יום רביעי ט' בניסן תשפ"ד 17/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בוטלה מחאת הרשויות המקומיות

הרשויות המקומיות ומשרד האוצר הגיעו הלילה להסכם על הגדלת מענקי האיזון לשנה הקרובה ובחינה מחודשת לקראת השנה הבאה. הפשרה הושגה ברגע האחרון, רגע לפני ששביתת הרשויות יצאה לדרך, בשיירת מחאה של משאיות אשפה, אוטובוסים ורכבים עירוניים, בדרך לירושלים

שמואל ברזל י"ד בתמוז תשס"ט - 06/07/2009 07:19
שביתת משאיות הזבל ברשויות ושיירת המשאיות לירושלים, בוטלה אמש ברגע האחרון, לאחר שראשי המרכז לשלטון מקומי הגיעו לסיכומים עם שר האוצר, יובל שטייניץ. לפיכך, צעדי המחאה שתוכננו להבוקר, ושעשויים היו לגרום לשיבושי תנועה קשים בדרך לירושלים – בוטלו.
 
הבוקר תכננו ראשי הרשויות המקומיות לצאת בשיירה ארוכה ואיטית לירושלים, שיירה שאמורה היתה לכלול משאיות אשפה, רכבים פרטיים ועירוניים ואוטובוסים, עם שלטי מחאה שעליהם נכתב: "ביבי הורס את הרשויות המקומיות", במחאה על הקיצוץ המתוכנן בתקציבי הרשויות.
 
אמש, לאחר שיו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, נפגש עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, והצהיר כי הקיצוצים יביאו לפיטורי אלפי עובדים, הבינו בלשכת ראש הממשלה את האיתות והחליטו לזמן את ראשי הרשויות לפגישה דחופה עם שר האוצר.
 
בשעת לילה מאוחרת הגיעו הצדדים להבנות, ומשרד האוצר קיבל את מרבית דרישות הרשויות, ובהן הגדלת מענקי האיזון של הרשויות המקומיות לשנת 2009, לסכום של 2.4 מיליארד שקל, כאשר לקראת שנת 2010 ייערך דיון מחודש בתקציב השנה הבאה. בנוסף, בוטל הסעיף בחוק ההסדרים שמאפשר העברת כספי ארנונה מרשויות חזקות לרשויות מקומיות במצב סוציו-אקונומי נמוך. הצדדים סיכמו להמשיך ולדון בנושאים שונים השנויים במחלוקת.
 
בהודעת מרכז השלטון המקומי שפורסמה לאחר הפגישה באמצע הלילה, נאמר: "משרד האוצר הודיע ליו"ר השלטון המקומי שהוא מקבל את רוב דרישותיו. לאור זאת דוחה השלטון המקומי את צעדי המחאה עד לכינוס האסיפה הכללית ביום חמישי הקרוב".
 
בתום הפגישה עם שר האוצר, אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי, כי מצער מאד שרק ברגע האחרון נזכרה הממשלה לנהל משא-ומתן עם הרשויות, לאחר שהמאבק נגדה כבר החל. "הממשלה הייתה יכולה לסיים זאת מזמן בהידברות", אמר. בוחבוט הוסיף, כי האוצר והרשויות יגבשו טיוטה להסכם, ובכינוס האסיפה הכללית של מרכז השלטון המקומי ידונו ראשי הרשויות במתווה המתגבש. לדבריו, אם ראשי הערים לא יאשרו את ההסכם, המאבק בממשלה יתחדש.