יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: הקלות לאזרחים, הידוק הסגר לחמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסביר את את עמדת ישראל לאחר החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני על הקלות בסגר על עזה. "לא יהיה סגר אזרחי על עזה, אבל יהיה סגר ביטחוני שמתהדק עכשיו", אמר נתניהו. ארה"ב מברכת על ההחלטה: "מאמינים שהדבר ישפר חיי הפלסטינים"

יוסי בלוך, ט' בתמוז תש"ע - 21/06/2010 09:22
"שללנו מחמאס את היכולת להאשים את ישראל בפגיעה באוכלוסיה אזרחית. ידידנו בעולם מתייצבים מאחורי ההחלטה שלנו ונותנים לגיטימציה בינלאומית להמשך הסגר הביטחוני על חמאס", כך אמר אמש (א') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר אישור הקבינט המדיני-ביטחוני לביצוע הקלות בסגר על עזה. נתניהו הסביר את העמדה החדשה של הממשלה: "לא יהיה סגר אזרחי על עזה, אבל יהיה סגר ביטחוני שמתהדק עכשיו".

מקורות בכירים בירושלים הביעו סיפוק מאישור ההחלטה בקבינט ואמרו כי ההחלטה התבקשה כבר זמן רב. "בעקבות שינוי מדיניות המצור, הפוקוס הבינלאומי יהיה על הקסאמים שהחמאס יורה ולא על הכוסברה שישראל לא מכניסה", הסבירו.

בכיר בלשכת ראש הממשלה אמר ל'הארץ' כי המדיניות החדשה מסייעת לישראל מבחינה מדינית. "זה היה נכון לשנות את המדיניות הישנה גם אם לא היה משט", אמר הבכיר והסביר: "המדיניות החדשה שתמנע מקרים אבסורדיים כמו מניעת כניסה של פסטה לעזה תחזק את היכולת של ישראל מול העולם לשמור על סגר ביטחוני ותסייע לעמדה המוסרית של ישראל שתובעת את שחרורו של גלעד שליט".

אמש אישר הקבינט המדיני-ביטחוני פה אחד, את הצעת ראש הממשלה לצמצם את המצור על עזה ולאפשר הקלות משמעותיות לאוכלוסיית הרצועה. מאוחר יותר פרסמה לשכת ראש הממשלה רשימת ובה פירוט ההקלות החדשות והמגבלות שטרם הוסרו, כפי שגיבש ראש הממשלה ביחד עם שליח הרביעייה הבינלאומית, טוני בלייר.

במסגרת ההקלות החדשות תותר הכנסה ללא הגבלה של מוצרי מזון, צעצועים ותרופות. חומרי בנייה שהכנסתם נאסרה לחלוטין עד עתה, יותרו לכניסה רק במידה ויהיו בפיקוח מוסדות האו"ם.

הבית הלבן פרסם אמש הודעת תמיכה בהחלטת הקבינט. דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר אמש: "ארה"ב מקבלת בברכה את המדיניות החדשה ביחס לעזה". גיבס הוסיף, כי "מרגע שייושמו, אנו מאמינים שהסידורים האלה ישפרו בצורה משמעותית את התנאים עבור הפלסטינים בעזה, וימנעו יחד עם זאת כניסת נשק לרצועה".

לדברי גיבס, ארה"ב משתפת פעולה בצוותא עם ישראל, הקוורטט, הפלסטינים וגורמים נוספים מהקהילה הבינלאומית, כדי "להבטיח שהסידורים האלה ייושמו במהירות והיעילות המרביים, וכן על מנת לחקור דרכים נוספות לשיפור המצב בעזה, כולל חופש תנועה גדול יותר וסחר בין עזה והגדה המערבית".