יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אילון: "החמאס מונע העברת ציוד הומניטרי לעזה"

סגן שר החוץ, דני אילון, האשים בתדרוך שמסר בתדרוך לשגרירים זרים בכרם שלום: "מי שמונע העברת ציוד וסחורות לתושבי עזה זה חמאס ולא ישראל". לדברי אילון, "אין בעייה הומניטרית בעזה"

יוסי בלוך, י"ט בתמוז תש"ע - 01/07/2010 17:08
ישראל מאפשרת, החמאס לא. סגן שר החוץ,דני אילון, קיים היום (ה') תדרוך ללמעלה מ-70 שגרירים זרים, וכן לכלי תקשורת זרה וישראלית במעבר 'כרם שלום' בכניסה לרצועת עזה, בנושא מדיניות מעבר סחורות לעזה. בתדרוך השתתפו מתאם פעולות בשטחים, האלוף איתן דנגוט, ומנהל מעבר כרם שלום, עמי שקד.

בדבריו בפני השגרירים הזרים הדגיש אילון כי אין מקום לטענות על משבר הומניטרי בעזה. "אין משבר הומניטארי בעזה ואין מחסור במוצרים. ביקשנו להראות לכם כאן, במעבר כרם שלום, את כל המאמצים שעושה ישראל להפריד בין האוכלוסייה האזרחית של עזה לבין חמאס שמונהג ע"י איראן. המקרה ההומניטארי היחיד בעזה הוא גלעד שליט". הדגיש אילון.

"אנו רואים כאן היום כי אין שום מניעה בהכנסת סחורות לעזה ואם יש מישהו שעוצר את העברת הסחורות לתושבי עזה זה חמאס ולא ישראל. ישראל מעבירה את רוב הסחורות שהפלסטינים מבקשים אך במקביל, ישראל בודקת ומוודאת כי סחורות שישמשו לתשתית טרוריסטית של חמאס ויפגעו בביטחון המדינה לא יוכנסו לעזה", הסביר סגן שר החוץ.

אילון כיוון בדבריו את האצבע כלפי איראן העומדת מאחורי ממשל החמאס בעזה: "חמאס הוא שלוחה של איראן והינו גורם מרכזי לאי-היציבות באזור. אנו נמשיך לבודד את חמאס עד שלא יקבל את תנאי הקוורטט והקהילה הבינלאומית".

סוגיית גלעד שליט שעומדת עתה בלב הדיון הציבורי עלתה גם כן בדבריו של אילון שביקש מהשגרירים הזרים לפעול למען שחרורו של החייל החטוף ולהפעיל את כל מנופי הלחץ שעומדים לרשות ממשלותיהם לצורך קידום העניין.

בהמשך, סיירו השגרירים במעבר 'כרם שלום' וקיבלו תדרוך מנציגי הצבא בנושא מעבר הסחורות לעזה. מתאם הפעולות בשטחים, האלוף איתן דנגוט, עדכן כי בקרוב צפויה להגיע להשלמה רשימת המוצרים המותרים בכניסה לרצועת עזה, בהתאם להחלטת הקבינט בשבוע שעבר.