יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מה לועדת הכספים ואיכות הסביבה?

ובכן, לפי היו"ר גפני, כל נושא 'שפיט' בוועדה, כולל נושאים שלכאורה אינם קשורים לתקציב המדינה

דוד כץ י"ח בסיון תשס"ט - 10/06/2009 17:10
כשח"כ הרב משה גפני שימש כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת, לפני כמה שנים טובות, היתה ידועה אמרתו המפורסמת: כל נושא יכול לעלות לדיון בוועדה. ואכן, גפני טרח, וכל עניין שהיו"ר רצה לעורר, אפילו לא היה לו קשר כלשהו לועדת הפנים, עלה לדיון בוועדה.
 
היו אלה שנים פוריות מבחינת ח"כ הרב גפני. הוא הפך באותן שנים ליקיר ארגוני איכות הסביבה, על פועלו הרבה במסגרת "ועדת הפנים ואיכות הסביבה", כשמה הרשמי. עד היום, נותר היו"ר הנצחי, כיקיר הנצחי היחיד מבין הח"כים החרדיים, המקבל פרסים ותעודות מארגוני הירוקים ואיכות הסביבה.
 
לפיכך, הפתעה של ממש לא היתה כאשר ועדת הכספים של הכנסת קיימה היום (ד') דיון בנושא איכות הסביבה. תסמכו על גפני, שהצליח איכשהו למצוא קשר בין איכות סביבה לועדת כספים. בקצב הזה, בעיות התחבורה במגזר החרדי, הדיור, החינוך ואפילו ניקיון הרחובות עוד עשוי להגיע באמתלה כזו או אחרת, לועדת הכספים של הכנסת.
 
הדיון היום נסוב סביב דרישתו של הרב משה גפני לקבוע תקנות הכורכות הטבות ומענקים למפעלי התעשייה, בשמירה על נהלי איכות הסביבה. גפני דרש מנציג משרד התעשיה, התעסוקה והמסחר, להבין מדוע משרדו טרם תיקן את התקנות הקובעות כי מענקים והטבות למפעלי תעשיה יינתנו בכרוך לשמירה על נהלי איכות הסביבה כפי שהחוק קובע. "על-פי הצעת החוק שאושרה בממשלה על המשרד לגבש תקנות, אך עד-כה טרם נקבעו התקנות החשובות", שאל היו"ר.
 
בישיבה השתתפו גם נציגי ארגוני הירוקים, שכמובן החמיאו ליו"ר על פעילותו למען איכות הסביבה. אחת מהן, הגב' ציפי איסר-בריסק, יו"ר ארגון "אדם טבע ודין", בירכה את יו"ר הועדה על תרומתו הרבה למען איכות הסביבה במשך השנים, והדגישה כי אין כיום שקיפות בקבלת ההחלטות במרכז ההשקעות, כאשר גופים מזהמים מקבלים הטבות ממרכז ההשקעות. "הנושא חייב להיפתר. העובדות הללו גורמות לפגיעה באיכות הסביבה בצורה קשה מאחר ואין כל סיבה למפעלים לשמור על התקנות". אמרה.
 
נאור ירושלמי, מארגון "חיים וסביבה", אמר כי ישנה חשיבות לביצוע התקנות, אבל לא-פחות חשוב הוא נושא עידוד המפעלים השומרים על איכות הסביבה בתקציבים ובהטבות, לעודד אותם להמשיך.
 
ח"כ איתן כבל ציין בדיון כי הוא שמח שנושא איכות הסביבה צובר עניין ציבורי רב, מאחר והנושא הינו בעל חשיבות עליונה. "בכל העולם הבינו זאת, ואני שמח שגם בישראל זה חודר".
 
בדיון עלו נושאים נוספים בתחום איכות הסביבה, כדוגמת עידוד טכנולוגיות סביבה במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, והארגונים הסביבתיים הציעו כי מרכז ההשקעות יפעל להגדרת עדיפות לחברות הפועלות בטכנולוגיות סביבה, על-ידי מתן מענקים, ובסיוע נוסף.
 
יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני סיכם את הדיון ואמר, כי נושא איכות הסביבה עומד בסדר יומה של הועדה. "אני מברך את כל הארגונים הפועלים בתחום. המעקב של ועדת הכספים על קביעת התקנות לנושא ההטבות למפעלים השומרים על איכות הסביבה, תימשך עד למיצויה".