יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליברמן: "אסור להשלים עם תופעות כאלה"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, נפגש הבוקר (א') עם נשיא לטביה, ולדיס זלטרס, בריגה. שני האישים דנו ביחסי שתי המדינות וסיכמו על הידוק שיתוף הפעולה. ליברמן תקף את קיומה של צעדת אנשי הימין הקיצוני בריגה בשבוע שעבר: "אסור להשלים עם תופעות כאלה"

יוסי בלוך, כ"ב בתמוז תש"ע - 04/07/2010 16:25
מנסה להירגע בלטביה. על רקע המתיחות הקשה עם ראש הממשלה נתניהו והרחק מעין הסערה - שר החוץ וסגן רה"מ, אביגדור ליברמן, נפגש הבוקר (א') בריגה עם נשיא לטביה, ולדיס זלטרס. השר ליברמן הביע באזני זלטרס את הערכתה של ישראל על העמדה ההגונה והמאוזנת שלטביה מציגה בעניינים הנוגעים לישראל במסגרות האיחוד האירופי.

השר ליברמן הזכיר כי ישראל עדיין נאבקת על עצמאותה והישרדותה ולטביה ומדינות אחרות מברית המועצות לשעבר, שזכו בעצמאותן לפני שנים לא רבות, מבינות זאת טוב יותר ממדינות אחרות באירופה. השניים דנו בפגישתם בנושאים נוספים העומדים על הפרק במזרח התיכון ובהם, איראן וטורקיה.

שני האישים דנו בהידוק שיתוף פעולה בין המדינות בנושאים כלכליים, מדיניים ותרבותיים וסיכמו להמשיך ולהדק הקשרים בכל התחומים. שר החוץ שיבח את שיתוף הפעולה בין המדינות.
זמן קצר לאחר מכן יצא ליברמן לטקס יום השואה הממלכתי של לטביה ואמר, כי פעמים רבות היום "האנטישמיות לובשת צורה של אנטי-ישראליות". ליברמן הדגיש כי "אסור לנו להשלים עם זה" וכי "הלקח הוא, שהעם היהודי צריך תמיד להיות מוכן להגן על עצמו".

ליברמן התייחס בדבריו למצעד החגיגי שנערך בשבוע שעבר בריגה ע"י גורמי ימין קיצוני לציון כניסת הנאצים לריגה – אירוע המצוין כחג לשחרור לטביה מידי הכובש הסובייטי, ואמר כי "אסור להשלים עם תופעות כאלה המתרחשות במדינות הבאלטיות ובעולם בכלל".

משרד החוץ
  [צלם]

משרד החוץ
  [צלם]

משרד החוץ
  [צלם]