יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"אובמה לא מעורב, חלש ומבוהל"

ארה"ב סוערת: מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן, הגנרל סטנלי מקריסטל, מצוטט בראיון למגזין אמריקני כשהוא תוקף בחריפות את הנשיא אובמה ואת אנשי הפנטגון ובכירים נוספים בממשל. בין השאר אמר על אנשי הממשל: "האויב האמיתי - הרכרוכים בבית הלבן"

יוסי בלוך, י' בתמוז תש"ע - 22/06/2010 18:54
אובמה חלש. את מה שבישראל העזו עד עתה ללחוש בשם מקורבים עלומי שם, אמר אמש הקצין האמריקני הבכיר ביותר באפגניסטן ומפקד כוחות נאט"ו במדינה, הגנרל סטנלי מקריסטל, שהטיח ביקורת חריפה וחסרת תקדים בנשיא האמריקני ובאנשיו. בעקבות הדברים זומן מקריסטל לשיחת בירור דחופה בוושינגטון.

בראיון שהעניק הגנרל מקריסטל למגזין "רולינג סטון" הוא התבטא בחריפות יוצאת דופן כנגד אובמה וסגנו, ביידן, וכן, כנגד היועץ לביטחון לאומי ג'ונס, השליח האמריקני המיוחד לאפגניסטן הולברוק, ונגד השגריר האמריקני באפגניסטן.

הראיון עצמו טרם התפרסם אולם מהציטוטים שהתפרסמו בו די ברור שהגנרל האמריקני יאלץ לסיים את תפקידו, זאת על אף הודעת התנצלות שהוא מיהר לשגר.

בראיון שחלק מהציטוטים בו מופיעים בשם עוזריו של מקריסטל נאמר בין השאר כי בעת שהגנרל מנהל את המערכה באפגניסטן הוא "אף פעם הוא לא מסיר עין מהאויב האמיתי - הרכרוכים בבית הלבן". לדברי עוזריו של מקריסטל, התרשמות הגנרל מהנשיא אובמה הייתה שהוא "חלשלוש, מבוהל ולא מסוגל לדבר על אפגניסטן". מקריסטל התבטא באוזני מקורביו כי הוא "מאוכזב" מהנשיא אובמה וממשלו.

לפי הדיווח של עוזריו, כשמקריסטל נתבקש לחוות דעה על סגן הנשיא, ג'ו ביידן, ענה: "מי זה?"

בשיחה עם יועציו של הגנרל הם טענו כי הגנרל הבכיר התאכזב קשות מאי-מעורבותו של הנשיא במתרחש באפגניסטן. "אובמה לא היה מעורב. הבוס היה מאכזב", אמרו עוזריו של מקריסטל. הם אמרו כי הגנרל אמר לאחר פגישתו עם הנשיא כי הפגישה ביניהם הייתה "מכאיבה" וכי היועץ לביטחון לאומי של אובמה הוא "ליצן התקוע בשנת 1985".   

עוזריו של הגנרל תיארו כי בעת שהגיע מייל מהשליח המיוחד של הנשיא לאפגניסטן, ריצ'רד הולברוק, הגיב הגנרל בזלזול מוחלט, ואמר: "הו, לא עוד אי-מייל מהולברוק. אני לא רוצה אפילו לפתוח אותו".

עם ציטוט המשפטים החריפים בראיון פרצה סערה עצומה בארה"ב ודרישות להדחתו של הגנרל הבכיר נשמעות בוושינגטון. במקביל פרסם הגנרל הודעת התנצלות בה נאמר כי הציטוטים שנאמרו בכתבה על ידי עוזריו היו "נגועים בשיפוט מציאות לקוי שהיה אסור לו להתרחש". מקריסטל הוסיף כי "יש לי הערכה עצומה לנשיא אובמה ולצוות לביטחון לאומי שלו".

בעקבות הדברים פוטר מתפקידו יועץ התקשורת של מקריסטל שהיה אחראי על עריכת הראיון.

באפגניסטן הגיבו בברכה למקריסטל. דובר הממשלה בקאבול שיחסים ממתוחים שוררים בינה לוושינגטון אמר, כי "הנשיא תומך בגנרל מקריסטל ובאסטרטגיה שלו באפגניסטן, והוא מאמין שהוא המפקד הטוב ביותר שארצות הברית שלחה לאפגניסטן בתשע השנים האחרונות".

גם בטאליבן חיככו ידיים בהנאה ודובר הארגון אמר כי הדברים משקפים את "התבוסה של המערב" במדינה.