יום רביעי ט' בניסן תשפ"ד 17/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לבנון: 4 חשודים בריגול למען ישראל נמלטו מהמדינה

קצין בכיר בצבא לבנון, רסאן אל-ג'ד, שעבד בחברת הטלפונים הסלולארים בלבנון "אלפא" נמלט מלבנון לגרמניה לאחר שנחשד בריגול למען ישראל. לאחרונה הוזהר האיש כי הוא צפוי להיעצר. עוד ארבעה עובדים ב"אלפא" נמלטו מהמדינה

יוסי בלוך, י"א באב תש"ע - 22/07/2010 11:01
פרשית הריגול בלבנון מסתעפת. העיתון הלבנוני "א-דיאר" מדווח הבוקר (ה'), כי רסאן אל ג'ד, קצין בכיר לשעבר בצבא לבנון שנחשד כי ריגל למען ישראל במסגרת עבודתו בחברת הטלפונים הסלולארית בלבנון "אלפא" – נמלט מלבנון לגרמניה. לפי הדיווח, בנוסף לאל ג'ד, נמלטו מלבנון ארבעה טכנאים שעבדו בחברת "אלפא" הלבנונית.

ההתפתחויות בפרשה הן שיא של גל חשיפות של רשתות ריגול ישראליות בלבנון והו החמורה שבהן היא פרשת הריגול בחברת הטלפונים הסלולאריים "אלפא", בה לפי החשד שיתפו פעולה עובדים מהחברה עם שירותי הביטחון של ישראל ומסרו מידע רב ויקר ערך על אנשי חיזבאללה, סוריה  ואיראן המשתמשים בשירותי הטלפון של החברה.  

לפי הדיווח הבוקר ב"א-דיאר", אחד מבני משפחתו של הקצין אל ג'ד הזהיר אותו כי כוחות הביטחון של לבנון מחפשים אחריו. בעקבות כך הוא יצא במהירות לנמל התעופה בביירות ומשם המריא לגרמניה.

בנוסף דווח הבוקר, כי אחד מעובדי "אלפא" שנחשד בריגול למען ישראל עזב את ביתו בכפר בינת-ג'בל בדרום לבנון וחצה את הגבול לישראל.  

אמש הודיע שר ההסברה של לבנון, טארק מיטרי, כי ארצו מתכוונת להגיש תלונה למועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל בעקבות חשיפת רשתות הריגול הישראליות במדינה.

בשבוע שעבר דווח בלבנון, כי אנשי רשויות הביטחון במדינה עמלים על הכנת דו"ח מקיף שיפרט את פעילותן של 22 רשתות הריגול שהפעילה ישראל במדינה.