יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האם ממשלת אולמרט הכשילה את העסקה לשחרור גלעד שליט?

נשיא מצרים סבור כי ממשלתו של אולמרט, בדמדומי ימיה, היא זו שהכשילה את העסקה להחזרתו של שליט הביתה. "ברגע האחרון שיניתם את דעתכם בבת אחת, והעסק נפל", אומר מובארק. נציגי 8 המדינות: לשחרר את גלעד שליט באופן מיידי

איתן פריד י"ח בתמוז תשס"ט - 10/07/2009 08:04
ממשלת אולמרט אשמה בכישלון המגעים לעסקת חילופי אסירים עם הפלשתינים, ובהם שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. כך אומר נשיא מצרים, חוסני מובארק, בראיון המתפרסם עמו הבוקר (ו') בעיתון "ידיעות אחרונות".
 
בראיון אומר מובארק, כי עסקת שליט יכולה הייתה להיסגר לפני זמן רב. "יכולתם לסגור את עסקת שליט כבר לפני ארבעה או חמישה חודשים. נקבעו מספר תנאים לעסקה וכבר היינו על סף סגירה וביצוע השלב הראשון, אבל ברגע האחרון שיניתם את דעתכם בבת אחת, והעסק נפל. גרמתם לצד השני להקשיח את עמדותיו ולדרוש עוד אסירים", אמר נשיא מצרים.
 
עם זאת, מובארק שב על דבריו שנאמרו השבוע, כי להערכתו שליט יוחזר לישראל בקרוב מאד. "אני באמת מעריך, שהנושא עומד להסתיים בקרוב, אבל אני לא יכול להתחייב לתאריך". בהתייחסו למצבו של שליט, אמר הנשיא המצרי: "ככל שאני יודע, מצבו של גלעד שליט טוב, היחס כלפיו בסדר והוא בריא ושלם. ברגע שתושג העסקה יעבירו אותו אלינו למצרים, עד שישראל תשחרר את כל האסירים הפלשתינים. כשזה יקרה שליט יחזור הביתה".
 
ובתוך כך, נציגי שמונה המדינות המתועשות – הג'י 8, המתכנסים באיטליה, קראו אתמול (ה') לשחרר את גלעד שליט באופן מיידי. בהודעתם, כרכו נציגי שמונה המדינות את פתיחת המעברים לרצועת עזה, במקביל לשחרור שליט.
  1. 1. מה האינטרס היה של אולמרט?
    חיים יוסף 10/07/2009 09:01
    טובת העם או טובת המשפחה?