יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מתיחות חדשה בין ירושלים לוושינגטון: הבניה במזרח ירושלים

החלה בניית 30 יחידות דיור במלון "שפרד" במזרח ירושלים, על קרקע של יהודים - וארה"ב זועמת. האמריקנים דורשים הסברים, ובישראל מגיבים: אין כל הפרה באיזון הדמוגרפי בירושלים

איתן פריד כ"ז בתמוז תשס"ט - 19/07/2009 08:20
הממשל האמריקני בוושינגטון, דורש מישראל לעצור באופן מיידי את הבנייה במלון שפרד במזרח ירושלים, לאחר שהעירייה העניקה היתרי בניה למיליארדר ארווין מוסקוביץ', שרכש לפני שנים מבנה עתיק במזרח העיר, ולאחרונה החל בשיפוצו.
 
העיתון "מעריב" מפרסם הבוקר (א'), כי בכירים במשרד החוץ בוושינגטון פנו לשגריר הישראלי ד"ר מייקל אורן, בדרישה לעצור את הבנייה ולמנוע את הפרויקט, משום שבניית האתר היא "הפרה של המאזן הדמוגרפי במזרח ירושלים", וכי הצדדים נמצאים בעיצומו של משא ומתן רגיש בנושא הקפאת התנחלויות.
 
האתר המדובר הוא מבנה היסטורי בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. מלון "שפרד", שנבנה על ביתו של המופתי שייח' אמין אל חוסייני ונרכש על-ידי המיליארדר היהודי אירווין מוסקוביץ' בשנת 1985, קיבל את כל האישורים החוקיים לבנייה, לאחר שבמשך 20 שנה נמשכו ההליכים השונים בבקשתו של רוכש הנכס, המיליארדר ארווין מוסקוביץ'. גם בכירי הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים היו מעורבים בהליכי התכנון, כשהגיעו באופן אישי לאחת מישיבות ועדת התכנון והבניה.
 
לפני ארבע שנים ניתן אישור הבניה, ורק לפני שלושה חודשים נחתם היתר הבניה. בכוונתו של מוסקוביץ לבנות במקום 30 יחידות דיור על-פני שלוש קומות, וחניון תת-קרקעי. היתר הבנייה קובע, כי ביתו של המופתי עצמו יעבור הליך של שימור ויהיה אתר היסטורי מוגן.
 
נציגים אמריקאים ובריטים פנו לפני מספר חודשים לעיריית ירושלים, ודרשו הסברים על היתר הבניה המפר את האיזון במזרח ירושלים. משלא קיבלו תשובות מספקות, החליטו במשרד החוץ בוושינגטון לפנות לשגריר ישראל בארצות-הברית, ד"ר מייקל אורן, בדרישה לעצור את הבנייה ולמנוע את הפרויקט. "בניית האתר היא הפרה של המאזן הדמוגרפי במזרח ירושלים", נאמר בפניית משרד החוץ לשגריר, מה גם שהצדדים מצויים בעיצומו של משא ומתן רגיש בנושא הקפאת התנחלויות.
 
השגריר הישראלי, לאחר שקיבל את כל החומר הרלוונטי מעיריית ירושלים, השיב למחלקת המדינה האמריקנית, כי בגבעה הצרפתית, שכונה ישראלית המרוחקת כמה מאות מטרים מהאתר המדובר, יש 70 דירות שבהן מתגוררים פלשתינים ממזרח ירושלים, רובם סטודנטים, וכי בשכונות יהודיות במערב העיר מסתכם מספר הדירות שבהן מתגוררים פלשתינים בכ-250, כך שאין שום בעיה של מאזן דמוגרפי.
 
אורן הוסיף בתגובתו, כי מדובר ברכישה חוקית של קרקע, בהליך תכנון ובנייה חוקי לגמרי, שארך כמעט 25 שנה, וכי אין לממשלת ישראל כל יכולת למנוע או לעצור אותו. "אין מדובר בהפרת הסכמים או חוקים", ציין אורן.
 
ההתערבות האמריקנית בנושא כמו היתרי בניה בירושלים, מרגיז את הדרג המדיני בישראל. גורם מדיני בכיר אמר הבוקר, כי "ישראל בנתה בירושלים ותמשיך לבנות בירושלים. זהו שטח פרטי לחלוטין".
  1. 1. איזו חוצפה!
    שירן 19/07/2009 13:41
    בס"ד

    מה החוצפה הזאת להתערב בבניה של ירושלים! מי הוא חושב שהוא בכלל האובמה הזה! זה מתחיל לעלות לי על העצבים, חושב שהמדינה הזו היא שלו רק שיש לו בעיה היא לא!