יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הכל דיבורים

חיים טברסקי בודק מי נותן רוח גבית לטירור העולמי, וגם מגלה סוג חדש של גזענות, גזענות נאורה. על מדיניות רופסת, ופרס שנתנה המדינה בשמכם למפיץ שנאה אנטי-יהודית בכתבה שלפניכם.

חיים טברסקי (טור אישי) י"ז בתמוז תשס"ט - 09/07/2009 11:25
לנשיא בוש הספיקו עשרה חודשים בשביל להבין את זה, ובגדול. כנראה שאובאמה לא יסתפק מפחות מכך. תחילת כהונתו של אריאל שרון בראשות הממשלה בשנת תשס"א, אופיינה בדיוק באותו סוג של מתיחות שמשתרר בימים אלו בין הבית הלבן ללשכת נתניהו. מקורבי הנשיא בוש הבן, לא הסתירו לאחר פגישתו הראשונה עם אריאל שרון את יחסו המתנכר של הנשיא החדש דאז לראש ממשלת ישראל הטרי דאז, הרבה קרדיט לא נתנו לשרון אז בוושינגטון. ובוש, כמיטב המסורת של משפחות הנפט בטקסס הסתמן כמי שהולך לכרוע ברך בפני העולם הערבי.
הכל השתנה ביום אחד, ב-11.9. באותו יום בו פגע הטירור העולמי במוקדי הגאווה הלאומית של ארה"ב. באותו יום הבין בוש כי הטירור אוהב כשמדברים איתו. הטירור רואה בניהול דיאלוג אתו סמן של חולשה מצד הצד השני, דבר שנותן לו מוטיבציה להמשיך בדרכו.
את המשך הקדנציה של בוש העולם זוכר היטב, גם ראשי הטרור ומממניו. ציר הרשע שורטט בבירור, והעולם נצבע בצבעים של שחור ולבן, לא היה אפור.
כולם הבינו את הסדר העולמי החדש, הבינו היטב. לוב, היתה הראשונה שמיהרה לפרק את כל הפרויקטים הגרעיניים שלה שהיו אמנם בחיתוליהם, אך הפחידו רבים בעולם. צפון קוריאה סגרה את המפעל הגרעיני העיקרי שלה בפיונ-יאנג, בתמורה כמובן למשלוחי מזון וסיוע מארה"ב ומהעולם. גם איראן, הפחיתה לפחות למראית עין את פעילותה הגרעינית הפומבית, והדו"ח של המועצה האמריקנית לבטחון לאומי שהצביע על נסיגה בפיתוח הגרעין האירני בין השנים תשס"ג-תשס"ו, לא נבנה על חלל ריק.
תסתכלו רק מה קורה מסביב מאז בחירתו של ברק אובאמה לתפקיד נשיא ארה"ב, והפעלתה המחודשת של המדיניות הדוגלת בדיאלוג מתמיד עד-מוות עם מדינות אלו. צפון קוריאה יורה טילים לכל עבר, בעוד היא מחדשת את הפעילות הגרעינית שלה. איראן מתריסה ולא מתביישת לירות באזרחים שבסך הכל מחו על כך שזכותם הדמוקרטית נשדדה מהם בצורה גסה. הטאליבן עושה שמות בצבא הפקיסטני, ולמרות שהעדשה הבינלאומית לא ממוקדת למה שקורה בפקיסטן, הרי שהמצב שם הוא למעשה המסוכן ביותר מבחינת העולם. האפשרות שנשק גרעיני יפול לידיים של לוחמי הטאליבן, מדיר שינה מעיניהם של רבים במערכות הבטחון בעולם.
כידידים, של ארה"ב, נקווה שהמחיר אותו היא תשלם בגין מדיניות זו, לא יהיה כואב מידי, אבל הוא יהיה והוא יבוא. וזו ממש לא נבואה.
השמאל המערבי שזרק את משטר בוש מכל המדריגות, ומנסה כעת לעשות את ההיפך מכל מה שמייצג את מדיניותו של בוש, אוהב מאוד להראות את עצמו בליברלי, נאור. האנרכיסטים הנאורים הללו שצער שחיטת הבהמות ללא-הימום נוגע לליבם קרוב קרוב, נאלמים דום מול משטרים אפלים וכוחניים. לא שמענו עליהם בסודן. לא ראינו אותם בטהרן. לסין הם בוודאי שלא יגיעו.
הם באים לכאן, כאן זה נח, כאן אפשר להפגין מול גדר ההפרדה ולהשתולל תוך כדי סיכון חייהם של החיילים מול מצלמות. כאן יש בג"ץ משונה שמורה להעמיד לדין פלילי קצין שחטא בכך שירה ליד רגליו של טירוריסט כדי להפחידו, רק בגלל שזה נראה לא טוב במצלמות.
האנרכיסיטים ופעילי השמאל הליברלי האלו, אוהבים מאוד את האחר, מתעבים את הגזענות, ובזים למי שלא חושב כמותם. אבל כל זה בתוקף עד לרגע שהם אמורים להיות שותפים בנטל.
אתמול התפרסם, לאחר דיון שנערך בועדת הפנים של הכנסת, כי הפליטים הסודניים שברחו מזוועות המלחמה בדארפור, ומורשים להישאר בתחומי מדינת ישראל, אסורים לשהות באיזור המרכז במה שנקרא: בין גדרה לחדרה. או מדרום לגדרה או מצפון לחדרה. והם אכן ממלאים בהמוניהם את ערי הכרמל ומפרץ חיפה, את ערד ואת אילת. בערד הם בולטים במיוחד, בהיותה עיר קטנה, והם מונים בה כבר כ-5% מתושבי העיר.
עמותות הסיוע לפליטים אלו, המורכבות ממיטב הנאורים והליברלים של החברה הישראל, יצאו בשצף קצף נגד כוונת משרד הפנים ומשטרת ישראל, להגביר את האכיפה נגד המצאותם של עובדים זרים בישראל. ח"כ ניצן הורביץ הגדיר את הרדיפה אחריהם כמסע ציד גזעני, לא פחות ולא יותר. הכל טוב ויפה מבחינתם, מדינת ישראל צריכה להעניק לפליטים אלו ואחרים מקלט מדיני, מזון ומגורים, שירותי בריאות, חינוך ורווחה. אך. ופה מגיע האך הגדול. שזה יקרה כמה שיותר רחוק מהבית שלהם, שלא יתקרב חלילה לשיינקין, לרמת אביב או לנאות אפקה. גם לא לרמת החי"ל. את כל ההטבות הנאורות הללו, יש להעניק לפליטים רחוק ככל האפשר, בדרום או בצפון.
הגזענות הנאורה הזו, היא המדריכה את אורחות חייהם של האנרכיסטים למיניהם, בישראל ובעולם. לכן גם ברגע שנשוא הסוגיה משתנה מפליט סודני לחרדי, מתושב ג'נין למתנחל בחומש, הסובלנות נעלמת, החיוך נמחה, והרצון שיקוב הדין את ההר, גובר על כל שיקול רציני אחר.
                                                   * * *

