יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מפקד המטות המשולבים: "תקיפה ישראלית באיראן - מסוכנת"

מפקד המטות המשולבים של ארה"ב, הגנרל מייקל מאלן, אמר הבוקר (ג') מתקפה ישראלית על מתקני הגרעין של איראן - מסוכנת ועלולה "לערער באופן קיצוני" את היציבות במזרח התיכון. מאלן הביע ספק באשר להצהרותיה של איראן כי הכורים שהיא בונה נועדו "לצרכי שלום"

יוסי בלוך, י"ז בתמוז תש"ע - 29/06/2010 07:57
הדיבורים על מתקפה ישראלית אפשרית באיראן אינם יורדים מהפרק, אולם ראה שממשל אובמה אינו מכון להעלות על דעתו רעיון שכזה. "ישראל מבינה כי תקיפה באיראן מסוכנת", כך אמר הבוקר (ג') ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, האדמירל מייקל מאלן. הוא הוסיף כי ארה"ב וישראל "מתואמות" בנושא האיראני.

הגנרל מאלן דיבר בפני פורום הביטחון של מכון 'אספן' בקולורדו, מספר ימים לאחר ששב מביקור קצר בישראל. מאלן הביע ספק רב באשר להצהרות משטר האייתולות כי בניית הכורים הגרעיניים באיראן היא לצרכי שלום והוסיף כי השגת נשק גרעיני לאיראן מהווה "סכנה גדולה". מאלן אמר עוד, כי איראן תמשיך לבנות ולפתח את תכנית הגרעין שלה, זאת על אף הסנקציות המוטלות עליה.

למרות זאת, מאלן הבהיר כי תקיפה ישראלית באיראן היא מסוכנת מאד והיא "תערער באופן קיצוני" את המצב במזרח התיכון. לדברי מאלן, ישראל – בת בריתה של ארה"ב, מבינה זאת היטב.

בתחילת השבוע ביקר הגנרל מאלן בישראל ונפגש עם הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, ואמר לאחר פגישתם: "אני תמיד מנסה לראות את האיומים והאתגרים מהזווית הישראלית". מאלן אמר עוד, כי "האינטרסים במזרח התיכון הם אמנם ישראלים, אך הם חשובים גם לארצות הברית".

בדבריו שיבח מאלן את מקבילו הישראלי, הרמטכ"ל אשכנזי, ואמר כי "מנהיגותו של אשכנזי שיפרה את היחסים בינינו, אולם האתגרים נותרו". אשכנזי הודה לגנרל האמריקני, ואמר "שוחחנו על האיומים והאתגרים הניצבים בפנינו". עוד אמר אשכנזי, כי קיימת מערכת יחסים טובה בין ראשי שני הצבאות: "אני רואה באדמירל מאלן חבר אמיתי ושותף".