יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נמצא התקציב לשיפוץ הכבישים המוזנחים ברחבי הארץ

לאחר עשרות שנים של הזנחה מתמשכת הקצה משרד התחבורה חצי מיליארד שקל לשיפוץ כבישים מוזנחים

אבי משה ט"ו בתמוז תשס"ט - 07/07/2009 12:18
לראשונה מאז קום המדינה נמצא פתרון ל"כבישים ללא אבא". שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הקצה היום (ג') חצי מיליארד שקל לשיפוץ ואחזקה של מוזנחים בכל רחבי הארץ.
 
מדובר במאות קילומטרים של דרכים הנמצאות בתחומי המועצות האזוריות בארץ שאינן מטופלות כיום על ידי המועצות ואינן מוגדרות ככבישים באחריות החברה הלאומית לדרכים.
 
במשך עשרות שנים לא נמצא פתרון למאות קילומטרים של דרכי גישה וכבישים המחברים בין ישובים. הרשויות המקומיות סרבו לממן את אחזקת הכבישים מאחר והם נמצאים מחוץ לרשות ואילו הרשות הלאומית לדרכים לא תקצבה אותם כיוון שלא מדובר בכבישים בינעירוניים. בשל הזנחה מתמשכת גדלה רמת הסיכון של הנהגים בחלק מכבישים אלה.
 
שר התחבורה מסר, כי עבודות השיפוץ והאחזקה של הכבישים יחלו בתוך חודשיים והם יבוצעו על-ידי החברה הלאומית לדרכים, באמצעות קבלנים מהמגזר הפרטי. העבודות יכללו בין השאר את ריבוד הכבישים, הרחבה או הסדרה של שוליים והקמת מעקות בטיחות. בחלק מהכבישים יבנו מדרכות ויסללו גם שבילים לרוכבי אופניים.
 
השר כץ ציין כי בכוונתו לתת עדיפות עליונה לשיפוץ ואחזקה של כבישים בתחום המועצות האזוריות הנמצאות בדרום הארץ ובצפונה, במסגרת מדיניות משרדו לחזק את הפריפריה.
 
עבודות השיפוץ המסתכמות בחצי מיליארד שקל ימומנו במלואם על-ידי משרד התחבורה. הרשויות האזוריות לא יידרשו להשתתף במימון העבודות, במטרה לקדם במהירות את הפרויקט ולמנוע עיכובים מיותרים.
 
במשרד התחבורה מציינים, כי שיפוץ כבישים פועל כיום בשיטת המצ'ינג בכל הרשויות המקומיות, לפיה המשרד מממן כ-90%-70% מעלות הפרויקט ואילו הרשויות מממנות את החלק הנותר.
 
שר התחבורה מינה ועדה מקצועית שתקבע את סדר העדיפות של הכבישים שישופצו ואת אופן הטיפול בהם. בועדה יהיו שותפים נציגים של משרד התחבורה, הרשות הלאומית לדרכים (מע"צ) והרשויות האזוריות.
  1. 1. כץ הוא שר התחבורה ?
    פולישוק 07/07/2009 15:24
    הייתי בטוח שאחרי שהוא ויתר על המשרד לקידום חברתי הוא נהיה שר ללא תיק :)