יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תקציב המדינה לשנת 2009: 247 מיליארד שקל

הכנסת צפויה לאשר הערב, בקריאה ראשונה, את תקציב המדינה הדו-שנתי. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הגיע לסיכום עם משרד האוצר, על הוצאת חוקים שונים מחוק ההסדרים. באוצר צופים: גרעון של 60 מיליארד בשנתיים

שמואל ברזל כ"ה בסיון תשס"ט - 17/06/2009 12:22
תקציב המדינה לשנים 2009-2010 הונח אתמול (ג') על שולחן הכנסת, שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר עם הגשת התקציב, כי "התקציב הדו-שנתי וחוק ההסדרים נועדו להעניק רוח גבית לתוכנית הכלכלית 'בלימה ותנופה'". הערב צפויה הכנסת לאשר את תקציב המדינה בקריאה ראשונה, ורק לאחר מכן יפוצל חוק ההסדרים לדיונים נפרדים בוועדות.
 
247 מיליארד שקל, זהו תקציב המדינה לשנת 2009. בשנת 2010 יעמוד התקציב על סכום של 255 מיליארד שקל, עליה של 3% בין שני התקציבים. הגרעון המתוכנן לשנת 2009 יעמוד על כ-44.4 מיליארד שקל, ובשנה שלאחריה יעמוד הגרעון של 43 מיליארד שקל.
 
במשרד האוצר מעריכים, כי הכנסות המדינה ממסים בשנה הנוכחית יגיעו לכ-173 מיליארד שקל, בניגוד להערכות קודמות שדיברו על 203 מיליארד שקל. סכום דומה ייכנס גם בשנה הבאה, דבר שיגרום למחסור של עשרות מיליארדי שקלים בקופת המדינה.
 
מתקציב המדינה שהוגש אתמול, עולה עוד כי יתווספו תקציבים גדולים למערכת הביטחון, החינוך והבריאות. מערכת הביטחון תקבל תוספת של 3.5 מיליארד שקל, מערכת החינוך תקבל תוספת של 1.5 מיליארד שקל ומערכת הבריאות תקבל תוספת של שני מיליארד שקל.
 
אך גם גזירות מתוכננות בתקציב המדינה: מע"מ על פירות וירקות, מס על כלי-רכב פולטי זיהומים, מס על שירותי תיירות, הגדלת שווי השימוש לטלפונים סלולריים מהעבודה, ועוד. מנגד, מס ההכנסה לשכירים ימשיך לרדת בהדרגה, כך גם מס החברות.
 
שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר בעקבות הנחת ספר התקציב על שולחן הכנסת, כי התוכנית הכלכלית המשולבת בתקציב, נעשתה בצורה מחושבת, אך גם נועזת, לנוכח המצב הכלכלי בישראל ובעולם. "במחצית השנייה של 2009 אנו מקווים להגיע לבלימה, בעיקר של האבטלה", אמר שטייניץ. לדבריו, "השלב הבא היא שתוך שנה, כאשר נצא מהמשבר והסחר העולמי יתחדש, נהיה בעמדת זינוק ובעמדת תחרות.
 
במקביל, הוגש גם חוק ההסדרים לכנסת, אולם הוצאו ממנו כמה חוקים, כמו הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, הקמת קופת חולים חמישית, ועוד. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין נפגש בעניין עם בכירי משרד האוצר, וסוכם כי חוק ההסדרים לא יכלול פרקים המבטל חוקים. הצדדים סיכמו, כי סעיפים רבים שיוצאו מהחוק, יידונו במסגרת החקיקה הרגילה בכנסת. "לא ייתכן להעביר מהלכים כה מורכבים וכה משמעותיים מבלי שיעברו דיון ציבורי ראוי במסגרת הליך חקיקה תקין", אמר יו"ר הכנסת.
  1. 1. אברך
    אברך מן השורה 17/06/2009 14:47
    הגראפים של נתניהו ושטייניץ מעניינים את הסבתא של הסבתא של הסבתא של... שלי. אני בודק את הכיס בסוף החודש, ולא רואה את ההצלחות שהם מדברים עליהם.