יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הרב עמאר הי"ו לרבני ישראל: חובה על כולנו ללחום ברפורמים

במכתב ששלח הרב הראשי לרבני קהילות העולם לקראת ראש השנה, נעץ את הסיבה להדרדרות הרוחנית והמקרים הקשים בעמ"י בתנועות הרפורמה והקונסרבטיבים. הרב קרא לכל רבני ישראל להתגייס יחד למאבק ללא פשרות, באילו אשר "נועצים ידיהם בעם היושב בציון"

איתן פריד, ב' באלול תש"ע - 12/08/2010 17:00

מלחמה לה' בעמלק: לקראת הימים הנוראים שנפתחו בראש חודש אלול שחל אתמול, פתח הרב שלמה עמאר, הרב הראשי לישראל במתקפה חסרת תקדים וללא פשרות בתנועות הרפורמים והקונסרבטיבים, ובריש גלי האשים אותם בהידרדרות הרוחנית הנוראה, וגם במקרים הקשים התוקפים את עם ישראל. במכתב ששיגר הרב עמאר הי"ו לרבני הקהילות בעולם, קרא הרב ללחימה ללא פשרות.

"העת הזאת היא עת קשה בכל המובנים", כתב הרב, ועל כן "אל לנו לחשות ולחבק ידיים". המצב קשה עד מאד בתחום של בין אדם לחבירו:  "שבעוונותינו הרבים התרבתה האלימות והאכזריות  ואפילו הרציחות, וגם בבין אדם למקום. רמת הצניעות והמוסר ירדה פלאות, והקשה מכולם היא מכת ההתבוללות האוכלת בכל פה בעמנו הטהור והקדוש, אשר יש מדינות שזה הגיע לממדים נוראיים ועתה גם בארצנו הקדושה, פשה הנגע הרע הזה, ואין איש שם על לב."


הרב קורא 'לילד בשמו', וכותב כי "ואלה המכנים עצמם  ליברלים ורפורמים וחבריהם תומכיהם, ידם במעל הנורא הזה, ותומכים בזה בגלוי ולא יתבושש, ועתה נועצים ידיהם גם בעם היושב בציון, ומנסים להכתיב לנו סגנון חיים, של "ככל העמים בית ישראל ח"ו, ומטילים אימתם בדרכים שונות ומגוונות... "על ידי איומים והשפעות שונות ומשונות על השרים ועל חברי הכנסת, ודרך בתי משפט". לפני כשבוע, סירבו חברי הכנסת וראש הממשלה לאשר חוק שיכול היה למנוע את נפילתם של אלפי יהודים ברשתות המסיון, לדוגמא. הרב עמאר קרא לפעול להכשלת דרכם של הרפורמים והקונסרבטיבים שבסופו של דבר מובילים להתבוללות הנוראה בעם ישראל, גם במישור הפרלמנטרי.

"חובה לעורר כל אחד את בני קהילתו, למען ידעון את הסכנות שלפניהם אנו עומדים, וירבו תפילה ויפילו תחינה", כותב הרב, וחותם: "ונזכה ונחיה ונראה בשוב ה' שבות עמו, יגל יעקב ישמח ישראל במהרה בימינו אמן".

אמן.

  1. 2. הרי במפורש אסור לומר י"ה אלא ט"ו
    משה 13/08/2010 16:56
    צונזר
  2. 1. הרב עמר ***!
    א.ג. 12/08/2010 20:06
    צונזר