יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בשורה למפגינים החרדים: אסור לשוטרים לתקוף בגז מפגינים פאסיביים

הייתם פעם באזור של הפגנה? הותקפתם בגז שצרב את פניכם? דעו, יתכן וזה לא חוקי. בעקבות מקרה של התזת גז על מפגין שהיה שרוע על הקרקע, הודיע השר לביטחון פנים, כי חל איסור על התזת גז על מפגינים

יוסי בלוך, כ"ו בתמוז תש"ע - 08/07/2010 16:10
חרדים רבים מכירים את הסיטואציה - הפגנה של קבוצת מיעוט חרדית בחוצות אחת הערים, כזו שאנו רגילים בה מידי יום או יומיים, ואז לפתע דהרה של קבוצת שוטרים עטויי שכפצים המצוידים באלות ובעיניים בוערות ומכים את כל מי שנקרה בדרכם בין אם יש לו קשר לאירוע ובין אם לא. לעיתים מזומנות לא פחות, השוטרים מקנחים בהתזה הגונה של גז צורב לפנים של המפגינים ושל העוברים ושבים התמימים ברחוב - כעת מסתמן סוף לאכזריות שלוחת הרסן הזו. הכל התחיל לפני כחודשיים כשפורסם בתקשורת בהרחבה סרט וידאו בו נראה שוטר יס"מ תוקף מפגין השרוע חסר-אונים על הקרקע - בגז מדמיע לפניו. השבוע התנער מההשוטר גם מפקדו, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', שקבע כי הוא פעל שלא-כדין. נגד השוטר מתנהלת חקירת מח"ש, שהוגשה ע"י המפגין וארגון זכויות האדם ביש"ע. 

בעת סיור של פקחי ההקפאה ביצהר, לפני כחודשיים, החלה במקום הפגנה. למקום הובאו שוטרי יס"מ רבים ואלו, לטענת התושבים, תקפו את המתיישבים. אחד המפגינים, שנעצר ונכבל, שכב חסר-אונים על הכביש ליד ניידת המשטרה, כששוטר יס"מ שומר עליו.

בסרט הוידאו נראה כיצד מגיח אל המפגין-השוכב שוטר יס"מ אחר מאחורי הניידת, ומתיז גז מדמיע לפניו. השוכב מתקפל בעויותות.

את הסרט ראה גם ח"כ חיים אמסלם מש"ס, שהגיש בעניין שאילתא לשר לביטחון הפנים. בתגובה הודה אהרונוביץ' כי "הפעלת התרסיס אפשרית בתנאי שלא ניתן להשתלט על החשוד ללא שימוש באמצעים, או כאשר יש חשש ממשי כי מגע פיזי עם החשוד עלול לגרום לנזק גדול יותר, לשוטר או לחשוד, מהנזק שעלול להיגרם כתוצאה מהשימוש בתכשיר".

אהרונוביץ' גם פירט את ההנחיות, והדגיש כי ההיתר להשתמש בגז הוא רק כלפי חשוד בתקיפת שוטר או תקיפת אדם מן הציבור, כלפי חשוד שהתנהגותו מעלה חשש ממשי לתקיפת שוטר או אדם מן הציבור, המתנגד למעצר באופן אלים, המנסה להימלט ממעצר או כלפי אסיר המפר את הסדר.

אורית סטרוק, מנהלת ארגון זכויות האדם ביש"ע אומרת כי עתה על מח"ש למצות במהירות את החקירה נגד השוטר-העבריין, להעמידו לדין פלילי – ולפעול להדחתו מהמשטרה. לדבריה, שוטרים התוקפים בגז מפגינים פסיביים היא תופעה נפוצה באירועים רבים, ויפה עשה השר לביטחון פנים כי הבהיר שהתנהגות זו אסורה ואין לה שום-היתר.