יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שערוריה: בעלי זקנים המגיעים לקבל מסכות אב"כ נתקלים בתשובה: לכם – אין מסכות

יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה", ר' חיים מילר, טוען: "העדר מסכות אב"כ לבעלי זקנים – גזענות ואפלייה מכוונת של ראשי מערכת הביטחון". מילר מציע: "להכניס את ראשי מערכת הבטחון לשבועיים לכלא בגין בזיון בית המשפט שחייב מתן ערכות מגן לבעלי זקן"

יוסי בלוך, כ"ג בתמוז תש"ע - 05/07/2010 16:23
בימים אלו כשהנושא הציבורי של מי מכבד את שופטי בית המשפט ומי לא עלה למודעות הציבורית וכאשר תוקפים את הציבור החרדי בגין אי ציות לבתי המשפט, תוקף יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה", חיים מילר, את הגורמים במשרד הבטחון המתעלמים מהחלטות בית המשפט בכל הנוגע למסכות אב"כ לבעלי זקנים.

יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה" מתריע כי העדר מסכות אב"כ לבעלי זקנים הינה גזענות ואפליה מכוונת וכי בדומה לפרשת עמונאל - יש לקנוס ואפילו להכניס את ראשי מערכת הבטחון לשבועיים לכלא בגין התעלמות מהחלטות ובזיון בית המשפט. הצהרה זו באה בעקבות מאות פניות שהגיעו אל "התנועה למען ירושלים ותושביה" על הקמפיין הגדול שקרא לציבור לבוא ולקחת מסכות אב"כ אולם מסתבר כי בעלי זקנים המגיעים למקומות החלוקה נתקלים בתשובה: לכם – אין מסכות.

חיים מילר זועק וקובע כי "זהו פשע ממדרגה ראשונה של הגורמים הביטחוניים ושל המדינה, כאשר ערביי מדינת ישראל מקבלים מסכות אב"כ והיהודים הנאמנים לד' ולתורתו ולארץ ישראל לא מקבלים מסכות אב"כ בטענה כי אין תקציב".

מילר מזכיר נשכחות כי בשעתו לפני מלחמת המפרץ הדריך אותו כ"ק מרן בעל ה"פני מנחם" מגור זצוק"ל לפנות לבית המשפט ולהתערב בנושא. כ"ק מרן בעל ה"פני מנחם" זצוק"ל שהכריז באותה תקופה קבל עם ועדה שלא יהיה צורך להשתמש במסכות בארה"ק  ונימק את השליחות שהטיל על חיים מילר בצורך לשמור על זכויות ציבור שומרי תורה ומצוות במדינה המתיימרת להיות מדינה היהודים וכאשר ידוע מראש שציבור זה ימסור נפשו על קידוש השם ולא יגזוז את הזקן גם בעת מצבי חירום של התקפת טילים לא קונוונציונלים.

באותה התקופה התקיימה אף התייעצות עם מרן פוסק הדור הגרש"ז אוייערבך זצוק"ל ולאחר מכן "התנועה" פנתה לבג"ץ שקיבל את הטענות והורה למדינה לקצות 70 מליון ₪ באופן מיידי ולהזמין מסכות אב"כ לבעלי זקנים.

למרות אותה פסיקה מתעלמים גם היום גורמי הבטחון ומכניסים בסכנה גמורה את ציבור בעלי הזקנים בישראל. כאשר כל המערכת מתכוננת לקראת מלחמה יש להכליל בהכנות גם את בעלי הזקנים שכן גם אם קיימת החלטה להקצות כספים לענין הרי שתהליך היצור לוקח זמן.

בפניה אל סגן שר הבטחון, מתן וילנאי, כותב מילר: "בעת הזו. עת חלוקת מסכות אב"כ לציבור בישראל, ישנה אפליה משוועת וזועקת לשמים כלפי בעלי הזקנים בישראל, שלא מקבלים מסכות אב"כ המותאמות להם בטענה של העדר תקציב. בשעתו, לפני מלחמת המפרץ, פנינו בנושא לבית המשפט, שפסק כי על המדינה להקצות כ 70 מליוני שקלים עבור מסכות לבעלי הזקנים בישראל וכך היה, ובעת הזאת הגורמים חוזרים על המשגה והעוול הנורא, נודה על מעורבותך בענין" – מסיים חיים מילר ומוסיף כי -"אם לא נקבל תשובה מיידית מגורמי הבטחון בישראל אליהם פנינו לא תיוותר לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט שיקנוס את גורמי הבטחון על אי ציות לפס"ד ובזיון בית המשפט".