שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נועם שליט: "מעוניינים במעשים, לא בדיבורים"

כעשרת אלפים איש יצאו הבוקר מביתו של גלעד שליט במצפה הילה בגליל, לצעדת מחאה שתגיע עד לבית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על העיכוב בשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, שעתה מלאו ארבע שנים לנפילתו בשבי. נועם שליט לנתניהו: "די לדיבורים, רוצים מעשים"

יוסי בלוך, ט"ו בתמוז תש"ע - 27/06/2010 12:48
מחכים לגלעד. כעשרת אלפים איש יצאו היום מביתו של גלעד שליט במצפה הילה בגליל לצעדת מחאה שתגיע עד לבית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על כך שיראל אינה עושה די לשחרורו של החייל החטוף. בתחילת הצעדה התקשר ראש הממשלה, לנועם שליט אביו של החייל החטוף גלעד, והזמין אותו לפגישה בלשכתו בירושלים. נועם שליט אמר לראש הממשלה: "אנחנו מעוניינים במעשים, לא בדיבורים".

הבוקר בישיבת הממשלה, דיווח ראש הממשלה כי הוא שוחח עם אביו של גלעד שליט והזמין אותו ואת בני משפחתו לפגישה בירושלים. "ליבנו עם משפחת שליט", אמר ראש הממשלה. "אני קורא לקהילה הבינלאומית להתייצב לצידה של מדינת ישראל בדרישה החד משמעית והצודקת שלנו שחיילנו החטוף ישוחרר".

הבוקר הודיעו שני שרים על כוונתם להצטרף לצעדה, שר הפנים ר' אלי ישי והשר מיכאל איתן, הודיעו שיצטרפו לצעדת המחאה בדרכה לירושלים.

"בכל נושא יש אצלנו ויכוחים בעד ונגד. בנושא אחד כולנו מאוחדים והוא ברצון לראות חזרה בבית את גלעד שליט", הסביר השר איתן. "בעיני, הצעדה למען שחרורו של גלעד שליט באה לבטא את הרגש האנושי והלאומי אשר קיים אצל כל אחד מאיתנו, לחזק את החייל ואת בני משפחתו ולהזכיר לכולנו לפעול ללא לאות על מנת להביא לשחרורו. בעוד שהממשלה צריכה להפעיל את הראש צריך גם לפעול עם הלב ולצאת להזדהות עם החייל, המשפחה וערכי הסולידריות עליהם אנו מקיימים את החברה הישראלית".

בתחילת צעדת המחאה, נשא נועם שליט דברים ותקף את התנהלות הממשלה על הטיפול בשחרור בנו השבוי. "גלעד חיכה ארבע שנים והוא עדיין מחכה. מחכה לאלה ששלחו אותו, מחכה למפקדיו, מחכה לראשי הממשלה, מחכה לשרי הביטחון, אבל הם לא שומעים".

"הדיון על בשר ודם הפך מדיון על ערכים ואתוס לסחר מכר של מכולת", אמר שליט בנאומו. "לא נחכה יותר, לא נמתין יותר במצפה הילה. אנו משפחתו של גלעד חבריו והפעילים המסורים והנאמנים ועשרות אלפי התומכים יוצאים למסע רגלי ארוך לעבר הבירה ירושלים ולעבר ביתו של ראש הממשלה נתניהו", אמר והצהיר: "נחזור לביתנו רק עם גלעד".
מסע המחאה יצא הבוקר מכביש 89 בצפון בדרך לירושלים.