יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תבוסה צורבת לשמאל, למערכת המשפט ולתקשורת המגויסת

כשבקדימה מנסים לשכנע ש-28 זה יותר מ-27, מתרחש מהפך גם בוועדה למינוי שופטים

דוד כץ (טור אישי) י"ז בסיון תשס"ט - 09/06/2009 15:16
מערכת המשפט והתקשורת המגויסת, בלחץ. החלטת הכנסת אמש (ב') למנות את ח"כ דוד רותם ואת ח"כ אורי אריאל, כחברי הוועדה למינוי שופטים, הפכה את מספר החברים בוועדה הסרים למרותה של הממשלה, לרוב כמעט מוצק, יחד עם השרים יעקב נאמן וגלעד ארדן.
 
בנימין נתניהו, כתב הבוקר העיתונאי יוסי ורטר ב"הארץ", "הצליח להחדיר את נציג הימין הקיצוני, חבר בסיעה בעלת מאפיינים כהניסטיים, אל קודש הקודשים: הוועדה לבחירת שופטים. בכך, הושלם כיתורם של המערכת המשפטית ושל בית המשפט העליון על ידי גוש הימין והדתיים בראשות נתניהו: מה שהחל במסירתם של משרדי המשפטים וביטחון הפנים, ושל ראשות ועדת החוקה חוק ומשפט לידי סיעת ליברמן, הסתיים אמש בבחירתם של דוד רותם מישראל ביתנו ואורי אריאל מהאיחוד הלאומי לוועדה".
 
ורטר כותב, כי שלושת שופטי העליון בוועדה הפכו למיעוט מבוטל, ונתניהו צירף לרשימה המתארכת של יריבים מהארץ ומהעולם, עוד יריבה רבת עוצמה: נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש.
 
ואכן, בסביבתה של נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, מבכים את המצב החדש. "מדובר במכה למערכת המשפט", אמר גורם המקורבת לשופטת בייניש. לדבריו, "בוועדה יכהנו יעקב נאמן, גלעד ארדן, אורי אריאל ודוד רותם - שעמדותיהם קרובות הרבה יותר לשר המשפטים הקודם, דניאל פרידמן, מאשר לנשיאת בית המשט העליון".
 
"כניסתו המפתיעה של חבר הכנסת אריאל משנה את מאזן הכוחות בוועדה וכעת שופטי העליון יצטרכו להגיע להסכמה עם שאר החברים בוועדה לגבי המועמדים לעליון. יש לזכור שלערכאות השלום והמחוזי צריך רוב רק של חמישה חברים, כך שהנשיאה ביניש בעצם איבדה מכוחה בהרכב הנוכחי של הוועדה", צוטט ב-ynet גורם משפטי בכיר.
 
יו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, זועם גם הוא: "מה שהיה הכנה לטריק, הפך לטריק מוצלח. במשך שנים מקובל שבוועדה למינוי שופטים מכהן אחד מהקואליציה ואחד מהאופוזיציה. מה שנעשה כעת הוא טריק שאי-אפשר להסתיר אותו. חבר הכנסת אריאל מצטרף בעצם לחברי הקואליציה, שהופכת את הוועדה לוועדה מאוד פוליטית".
 
העיתונאי יוסי ורטר כותב עוד ב"הארץ", כי ח"כ אורי אריאל, נציג הימין האופוזיציה, ידע שנתניהו מעוניין בבחירתו. "הוא ידע ששר המשפטים נאמן שרוצה שליטה מקסימלית בוועדה, מגויס לבחירתו. הוא ידע שעסקני יש"ע מפעילים לחצים כבדים על ח"כים ושרים בליכוד כדי שיצביעו לאריאל. הימין המשפטי ששונא את העליון ומתעב את המערכת המשפטית התגייס במלוא כוחו, כמו שרק הוא יכול, למערכה לכיבוש המאחז האחרון: כיסאו של נציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים".
 
