יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יפורסם שכר עובדי המגזר הציבורי

ועדת הכספים אישרה הצעת חוק ולפיה משרד האוצר יפרסם מדי שנה את שכרם של עובדי המגזר הציבורי

שמואל ברזל כ"ח בתמוז תשס"ט - 20/07/2009 16:25
ועדת הכספים של הכנסת אישרה בצהרים (א') את הצעת החוק הקובעת כי ייש לפרסם את שכרם של כל עובדי המגזר הציבורי, גם אם הם אינם משתכרים משכורות גבוהות.
 
במהלך הדיון אמרה ח"כ שלי יחימוביץ, כי כיום הממונה על השכר במשרד האוצר מפרסם מידי שנה את המשכורות הגבוהות במדינה, אך את המשכורות הנמוכות האוצר איננו מפרסם. 
 
"פרסום משכורות של עובדי המגזר הציבורי מדגישה את הפער החברתי, ואין סיבה שהעובדים המשתכרים שכר מינימום או משכורות אשר אינן גבוהות, לא יפורסמו במקביל לטבלת השכר הגבוה של העובדים. זוהי גם השקיפות הנדרשת", אמרה ח"כ יחימוביץ, שהגישה את הצעת החוק לאישור ועדת הכספים. 
 
בוועדה הודגשה העובדה, כי שמות העובדים כמובן לא יפורסמו, אלא התקנים והמשכורות. כמו-כן סוכם, כי עובדי המחשוב המשתכרים לפי פרויקט, ועובדים המועסקים פחות מחודשיים, יוחרגו מחובת הדיווח.
 
הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, אמר כי הוא תומך בפרסום שכרם של 56,000 העובדים שיכנסו לחובת הדיווח, בעקבות הצעת החוק הנוכחית, הכוללת את העובדים בבתי החולים הממשלתיים, משרדי הממשלה, ועוד. עם זאת, אמר לוין, כי התמיכה היא בתנאי שגם שכר עובדי משרד הביטחון יפורסם, כמובן בהגבלים של ביטחון השדה. "אין סיבה להחריג אף משרד ממשלתי מחובת הדיווח ומן השקיפות הנדרשת", אמר לוין.
 
בתום הדיון התקיימה הצבעה ובה אישרו חברי הועדה את הצעת החוק. עם זאת, ח"כ יחימוביץ ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, הצטרף אליה בהגשת רביזיה, על-מנת למצוא בהסכמה ובתיאום את הנוסחה המתאימה לגבי חובת הדיווח של עובדי משרד הביטחון.