם עומדים בקריטריונים של מרחק שבעה ק"מ מעזה שיזכו להטבת המס: ערבה תיכונה, אילות, ערד, חצור הגלילית ובית שאן.
 
בעקבות עתירה לבג"ץ שהוגשה בנושא, בטענה כי הישובים הללו אינם עומדים בקריטריונים ואין סיבה להפלותם לטובה לעומת ערים אחרות, ביקש יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, מוועדת הכספים, לכנס דיון על-מנת להחליט האם אכן ראוי לשנות את החוק בהתאם להמלצת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לנוסח הצעת החוק המקורית המעניקה הטבות אך ורק לישובים בעוטף עזה, וזאת, כדי למנוע מבג"ץ להתערב בהליכי הכנסת.
 
יו"ר הכנסת ריבלין אמר בדיון, כי כאשר הוגש החוק בזמנו הוא היה נטול פגמים. "כאשר הועדה החריגה ערים מסויימות מהקריטריון שנקבע, שבעה קילומטרים מעזה כטווח הטילים, נוצר מצב לא נכון וערים אחרות אכן הופלו לרעה", אמר ריבלין.
 
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שנכח בדיון אמר, כי הדרך הנכונה לתיקון העיוות היא על-ידי הממשלה עצמה שתגיש תיקון לחוק שימחק את חמשת הישובים מהערים שזוכות להטבה במסגרת ההטבה לישובי עוטף עזה, או לחילופין תקבע הסדר כולל לכל הישובים.
 
בהתאם להמלצתו, אמר לסיכום ח"כ אמנון כהן שניהל את הדיון, כי הוועדה תקרא לממשלה ולשר האוצר להגיש תיקון לחוק ובמידה ולא תעשה כך, הכנסת תתערב בנושא. כהן אמר כי יעביר את ההחלטה ליו"ר הועדה הקבוע ח"כ הרב משה גפני שיחליט האם לקיים דיון נוסף בנושא.