יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הנגבי זוכה מסעיפי מתן שוחד ומרמה, הורשע במתן עדות שקר

זיכוי חלקי: בית משפט השלום בירושלים זיכה הבוקר (ג') את השר לשעבר וח"כ צחי הנגבי, מעבירות של מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה. בית המשפט הרשיע את הנגבי בעדות שקר. מנכ"ל משרדו לשעבר - זוכה

יוסי בלוך, ב' באב תש"ע - 13/07/2010 09:09
נציגות סיעת קדימה בכלא לא צפויה להתרחב לפי שעה. בית משפט השלום בירושלים זיכה הבוקר (ג') את השר לשעבר, ח"כ צחי הנגבי מעבירות של מרמה והפרת אמונים ומתן שוחד בחירות, אך הרשיע את הנגבי במתן עדות שקר. במקביל, זיכה בית המשפט את מנכ"ל משרדו של הנגבי לשעבר, שמואל הרשקוביץ, מכל אשמה.

הבוקר הגיע הנגבי לאולם בית המשפט בירושלים בפנים חתומות וסירב לומר מילה, עם הישמע הכרעת השופטים פרצו מקורביו של הנגבי בקריאות שמחה. בסעיף הפרת אמונים זוכה הנגבי ברוב של שניים נגד אחד ובשאר הסעיפים התקבלה הכרעת השופטים פה אחד.

בכתב האישום פירטה הפרקליטות 72 מינויים פוליטיים שנעשו במשרד לאיכות הסביבה בין השנים 2001-2003, עת כיהן הנגבי כשר במשרד. הפרקליטות טענה כי לפחות ב-49 מינויים שנעשו במשרד היה ח"כ הנגבי מעורב וקידם אליהן את מקורביו ממרכז הליכוד.

הכרעת בית המשפט הבוקר מהווה מכה קשה לפרקליטות שהשקיעה מאמצים עצומים להביא להרשעתו של הנגבי וכינתה את המשפט "משפט הדגל של השחיתות הציבורית", אולם הבוקר בית המשפט קיפל את הדגל.
 
זמן קצר לאחר הכרעת בית המשפט אמר הנגבי: "בית המשפט היטיב להבין שבעת כהונתי כשר לאיכות הסביבה פעלתי מתוך מודעות לשגרת חיים אחרת, ולכן בית המשפט דחה ברוב דעות את הניסיון לקבוע כי במהלכיי בנושא המינויים נפל פגם פלילי". 
הנגבי הביע תקווה להמשיך ולכהן במערכת הפוליטית: "מדינת ישראל מקבלת היום פסק דין נורמטיבי שישליך לטובה על השירות הציבורי בישראל, ואני קיבלתי מבית המשפט את הזכות - כך אני מאמין - להפיק את הלקחים מהטעויות שאני עשיתי, להבין איפה טעיתי, להימנע מטעויות כאלה בעתיד ולהוסיף לשרת את מדינת ישראל ככל שאני אוכל".
"אני מאמין", הוסיף הנגבי, "שהכרעת בית המשפט מכניסה גם את סוגיית העונש לפרופורציה, מבהירה ששילמתי מחירים לא פשוטים. במשך 6 שנים לא יכולתי להיות שר בכיר, לא יכלו למנות אותי לממשלה, שזוהי כמובן זכות שאפשר לומר שאין גדולה ממנה. אני לא מתכוון לערער. אני מכבד, מרכין את הראש, מתנצל בפני הציבור על הדברים בהם טעיתי".

בפרקליטות התקשו לבלוע את הגלולה המרה. אחד מנציגי הפרקליטות, עו"ד אזר פדן, אמר: "הפרקליטות סברה שזהו המקרה המתאים להגיד 'עד כאן' לתופעה זו, שהיא לבה של השחיתות השלטונית", לדברי פדן, "היה ברור שנצא לדרך ארוכה ושהדברים לא יהיו קלים ופשוטים". 
 
בפרקליטות ניסו להתנחם בכך  ש"בית המשפט קבע בדעת רוב שלמרות שביצעו את העבירות בהקשר למינויים פוליטיים, יש מקום לבטל את כתב האישום נגד שני הנאשמים בטענה להגנה מן הצדק. אנו נלמד את הכרעת הדין ונקבל החלטות בהמשך. עניין הקלון מהווה חלק מגזר הדין, ונשמיע את הטיעונים שלנו בסוגיה הזאת בזמן המתאים". 

נציגה נוספת של הפרקליטות,
עו"ד נעמה סולטניק, טענה כי יש לראות גם את העבירות בהן הורשע הנגבי בסופו של דבר: "בית המשפט הרשיע את צחי הנגבי בעבירות חמורות של תצהיר ועדות שקר וקבע ששני הנאשמים עברו עבירות של מרמה והפרת אמונים בכל מה שקשור במינויים פוליטיים, ואף פעלו באופן שיטתי ומתוכנן", אמרה הפרקליטה.

(עדכון אחרון: 12:25)