חדשות
הנהג הישראלי עצבני עם סיבה
נתוני הכבישים הישראלים והתפתחות התעבורה, לא מאפשרת לנהג הישראלי את הפריבילגיה להישאר רגוע כשהוא על הכביש. הישראלי הממוצע מבלה בכל שנה יותר זמן בפקקי תנועה, וזה גם עולה לו הון תועפות
הנהג הישראלי מוכר כאב טיפוס ליצור העצבני במיוחד שקיים עלי אדמות. תמיד תלו את התופעה במנטליות? מסתבר שההחרפה במצב תלויה דווקא בכביש. מספר כלי הרכב הגודשים את הכביש, ומספר הקילומטרים אותם הם גומאים ביום רק גדלים בעשורים האחרונים, אך בהשוואה להם, פיתוח תשתיות התעבורה הישראלית מפגר אחריהם בהרבה, כך עולה מנתוני הלמ"ס, שיוצאים לאור בספר בנושא.
בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 1990, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית הארצית (קילומטראז') ובמצבת כלי הרכב גדולים מהותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. הבעיה הינה, שבעוד שהנסועה השנתית גדלה ב-161% יחסית לשנת 1990, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-139%, הרי שטח הכבישים גדל ב-74% ואורך הכבישים ב-42% בלבד. וזה מה שיוצר את הלחץ האדיר בכביש.
הנסועה הממוצעת לרכב עמדה על 20,100 ק"מ בשנת 2009 (20,200 ק"מ ב-2008). רכב נוסעים פרטי נסע בממוצע כ-16,700 ק"מ (בדומה ל-2008). משאית סולר כ-38,800 ק"מ; משאית בנזין – כ-21,300 ק"מ; אוטובוס זעיר – כ-42,100 ק"מ; מונית – כ-81,600 ק"מ; אוטובוס – כ-62,300 ק"מ ואופנוע – כ-8,700 ק"מ.
על פי הנתונים, המגמה רק בעלייה מתמדת.
-
לאיתן פנה לרבנים ולפוסקי הדור
לפנות לנהגים אשר סרים למרותם
לבעל יעברו על לא תרצח.ושמרתם לנפשכם.שהרבנים יוצאו פסק הלכה לגבי נהיגה לפי חוקי התנועה.ולעדקן אותם לכל המתחדש בתחבורה.בציבור אין טלויזיה ואין פרסומות.לא לגנוב מחסום רכבת.שבת שלום
1. פניה לרבנים
תני 06/08/2010 10:48