יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הח"כים עושים בית ספר למשרד האוצר

ועדת הכספים דחתה שורה של סעיפים בחוק ההסדרים, ודרשה ממשרד האוצר להשיב תשובות לשאלות קשות

שמואל ברזל ו' בתמוז תשס"ט - 28/06/2009 16:57
ועדת הכספים של הכנסת דחתה היום (א') שורה של דרישות שביקש משרד האוצר לאשר בוועדה, במסגרת חוק ההסדרים במשק, אולם הוועדה התנגדה להן ודרשה לבצע בהצעות מקצה שיפורים.
 
אחד הנושאים שעלה לדיון, היה בקשת משרד האוצר לאשר שינוי בחוק הדיור הציבורי. כיום, אדם מלווה המתגורר עם הזכאי לדיור ציבורי במשך שלוש שנים קודם פטירת הזכאי, הוא רשאי להישאר בדירה לאחר פטירתו. על-פי התיקון המוצע, יהיה צורך בבדיקת זכאותו האישית של המלווה שלא יזכה בדיור אוטומטית. זאת בשל הביקוש הרב לדיור ציבורי. 
 
"למעלה מ-70,000 איש מחכים לדיור ציבורי, ומצד שני, אנשים אשר אינם זכאים לדיור זוכים לו רק בשל העובדה כי גרו יחד עם הזכאי", אמרו נציגי האוצר. 
 
חברי הועדה הביעו התנגדות להצעה שתגרום להוצאת אנשים רבים מבתיהם מאחר ואין להם דירה אחרת, ח"כ שלי יחימוביץ אמרה שבמקום לחפש איך להוציא אנשים מהבתים בהם הם מתגוררים מאז שנולדו, שהמדינה תבנה עוד דיור ציבורי. "אדם שמתגורר עם אביו ואימו, גדל בבית הזה יגורש מביתו לטובת משפחה אחרת שבמצוקה, אין בכך כל הצדקה מוסרית", אמרה. ח"כים נוספים תקפו את ההצעה ודרשו להסירה מסדר היום.
 
בתום הדיון אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני כי ההצעה אינה מגדילה את קופת המדינה, איננה קשורה לתקציב ונראית 'אנטי חברתית' ולכן קרא לאוצר לשקול את גניזת ההצעה.
 
 
דרישה לשינויים בתקנות הביטוח הלאומי
 
 
בדיון אודות שינוי סעיפים שונים בתקנות הביטוח הלאומי, העלו נציגי משרד האוצר הצעות שונות לאישור ועדת הכספים, ביניהם: מימון הגירעון מענף הילדים בביטוח הלאומי, קיצור משך תקופת השוהים בחו"ל לנושא הקפאת קצבאותיהם, הגדלת הסכום המרבי לביטוח הלאומי לפי עשרה מהשכר הבסיסי וכן ביטול קבלת דמי האבטלה למתמחים בתחום ראיית חשבון.
 
בדיון בנושא העברת כספים מענף ילדים לטובת הגירעון בקופת המדינה, ביקשו נציגי האוצר להמשיך עד לשנת 2014 את הוראת השעה הקיימת כיום המאפשרת במידה וקיימים עודפים כספיים בענף הילדים בביטוח הלאומי, להעבירם לגירעון קופת המדינה. יו"ר הוועדה הרב גפני אמר, כי הוא לא יאפשר להאריך את הוראת השעה מעבר לסיום שנת 2010, כאשר ההצעה כלולה בחוק התקציב וההסדרים הנוגעים לשנת הכספים הנוכחית והבאה בלבד. 
 
הצעה נוספת שעלתה בוועדה נוגעת לקיצור משך תקופת השוהים בחו"ל לעניין הקפאת קצבאות הילדים וקצבאות שונות. נציגי משרד האוצר אמרו בדיון כי על-פי המצב כיום כאשר אדם שוהה בחו"ל למשך חצי שנה הוא איננו זכאי לקבל את הקצבאות השונות, והם מבקשים לקצץ את התקופה מחצי שנה, לחודשיים, כאשר שוהים בחו"ל מעל לחודשיים לא יהיו זכאים לקבלם. הח"כים הציעו קיצוץ של שלושה או ארבעה חודשים, אך לא לחודשיים.
 
בנושא הגדלת הסכום המרבי לביטוח הלאומי מפי חמישה משכר הבסיס לפי עשרה, אמר עופר מנירב מלשכת רואי החשבון בישראל, כי במחקר שערך בנק ישראל המהלך הזה לא הביא להכנסות לקופת המדינה אלא להפך, הביא לאובדן תקבולי מס ההכנסה בהיקף של כחצי מיליארד שקל.
 
יהודה טלמון מלשכת ארגוני העצמאים בישראל אמר כי העלאת תקרת דמי הביטוח הלאומי תביא להקמת אלפי חברות ולהפסד הכנסות לקופת המדינה. עם זאת על-פי הערכת אנשי האוצר, העלאת התקרה תגרום להכנסות של כ-530 מיליון שקל רק בשנת 2010.
 
בדיון נוסף ביקשו נציגי משרד האוצר להפסיק את מתן דמי האבטלה למתמחים אשר עוסקים בתחום ראיית החשבון מאחר והם אינם כמו שאר המובטלים ואינם יכולים לקבל הצעות עבודה בימים בהם הם עסוקים בהתמחות. הוועדה ביקשה מנציגי האוצר לשוב עם מקצה שיפורים בהצעה
 
בנוסף, ביקשו נציגי משרד האוצר להעלות את הקנסות בתחום העסקת עובדים זרים והעלאת האגרות למעסיקי עובדים זרים בענף הבניה. נציגי הקבלנים אמרו בדיון כי אין כל היגיון בדבר. "זה לא מה שיגרום לישראלים להצטרף לעבודה במקום העובדים הזרים, אלא רק יגרום לעליית מחירי הדירות ולפגיעה בקבלנים", אמרו.
 
על-פי הנתונים שהוצגו, כמאתיים אלף ישראלים עובדים בענף הבניה בישראל. נציגי הארגונים השונים הביעו את התנגדותם להעלאת האגרות ואמרו כי הדבר לא יסייע אלא רק יזיק לקבלנים.
 
ח"כ שי חרמש אמר בדיון כי החוק המוצע כיום פוגע בחוק שיזם ואושר בכנסת רק בקיץ האחרון. בעקבות כך מינה יו"ר ועדת הכספים את ח"כ חרמש לשבת עם אנשי משרד האוצר כדי למצוא פיתרון לנושא ולמציאת נוסחה מתאימה ומוסכמת בנושא האגרות והקנסות.