יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ירידה של 22% בתיירות

ירידה חלה גם במספר הלינות. במשרד התיירות מתגאים ב"הישג": האפיפיור הביא תיירים לארץ

שמואל ברזל א' בתמוז תשס"ט - 23/06/2009 15:50
התיירות הנכנסת לישראל נמצאת בהמשך של מגמת ירידה, ובחמשת החודשים הראשונים של 2009 חלה ירידה של 22% במספר התיירים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
גם במספר הלינות במלונות התיירות בחמשת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 14% לעומת השנה שעברה. מתוך 7 מיליון איש שהגיעו לבתי מלון, 3.8 מיליון לינות היו של ישראלים ועוד 3.2 מיליון לינות היו של תיירים - ירידה של 27%. לינות התיירים היוו כ-45% מסך כל הלינות במלונות.
 
עם זאת, במשרד התיירות מצביעים על "הישג": בשבוע בו ביקר האפיפיור בארץ, הגיעו לישראל 25,000 תיירים לביקור, מרביתם מאטליה, ספרד, צרפת וגרמניה. בנוסף, נמשכת ההתאוששות בתיירות הנכנסת מרוסיה: בחודש מאי הגיעו לישראל למעלה מ-33,000 מבקרים מרוסיה, גידול של 10% לעומת מאי אשתקד.
 
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, מתגאה ב"הישג": "על אף המשבר הכלכלי העולמי והמבצע בעזה, שהשפיע על התיירות הנכנסת בחודשים הראשונים של השנה, הצליח משרד התיירות, עד כה, למתן השפעות אלו ואף לזכות בהישגים חשובים. עם זאת, מאמצי השיווק המוגברים שמבצע המשרד, יירדו לטמיון, במידה וכוונת האוצר, להטיל מע"מ על תיירות נכנסת, לא תבוטל לאלתר".
 
כזכור, שר התיירות הודיע בשבוע שעבר, כי סיעתו, ישראל ביתנו, תצביע נגד התקציב במידה וכוונת האוצר תישאר בחוק ההסדרים: "הטלת מע"מ על תיירות נכנסת היא איוולת, שתביא לפיטורי אלפי עובדים במשק ותנחית מכה אנושה על תעשיית התיירות בישראל שכבר ספגה פגיעה קשה כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי".