יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: "מנסים לבדוק דרכים נוספות לשחרור שליט"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת נעשים מאמצים כל העת לשחרור גלעד שליט: "אנחנו מחפשים כל הזמן דרכים נוספות להחזיר את גלעד הביתה בריא ושלם", אמר נתניהו. נועם שליט: "היכן גלעד במשוואה הזו?"

יוסי בלוך, ט' בתמוז תש"ע - 21/06/2010 18:18
 "האחריות שלי היא גם להחזיר את גלעד למשפחתו ולעמו, וגם לדאוג לביטחונם של כלל אזרחי ישראל. לא נסכים לשחרר אסירים למקומות שמהם יוכלו לרצוח ישראלים". כך אמר בצהרים (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת. הדברים נאמרו על רקע הקמת שדולה פרלמנטרית למען גלעד שליט ועל רקע ביקורת קשה שמתח נועם שליט על התנהלות ראש הממשלה במאבק לשחרור בנו החטוף.

נתניהו סקר את מאמציו לטיפול בסוגיית החייל החטוף: "מיד עם כניסתי לתפקיד מיניתי את חגי הדס, ובעקבות זאת הכנסנו למשא ומתן את המתווך הגרמני". נתניהו המשיך, "הדבר הבא היה השגת קלטת הווידיאו שהוכיחה לכל העולם שגלעד בריא וחמאס אחראי לשלומו.

"בדצמבר 2009 המתווך הגרמני בא עם הצעה לעסקה של 450 אסירים לחמאס ועוד 550 כמחווה למצרים. זו הצעה לא פשוטה, אבל הבענו את הסכמתנו. חמאס עדיין לא נתן תשובה", הזכיר נתניהו. 

נתניהו התחייב כי במסגרת עסקה לא ישוחררו מחבלים מסוכנים: "ניסיון העבר מלמד שמשוחררי העסקאות הקודמות רצחו הרבה מאוד ישראלים. רק לאחרונה אחד ממשוחררי עסקת טננבאום היה מעורב ברצח הרב מאיר אבשלום חי, אב לשבעה.

"התשובה שלנו למתווך הגרמני הייתה ממוקדת בעניין הזה - לא נוכל לשחרר מחבלים מסוכנים למקומות ביהודה ושומרון, שמהם יוכלו לרצוח אזרחים ישראלים". נתניהו הדגיש, כי כל העת נעשים מאמצים נוספים ונבחנות דרכים חדשות בניסיון לשחרר את החייל החטוף: "אנחנו מחפשים כל הזמן דרכים נוספות להחזיר את גלעד הביתה בריא ושלם".

"שוחחתי כמה פעמים עם אביבה ונועם שליט. אמרתי להם שאני מבין אותם, ומזדהה עם הסבל הנורא והציפייה שלהם. כולנו מייחלים יחד איתם לשחרורו של גלעד".

נועם שליט: היכן גלעד במשוואה הזו?

היום הושקה בכנסת שדולה פרלמנטרית למען שחרורו של גלעד שליט, בדיון השתתף גם אביו של החייל החטוף גלעד שליט, נועם שליט שתקף בחריפות את התנהלות הממשלה וראש הממשלה במסגרת המאמצים לשחרור בנו החטוף: "ראש הממשלה הודיע אתמול בקול בוטח על שינוי מדיניות הסגר", אמר שליט, "במילים אחרות, בקולו הבטוח וההחלטי, הוא הודיע 'נכנעתי ללחץ הבינלאומי שהופעל עלינו'. ואנו שואלים: היכן גלעד במשוואה הזאת?" תהה אביו של גלעד.

שליט הזכיר את מקרה רון ארד: "כבר שני ראשי ממשלה ושתי ממשלות כשלו. אנחנו אומרים, ויתקנו אותי אם אני טועה, זו תעודת עניות שלא הייתה כדוגמתה למדינת ישראל. בעצם הייתה - במקרה של רון ארד".

בהתייחסו להקלות האחרונות שאושרו אמש בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, אמר שליט, "שוב אנחנו מקבלים כל מיני סיפורים על כוסברה. במעט הכלים שיש למדינת ישראל, הסגר היה אחד הכלים וגם הוא התמסמס והוא כבר איננו, לא קיים, הוא כבר אבוד. ברגע שיש סדק, אז האמצעי הזה כבר לא קיים. ארבע שנים אומרים וחוזרים ואומרים כי דרישות תעודדנה חטיפות נוספות. ארבע שנים כבר מנסים להפחיד אותנו".
  1. 1. במיבחן התוצאה-סיים העיסקה ושחרר את החייל [לל"ת]
    ניצן 22/06/2010 23:22