יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

איחוד האמירויות מצטרפת לסנקציות על איראן

בצעד מפתיע, הודיעה ממשלת איחוד האמירויות כי היא סוגרת 40 חברות שעוטסקות בסחר עם איראן תוך הפרה של הסנקציות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על איראן. באמירויות מתגוררים 400 אלף איראנים והסחר בין המדינות נאמד ב-10 מיליארד דולר בשנה

יוסי בלוך, י"ב בתמוז תש"ע - 24/06/2010 08:34
מכה לתעשיית הנשק באיראן. ממשלת איחוד האמירויות הודיעה בימים האחרונים כי היא סוגרת 40 חברות שעוסקות בסחר עם איראן המהווה הפרה של החלטת הסנקציות של מועצת הביטחון על המדינה האסלאמית, כך דווח הבוקר (ה') בעיתון מקומי.

לפי הדיווח, החברות אותן סגרו שלטונות איחוד האמירויות ניהלו סחר עם איראן במוצרים אסטרטגיים, המשמשים במקביל לצרכים אזרחיים ולצרכים צבאיים. סחורות אלו נאסרו לאחר החלטת הסנקציות של מועצת הביטחון בתחילת החודש.

בכיר בשלטונות איחוד האמירויות אמר לעיתון כי החברות עשו, "שימוש כפול ומסוכן בסחר בחומרים שנאסרו על ידי החלטת מועצת הביטחון והאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני".

בהודעת שלטונות האמירויות נאמר כי "ייסגרו מיידית עסקיהן של כל החברות באיחוד האמירויות שהתגלה כי יש להן קשרים למשמרות המהפכה האיראנים, או גורמים אחרים שנכסיהן הוקפאו על ידי האו"ם". בהודעה, מצהירה ממשלת האמירויות כי "איחוד האמירויות מבטיח לעמוד בהתחייבויותיו כלפי המאמץ למניעת הפצת נשק גרעיני".

בתחומי איחוד האמירויות פעילים 400 אלף איראנים, חלק גדול מהם הם אנשי עסקים הפועלים במדינה. שיעור הסחר בין איראן לאיחוד האמירויות נאמד ב-10 מיליארד דולר מדי שנה, כאשר החלק הארי הוא יצוא מהנסיכויות לרפובליקה האסלאמית.

מומחים מעריכים כי האיראנים נוהגים לפתוח חברות קש ולרשום אותן ברישום מקומי, כך שלא חלות עליהן כל מגבלות – כפי שחלות על חברות איראניות, אולם, בסופו של דבר החברות המקומיות שולחות את החלקים והציוד אותן הן רוכשות במסווה תמים לאיראן, לה נאסרה מכירת ציוד כזה.