ורטר כותב בחמת-זעם על ההחלטה הדמוקרטית של הכנסת: "על-מנת להשלים את ההשתלטות העוינת על מערכת המשפט ראש הממשלה היה מוכן לרמוס את כללי המשחק הנהוגים בכנסת זה כ-25 שנים, לפיהם, הקואליציה תומכת אוטומטית בנציג הסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה לוועדה. נתניהו היה מוכן לתת את המקום היוקרתי לנציגה של סיעה ימנית קיצונית, שתרד לחייו כאשר הוא יאמר, כפי שצפוי, שהוא בעד מדינה פלשתינית. שלא לדבר על מה שיקרה ביום שבו יפונו מאחזים מיושבים. אריאל יחד עם כצל'ה, אריה אלדד והכהניסט בן ארי יקפצו שם על הגבעות לצדם של פורעי חוק בגיל העשרה וינאצו את נתניהו, את בית המשפט העליון שיתיר את הפינוי, את הפרקליטות שתכפה אותו. ואחר כך ינעל אריאל את נעליו החדשות, ויעשה את דרכו למשרד המשפטים, לבחור לנו שופטים".
 
אלו הם, כאמור, דברים בשם אומרם. מערכת המשפט והתקשורת המגויסת לצד מאד ברור של המפה הפוליטית בישראל, מתקשים לעכל החלטה דמוקרטית של הכנסת, ותוקפים בעוצמה את נתניהו ואנשיו. אולי התבוסה הצורבת של רוני בר-און, שלא ממש קיבל סיוע מאסיבי מיושבת-ראש מפלגתו, ציפי לבני, הם אלו שמכעיסים את אנשי השמאל - בכנסת ובתקשורת והן את מערכת המשפט.

די היה לשמוע את הדו-שיח, היום בצהרים, בין ח"כ רוני בר-און המפסיד, לבין ח"כ דוד רותם מישראל ביתנו. השניים יצאו ממליאת הכנסת, וכשרותם הבחין בבר-און, ניסה לפנות אליו ולשוחח עמו. בר-און הגיב: "אין לנו על מה לדבר". רותם השיב: "אני לא פראייר". בר-און סינן בזעם: "אתה שקרן".

כנראה שמישהו בשמאל המצטמק שכח, שבישראל התרחש מהפך שלטוני. או שיש מישהו שמנסה עדיין לשכנע את עצמו ש-28 חברי כנסת (מקדימה) זה יותר מ-27 חברי כנסת (של הליכוד). וכשבשמאל סופרים קולות בצורה הזו, אין פלא שגם בוועדה למינוי שופטים מתרחש לו, בשקט-בשקט, מהפך קטן.
  1. 8. אני מסכים עם הסקפטיים
    משתאה 10/06/2009 04:46
    חכו ותראו מה יהיה מחר, אל תשמחו עם נצחון רגעי.
  2. 7. זה טוב לחרדים!
    קבל עם 10/06/2009 01:09
    מערכת במשפט והשמאל, (שעצם השילוב ביניהם בבבחינת 'הלך הזרזיר' כבר מלמד דבר או שניים עליהם) דוגלים ב'נאורות' וב'פלורליזם',
    ב'דמוקרטיה' שמגיעה בהרבה מזוכיזם.
    'ערכים מתוקנים' אלו, כמובן מציבים אותם בעמדה הנגדית ביותר לציבור החרדי. וכקוץ אנו בעיניהם. ככל שייצטמקו- כך ייטב לנו.
  3. 6. טוב לחרדים?
    המגיב מאלעד 09/06/2009 19:42
    זה מוכח שזה טוב יותר לחרדים?
  4. 5. מצטרף למברכים
    ברוך פישמן 09/06/2009 19:15
    גם אני מצרף את ברכתי למברכים על כשלונה של מערכת המשפט, וחושב שהגיע הזמן לעצור את הדיקטטורה השיפוטית שנוצרה כאן בישראל.
  5. 4. נקווה שייצא מזה טוב
    חיים צבי 09/06/2009 19:14
    אנחנו בעיקר צריכים לחשוש שכנקמה מערכת המשפט תנסה להוכיח בעלות דרך דריכה על החרדים והיהדות.
  6. 3. זה בריא לרוני בר און
    דודי גרוס 09/06/2009 15:42
    שירגיע קצת
  7. 2. חזק מאד
    מגיב סדרתי 09/06/2009 15:27
    הכותב כותב שהשמאל הצטמק. הוא כבר כמעט נמחק. תראו את מפלגת העבודה ומרצ. לא נשאר מהם כלום. חוץ מקדימה שקצת גנבה לשמאל קולות, לא נשאר מהם כלום.
    והתקשורת והשופטים חושבים שהם הרוב במדינה.
    חוצפה.
  8. 1. ככה יאה וככה נאה
    שמואל 09/06/2009 15:25
    סוף סוף מאז שהוקמה המדינה, השמאל מאבד שליטה על המערכות השולטות.

    די..... הגיע הזמן....