יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

כבר לא צפוף בלולי התרנגולים בישראל

למדינה לא בוער לפתור את מצוקת הדיור במגזר החרדי. את מצוקת התרנגולים בלולים עומדים לפתור

נ. ליברמן כ"ח בתמוז תשס"ט - 20/07/2009 16:30
"צפוף לתרנגולות בלול" – כך עולה ממסקנות דו"ח הצוות המקצועי אשר חקר את נושא הלולים והמטילות שבהם בארץ ובהשוואה למדינות מערביות אחרות. מרחב המחיה העומד כיום לרשות מטילה בודדת נקצב ב-350 סמ"ר. מרחב זה, כפי שהסיקה הוועדה, צפוף מדי למטילה ואינו מיטיב עם התוצרת.
 
על-מנת לשפר את רווחתן של המטילות יגדיל משרד החקלאות את השטח של גודל תא התרנגולת, כך שיעמוד על 550 סמ"ר לפחות, בשלב הזה, כאשר תהיה האפשרות להשתמש בתשתית, אותה יתחילו לבנות, עבור תאים גדולים עוד יותר, בעלי תנאים אופטימאליים לעופות, בגודל של 750 סמ"ר למטילה בעתיד, כפי שיהיה נהוג במדינות אירופה החל משנת 2012, טווח זמן של כמעט שלוש שנים מהיום.
 
נקיטת הפעולה להגדלת שטחי המחיה של המטילות נובעת מהזדהות עם מסקנות הדירקטיבה, אותה קבע האיחוד האירופאי לפני פחות מעשור, על פיה יוגדלו כלובי הסוללה (לולי כלובים) לשטח שיאפשר מרחב של 550 סמ"ר לפחות, ובשנת 2012 יוגדלו בשנית לשטח של כ-750 סמ"ר.
 
לדברי מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, אשר אימץ את מסקנות הדו"ח, ההגדלה החלקית של הלולים, תוך בניית תשתית שתאפשר הגדלה ללא הוצאות רבות נוספות לגודל האופטימלי, הינה חיונית על-מנת לבחון את השפעותיו הפיננסיות של המהלך.
 
"ההשקעה הנוספת הנדרשת מהחקלאים, במקביל להשקעות המדינה, במעבר מהמצב הקיים של כ- 350 סמ"ר לתנאים אידיאליים לעופות עלול לגרור 'הצבעה ברגליים' של המגדלים והימנעות מהצטרפות לרפורמה, ולאור זאת יביא לקיבוע המצב הקיים של שטח של כ-350 סמ"ר למטילה בלולים מיושנים רבים", אומר יוסי ישי. לדבריו, שטח של 550 סמ"ר למטילה הינו פשרה ריאלית בין שיפור רווחת המטילה לבין סבירות ברמת ההשקעה. "זהו גם השטח המותר לגידול על פי הדירקטיבה האירופית בתקופת המעבר עד שנת 2012", דברי ישי.
 
פתרון 'מצוקת הדיור' של התרנגולות, מיושם בכובד ראש, תוך שקלול כל האספקטים הרלוונטיים, בעוד שעל השגת פתרון מינימאלי למצוקת הדיור החרדית, להבדיל, מתנהלים קרבות תרנגולים.