יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האמהות נשארות בינתיים בבית

שופטי בית המשפט העליון החליטו לדחות את הדיון בעניין ביצוע צו המאסר נגד האמהות לבנות עמנואל, ליום ג' השבוע. השופטים קראו ליועץ המשפטי לממשלה וינשטיין, לחקור האם התבטאויות החכ"ים החרדים נגד הבג"ץ אינן מהוות "זילות כבוד בית המשפט"

יוסי בלוך, ח' בתמוז תש"ע - 20/06/2010 16:38
 
האמהות נשארות בחוץ, בינתיים. שופטי בית המשפט העליון דנו היום בנושא ביצוע צווי המאסר כנגד 22 האמהות של ילדות עמנואל, במהלך הדיון החליטו שופטי בג"ץ לדחות את הדיון ליום ג' השבוע. השופטים קראו ליועץ המשפטי לממשלה לבדוק התבטאויות החכי"ם החרדים נגד בית המשפט.

השופטים קבעו כי האמהות שטרם התייצבו למאסר יישארו מחוץ לבית הכלא לפחות עד ליום ג', אז יתקיים דיון ללא נוכחות קהל ובהשתתפות פרקליטי שני הצדדים בלבד.

בנוסף, ביקשו השופטים בראשות השופט אדמונד לוי מהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, לבדוק אם ההתבטאויות של נבחרי ציבור חרדים כנגד פסיקת בית המשפט העליון בסוגיית עמנואל הגיעו לכדי "זילות בית המשפט". השופט לוי ביקש מהיועה"מ להנחות את חברי הכנסת לגבי המתחייב ממעמדם ומתפקידם.

עוד כתבו השופטים כי "בימים האחרונים נשמעו במסגרת השיח הציבורי המותר גם התבטאויות חריגות ביותר נגד בית משפט זה ובמיוחד נגד אחד משופטיו וזאת בין השאר על ידי נבחרי ציבור". בעקבות ההתבטאויות האלה, ביקשו השופטים את הגנתו של היועץ המשפטי לממשלה.
 
ד"ר אביעד הכהן, פרקליט עמותת "נוער כהלכה" העומדת מאחורי העתירה הקנטרנית לבג"ץ, מסר בתגובה להחלטה כי "יש לקוות שאורך הרוח והסובלנות שמגלה בית המשפט בעניינם ינוצלו על ידי ההורים וכל התומכים בהם לחשבון נפש ולחרטה על גילויי האפליה הפסולים וביזוי בית המשפט ופסקי דינו, ולא לשם המשך מסע ההסתה נגד רשויות אכיפת החוק".

לשכת סגן שר החינוך - כלא מעשיהו

סגן שר החינוך, ר' מאיר פרוש, פתח היום לשכה זמנית במאהל מחאה שהוצב ליד חומות כלא מעשיהו. פרוש עושה את הצעד כהזדהות עם האבות הכלואים בבית הכלא על רקע סירובם לקבל את התערבות בג"ץ בחינוך בנותיהם.