יום רביעי ט' בכסלו תשפ"א 25/11/2020
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יו"ר ועדת הכספים לשר התחבורה: "ההרוג הבא בכביש 444 הוא עניין של זמן"

גפני דורש משר התחבורה לבצע שינוי מיידי של תוואי הכביש ליד אלעד, בעקבות התאונה הקטלנית השבוע

דוד כץ ב' בתמוז תשס"ט - 24/06/2009 14:14
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הציג היום (ד') בפני ועדת הכספים של  הכנסת את תקציב הפיתוח של משרד התחבורה, לשנתיים הקרובות, בהיקף של כ-22 מיליארד שקל.
 
בראשית הדיון פנה יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני לשר התחבורה, ודרש שינוי מיידי בתוואי כביש 444 הסמוך לאלעד. "אמש ביקרתי בזירת תאונת הדרכים, בה קיפח את חייו הרב ישראל וינטר ז"ל. הכביש הזה פשוט מסוכן. כביש 444 הינו כביש דמים ואני מבקש ממך לפעול מיידית לשנות את התוואי הנוכחי", אמר גפני לכץ.
 
שר התחבורה הבטיח שיבדוק את הנושא לעומקו ובמידה וקיים אכן צורך לשנות את התוואי – כך ייעשה. הרב גפני השיב לו: "אנו בוועדת הכספים נפעל לתקצב זאת במידה ואין לכם תקציב לכך. זהו פיקוח נפש לכל דבר ועניין. ההרוג הבא הוא רק עניין של זמן לא עלינו.
 
בהמשך הדיון, ציין השר כץ, כי היקף ההשקעה בפיתוח התחבורה בישראל בשנים 2009-2010 צפוי להגיע לכ-11 מיליארד שקל בכל שנה. ההשקעה כוללת את תקציב המדינה, תקציבי רשות שדות התעופה, חברת נמלי ישראל, חברות הנמלים והשקעות של הסקטור הפרטי.
 
שר התחבורה הדגיש, כי התקציב נותן דגש מיוחד על תוכניות לאומיות רב-שנתיות לבטיחות בדרכים ולפיתוח תשתיות התחבורה. תוכניות אלה כוללות קירוב הפריפריה למרכז הארץ, עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, המשך ישום מדיניות "השמים הפתוחים" בתעופה, קידום רפורמות בנמלים ושינויים מבניים נוספים בענף התחבורה. "בכוונתי לעקוב מקרוב אחר ביצוע כל תוכניות משרד התחבורה והתאגידים הקשורים אליו ולוודא אישית את יישומן בפועל במהירות האפשרית", אמר שר התחבורה.
 
השר כץ הציג בהמשך את הפרויקטים המסילתיים המתוכננים לשנים 2009-2010: המשך הקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים, השלמת תשתית ובחירת מפעיל לפרוייקט "המטרונית" בחיפה, הקמת רכבל מלב המפרץ לאוניברסיטת חיפה והמשך הקמת קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים.
 
לדבריו, התקציב כולל בין השאר את הקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע, הכפלת מסילת הברזל בין רחובות לאשדוד, סלילת קו מתל אביב, דרך ראשון לציון (מערב) לאשדוד, הקמת מערכת הסעת המונים (קו BRT) בשרון, בציר כפר סבא- רעננה- הרצליה – תל אביב, קידום מערכת הסעת המונים בין חיפה והקריות לנצרת וקידום קו BRT בציר רחובות- חולון – תל אביב.
 
בנוסף לכך כולל התקציב פיתוח כבישים עירוניים ובינעירוניים, בכל רחבי הארץ. הפיתוח יכלול בין השאר את הרחבתו של כביש 79 בין צומת המוביל לצומת סומך (כולל מיחלוף הצמתים), סלילת כביש עוקף קריות במטרופולין חיפה, הפיכת כביש 40 בין באר שבע לצומת הנגב לכביש דו-מסלולי וסלילת דרך אם המושבות בבני-ברק ודרך דשנים באזור הקריות.
 
עוד בתוכנית, השלמת בנייתם של מחלפים בצמתים עד הלום ואשדוד, השלמת הפיכת כביש מס' 1 מזרח, מירושלים לים המלח לכביש דו-מסלולי וכן שורה ארוכה של פרויקטים בטיחותיים נוספים, הכוללים טיפול במוקדי סיכון ו"כבישים ללא אבא".
 
בתחום התעופה כוללת התוכנית את הארכת מסלול ההמראות והנחיתות המרכזי של נתב"ג (מסלול 03/21), במטרה להגדיל את יכולת הקיבולת של השדה ואת רמת הבטיחות, בניית מגדל פיקוח חדש, במקום המגדל הישן וקידום הקמת זרוע רביעית בנתב"ג שתאפשר להגדיל את קיבולת הטרמינל ולשפר את השירות לנוסעים. כמו כן תוקם מערכת בידוק ביטחונית, אוטומטית בטרמינל שבנתב"ג.
 
בתחום הספנות יושלם נמל הכרמל בחיפה ותיושם תוכנית ההצטיידות של חברת נמל חיפה, הכוללת רכישת מנופי גשר ומנופי שער. כמו כן תקודם זמינות ותכנון נמלי העתיד באשדוד וחיפה.