יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

החוק טרם אושר, וכבר נאכף

ועדת הכספים דורשת לשנות הצעה המגדירה אזורי עדיפות לאומית, כדי לסייע לערים נוספות

דוד כץ כ"ד בסיון תשס"ט - 16/06/2009 20:56
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני, דורש מאנשי משרד האוצר לשנות את הצעת החוק בנושא אזורי עדיפות לאומית, על-מנת שמועצות מקומיות וערים נוספות יוכלו לקבל תמיכה ולא רק אלו העומדים בקטגוריית הפריפריאליות שנקבעה כקריטריון מרכזי בחוק אזורי עדיפות לאומית. גפני ביקש מהאוצר לשוב עם הנוסחה החדשה אשר תובא לאישור חברי ועדת הכספים.
 
ד"ר גבי גולן ממשרד ראה"מ הביא בפני חברי הועדה את תמצית החוק המוצע, המעניק סיוע לאזורי עדיפות לאומית שייקבעו בקריטריונים. "החוק מסמיך את הממשלה לתת הטבות והקלות לישובים ואזורים שונים בעלי עדיפות לאומית וזאת ע"י קריטריונים שהממשלה תקבע" אמר.
 
חברי הועדה בירכו על העידוד לפריפריה, אך ביקשו שהחוק לא יפגע במקביל בערים אחרות בעלי עדיפות לאומית לא פחות. "יש לברך על החוק והגיע הזמן ליישמו, אך עם זאת יש להוסיף קריטריונים נוספים הנוגעים לפיתוח, לקליטת עליה ולמצבים נוספים חשובים מלבד המרחק הגיאוגרפי של העיר, אלו הם אזורי עדיפות לאומית לא פחות", אמרה ח"כ מירי רגב.
 
ראש עיריית מודיעין-עילית, הרב יעקב גוטרמן, שהגיע לוועדה יחד עם ראשי ערים ומועצות נוספים, אמר בדיון, כי למרות שהחוק טרם אושר, משרדי הממשלה כבר אוכפים בפועל את החוק. "המצב הוא אבסורדי, אנו יושבים כאן כדי שהועדה תאשר חוק שכבר נאכף בפועל. קיבלנו כבר מכתבים ממשרדי הממשלה המורים לנו כי חלוקת המשאבים משתנית בהתאם לחוק אזורי עדיפות לאומית והמשאבים יינתנו ברובם המכריע לרשויות העומדות בקריטריון הפריפריאליות", התלונן הרב גוטרמן.
 
ראש המועצה האיזורית אשכול, חיים ילין, אמר כי אי-אפשר להכניס רק את קריטריון המרחק הגיאוגרפי לחוק עדיפות לאומית. "מה יותר עדיפות לאומית מאשר לחזק את אזורנו שנמצא במצב בטחוני חמור מזה שנים? רק בימים אלו אנו מותקפים בפעילויות טרור שונות, זהו אזור עדיפות לאומי", אמר.
 
יו"ר הוועדה, ח"כ הרב משה גפני, אמר כי הוא מבקש לקבל הסברים ממשרדי הממשלה על המכתבים שנשלחו לראשי המועצות עוד טרם אושר החוק. כמו כן ביקש גפני מאנשי האוצר לשנות את נוסח הצעת החוק, כדי שלא רק רשויות העומדות בקריטריון הפריפריאליות יזכו להטבות, אלא שהחוק יכלול אלמנטים נוספים הנוגעים לעדיפות לאומית.