יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בקרוב: יוקמו תחנות כח פרטיות לייצור חשמל

הוסרו המכשולים להקמת תחנות כוח פרטיות לייצור חשמל. האם העומס יפחת והמחירים ירדו?

שמואל ברזל כ"ח בתמוז תשס"ט - 20/07/2009 10:35
שר האוצר, יובל שטייניץ ושר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו, אישרו אמש (א') מתווה שפותר באופן מהותי את החסם להקמת תחנות כח פרטיות כמענה לצרכי הפיתוח של משק החשמל הישראלי.
 
לפי המתווה שגיבשו מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, ראש אגף התקציבים, אודי ניסן והחשב הכללי, שוקי אורן, יחד עם מנכ"ל משרד התשתיות, שאול צמח, המדינה תגבה תשלומים ליצרני החשמל הפרטיים במקרה בו מנהל המערכת לא יעמוד בהתחייבות להעביר את התשלומים. כמנוע להאצת המשק, ההסדר יינתן רק לחברות שיבצעו סגירה פיננסית במהלך השנתיים וחצי הקרובות.
 
במשרד האוצר מציינים, כי התחייבות זו של המדינה לפרוע את התשלומים ליצרני החשמל הפרטיים אינה גורעת מחובת חברת החשמל לבצע את כל התשלומים לפי קביעת רשות החשמל, ואין בכך כדי לפטור אותה מכל סעד או תביעה כנגדו, בגין אי העברת התשלומים.
 
גיבוי זה של המדינה יסלול את הדרך ליצרני החשמל הפרטיים לקבל מימון בנקאי לצורך הקמת תחנות הכוח הפרטיות, הן בטכנולוגיות הקונבנציונליות והן באנרגיות חלופיות. במשרדי הממשלה מעריכים כי בשלוש השנים הקרובות יוקמו תחנות בהספק של לפחות 2000 מגה-ואט, כמות שתסייע לפתור את בעיות החשמל של המשק הישראלי. "מדובר בצעד דרמטי ביכולת להחדיר אנרגיות חלופיות למשק החשמל בהיקף משמעותי, בהתאם ליעדי הממשלה", אומרים במשרד האוצר.
 
שר האוצר, יובל שטייניץ, אומר כי "ייצור חשמל בכמויות אלו על-ידי היצרנים הפרטיים תאפשר את הגברת ההשקעות והאצת הצמיחה במשק, באופן מיידי, תוך הגברת האמינות של מערכת החשמל ואף תאפשר בעתיד להפחית את תעריפי החשמל לצרכנים העסקיים והפרטיים".
 
שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, אומר כי מזה תקופה ארוכה עמלים במשרד התשתיות להכין את הקרקע לכניסתם של היצרנים הפרטיים בתחום החשמל. "כעת, משהונחו אבני היסוד לכניסה נוחה של יצרנים פרטיים למשק החשמל, כל שנותר הוא לקרוא ליצרנים הפרטיים: בואו לעבוד, על-מנת שלישראל יהיה בסיס איתן, ועתיד ירוק ובטוח לצמיחה ולשגשוג", אמר לנדאו.