יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

כתב אישום חמור הוגש נגד דמיאניוק

כתב האישום נגד נגד ג'ון דמיאניוק הוגש בגין סיוע לרציחתם של 27,900 בני אדם

איתן פריד כ"א בתמוז תשס"ט - 13/07/2009 15:14
 
 
כתב אישום חמור הוגש הבוקר בבית משפט במינכן שבגרמניה נגד ג'ון דמיאניוק שהוסגר לפני כחודשיים מארצות הברית. כתב האישום הוגש בגין סיוע לרציחתם של 27,900 בני אדם. יצוין, כי העונש המקסימאלי על הרשעה בסיוע לרצח בגרמניה מגיע עד 15 שנות מאסר.
 
בסוף השבוע האחרון דיווחה עמדת התביעה בגרמניה כי הרופאים שטיפלו בג'ון דמיאניוק בן ה-89 מסרו כי הוא מסוגל מבחינה בריאותית לעמוד למשפט בגין סיוע לרציחתם של 29 אלף יהודים במחנה ההשמדה הנאצי סוביבור במהלך מלחמת העולם השנייה. במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שכונסו אמרו נציגי התביעה כי הם מצפים שבמהלך החודש הנוכחי יוגש נגד דמיאניוק כתב האישום.
 
מנגד טענו בני משפחתו של דמיאניוק, כי הוא סובל מבעיות בריאותיות חמורות ביניהן בעמוד השדרה, בכליות ולוקה בחוסר דם. במקביל סירב סנגורו למסור הערכה לגבי בריאותו. עם זאת הגיב הסנגור על דברי התביעה ואמר כי "נצטרך לראות מה זה אומר 'במסגרות מגבלות'". הבדיקות הרפואיות האמורות נערכו לאחר שלפני כארבעה חודשים החליטה התביעה בגרמניה להגיש כתב אישום נגד דמיאניוק.
 
מתברר, כי גם לפושע הנאצי היה מה לומר בכדי להתחמק מכתב האישום. זה האחרון טען כי הוא בכלל היה חייל בצבא האדום שנלכד על ידי הנאצים, ובמהלך כל מלחמת העולם השניה שהה במחנה אסירים. אולם התביעה הפריכה אותו כשהציגה מסמכים שהתגלו בפולין, ביניהם תעודת זהות של הצורר הנאצי מתקופת שירותו במחנה ההשמדה סוביבור.
  1. 1. לאן הגענו?
    קבל עם 13/07/2009 15:41
    מישראל הוא שוחרר עקב חוסר ראיות, ובג-ר-מ-נ-י-ה מוגש נגדו כתב אישום.
    עולם הפוך ראיתי