כתבנו כאן בשבוע שעבר, אודות פרס ספיר שניתן לסופר אילן חילו, ובוטל בעקבות השערוריה שעלתה מהרכב חברי ועדת הפרס. השבוע שמענו על פרס הרבה יותר מעניין שניתן לאותו אילן חילו, ואם זה לא היה שלנו – כמאמר הפתגם – היינו צוחקים.
משרד החוץ בראשותה של יו"ר קדימה הגב' ציפי ליבני, הפעילה על חשבון משלם המיסים הישראלי, את אותו סופר מר אילן חילו, כחלק ממערך ההסברה של ישראל בעולם.
אילן חילו, למי מכם שאינו יודע. כתב ספר על עלילת הדם בדמשק, בו הוא מודה בשם העם היהודי כביכול, על הריגתו של הנזיר הנוצרי בידי יהודי. בספר נוסף שהוא כתב לאחרונה, ובגינו היה אמור לזכות בפרס ספיר, מתאר מר חילו את היהודים הכובשים, הגזלנים, החמסנים. מר חילו הוא ממובילי נרטיב הנאכבה הפלשתינית שתופסת תאוצה בקרב האליטות של מדינת תל-אביב. ושלא תבינו לא נכון, בשליחויותיו בשם מדינת ישראל ומערך ההסברה שלה, הוא הפיץ בדיוק את אותם דברים שהוזכרו לעיל. לא פלא שאפי' לדבריו, נגמרו ההרצאות שלו בקרב קהילות יהודיות באירלנד ובאוסטרליה, בפרצי זעם, במחאות רשמיות לקונסוליה הישראלית, ואף בסילוק מהמקום.
בפעם הבאה, שאתם שומעים את הגב' ציפי ליבני, ביום השנה למלחמת לבנון השניה, מדבררת בלי בושה את התסכולים של אייל ארד, על מאה ימים ואפס הישגים. על ראש ממשלה קמיט, לחיץ, זגזיג, ואמירות דומות כיד הדמיון הטובה השורה עליה באותה עת. תחשבו על מה שקראתם לעיל, ועל האופן בו אפשר לכנות אם בכלל מנהיג ישראלי ששולח מסבירנים מהסוג הנ"ל לרחבי העולם.
לא פלא שמצבינו התדמיתי בעולם ירוד כל כך.
  1. 9. ליבני ידועה כאחת שהגיעה בלי הסבר
    ציפיטפוט 10/07/2009 08:32
    אין מושג איך היא שרדה כל כך הרבה שנים בפוליטיקה, היא לא עשתה כלום והסיבה היחידה שאייל ארד חורב וכל החבורה הריצו אותה כי היא הייתה שם, היא הייתה נאמנה לשרון ולכל העניין והרעיון של קדימה.
  2. 8. דברים כדורבנות
    גלשן 09/07/2009 17:25
    אין ספק שהדברים נכונים, ויש לנו לקוות שבמחיר שארה"ב תשלם על ההתנהגות האיוולת שלה לא ישלמו אנשים רבים את המחיר.
  3. 7. מאמר אדיר [לל"ת]
    נהנה 09/07/2009 17:21
  4. 6. כמו תמיד - שנון וטוב [לל"ת]
    אחד מן העם 09/07/2009 15:03
  5. 5. אז הוא סחט אותם
    גרי 09/07/2009 13:18
    עכשיו הם סוחטים אותו כמו לימון על חשבון הקופה הציבורית
  6. 4. פתאום הפכתם לחסידי ביבי?
    י. לוינגר 09/07/2009 12:48
    רק לפני כמה שנים הוא היכה בחרדים בשתי ידיו, ועכשיו כל הפרשנים החרדיים מגוייסים בשביל להגן עליו פשוט בושה
  7. 3. נו, אז כמה זה יותר ?
    דודי גרוס 09/07/2009 12:47
    28 או 27. חי חי חי
  8. 2. לציפי ליבני אין בושה.
    מוטי גלבר 09/07/2009 12:46
    לפחות שיעברו כמה ימים מיום השנה למלחמה הכושלת ההיא בלבנון. נראה שאייל ארד השתלט עליה לחלוטין.
  9. 1. מאמר משובח. חלקו הראשון, ראוי שיתורגם לאנגלית. [לל"ת]
    איש כנרות 09/07/2009 12:12